Skip to main content

KPN heeft bij mij ongevraagd glasvezel geïnstalleerd. Ze komen onaangekondigd aan de deur, beginnen zonder uitleg te boren in de muren, beschadigen mijn vloer en vertrekken. Er zit echt een heel gat in. Ben al langer dan een maand bezig met de schadeclaim, maar het ziet er naar uit dat ik het uit kan zoeken. En ik maak niet eens gebruik van glasvezel. Ben al jaren klant, maar ik raad iedereen af deze mensen in huis te laten!

Hi @StimsK en welkom op het forum!

Jeetje begrijpelijk dat je baalt als er zo veel beschadigingen zijn. 😔

Glasvezel wordt aangelegd door KPN Netwerk. Dat is een aparte partij, hier op het forum werken we namens KPN de provider (voor je abonnementen e.d.). 
Je kunt dus schade melden bij KPN Netwerk, dan pakken zij dit verder met je op.

Hopelijk is het dan snel opgelost!


Bedankt voor uw antwoord. Dit heb ik gedaan en de aannemer is meer dan een maand geleden langs geweest en heeft foto's gemaakt van de schade. Hierna niets meer gehoord. Ik heb ook meerdere keren gehaald met het schade team van kpn, maar het enige wat zij kunnen doen is mijn verzoek tot contact doorsturen naar de aannemer. Die laat niets van zich horen, dus ik blijf met de schade zitten. Ik vind het werkelijk schandalig dat hier zo laks mee omgegaan word door beide partijen.


misschien kan @Ward_ iets doen


Bijzonder dat de aannemer niks van zich laat horen. 😶 Ik zou dan ook het gevoel krijgen dat ik tussen wal en schip ben beland, als niemand hier contact over opneemt. 
Niet netjes en ook niet de bedoeling. 

Ik heb geen inzage in de aanleg van glasvezel en het aansturen van partijen wanneer hier iets niet goed in is gegaan, dus met alle goede wil van de wereld kan ik hier helaas niks in regelen. 
Mocht het contact met KPN Netwerk nog steeds op niks uitlopen, dan kun je ook een klacht bij KPN Netwerk aanmaken. Hopelijk wordt er dan goed naar gekeken. 


KPN heeft bij mij ongevraagd glasvezel geïnstalleerd. Ze komen onaangekondigd aan de deur, beginnen zonder uitleg te boren in de muren, beschadigen mijn vloer en vertrekken. Er zit echt een heel gat in. Ben al langer dan een maand bezig met de schadeclaim, maar het ziet er naar uit dat ik het uit kan zoeken. En ik maak niet eens gebruik van glasvezel. Ben al jaren klant, maar ik raad iedereen af deze mensen in huis te laten!

Heel vervelend natuurlijk @StimsK , maar toch begrijp ik het niet helemaal. Voordat de daadwerkelijke uitvoering plaatsvindt, bij u onaangekondigd begrijp ik, zijn er al meerdere stappen doorlopen. Men is (KPN netwerk en/of diens aannemer) bij u thuis geweest om samen met u te bepalen wat de meest ideale plek is om de glasvezelaansluiting te plaatsten. Dit gaat altijd i.o.m. u als eigenaar/bewoner. De afgesproken plaats wordt vastgelegd middels een sticker en een foto. Daarna, en dat kan best even duren,  wordt met u een afspraak gemaakt om de wzh. uit te voeren. Als dit alles bij u ongevraagd en onaangekondigd is uitgevoerd had u deze lieden de deur moet wijzen, onaangekondigd heeft men niets bij u te zoeken.   


@Berrie_Kaas  Zoals u heeft kunnen lezen, is het niet gegaan zoals u beschrijft. Feit blijft dat mijn vloer is beschadigd tijdens het installeren. Ik waardeer het advies, maar in dit geval heb hier helaas niet aan.


@Sanne_M Bedankt voor uw antwoord, ik zal het via deze weg proberen op te lossen.


@robinjoo1 Bedankt voor het meedenken!


Ik hoop ook op een goede oplossing voor @StimsK .

Maar ik vraag mij af hoe de schade ontstaan is. Hij/zij geeft aan dat er schade aan de woning en de vloer is, terwijl ze naar mijn idee hoogstens ongevraagd door de fundering geboord hebben. 


@AriënC Bedankt voor uw antwoord. De werknemers vertelden mij aan de deur dat zij alleen op het balkon moesten wezen, vandaar dat ik ze binnen heb gelaten. Toen ze eenmaal bezig waren, hebben zij mijn bank verschoven, om te kunnen boren. Tijdens het verplaatsen is het gat in de vloer ontstaan.