Skip to main content

Ik heb een te duur abonnement, althans het is te duur ten opzichte van mijn inkomen, heb hier over gebeld met kpn maar kunnen niets voor mij doen omdat ik al het goedkoopste abonnement heb, heb al gezocht bij andere providers maar ben dan of net zo duur uit of zelfs nog duurder. Ik vind het byzonder jammer dat er geen abonnementen zijn voor mensen met een wat minder inkomen ( uitkering). Heb zelfs aan moeten geven dat ik in dit geval mijn abonnement zal moeten opzeggen en dan geen internet meer heb met alle problemen van dien. Helaad wil kpn mij geen oplossing bieden. Is er iemand die weet waar er nog een provider is te vinden die een jaar abonennent aan bied van ongeveer € 35,00 pmnd.

Gr,

R.R.

Huh? 35 euro per maand? En dat kan niet goedkoper zegt u?


Hallo @Reintjetvtje ,

Als je nu een abonnement hebt bij KPN dat meer kost dan 42,50 per maand, dan kun je jouw abonnement naar beneden aanpassen. 

Basis-internet kost namelijk 42,50 per maand. Aanvullende opties zoals TV of Vast Bellen kun je opzeggen. Je kunt in Nederland ook heel goed gratis naar TV kijken. (alleen de NPO-zenders en de regionale omroepen.) 

Je kunt deze aanpassing zelf regelen via Mijn KPN of anders telefonisch via 0800-0402.

 


Beste Nick83.

Ik heb nu standaard abonnement van € 46,13 en dat is gezien mijn inkomen gewoon te veel, kpn wil of kan verder niets en ik had een abonnement van € 35,00 van Telfort maar dat is sinds 1 januari over gegaan naar kpn en dat heeft er ook voor gezorgd dat ik nu dus helaas duurder uit ben, dus ben ik op zoek naar een goedkoper abonnement. 2 tv's en internet.meer niet.


Ok. Ik begreep dat het over een mobiel abonnement ging. Mijn fout.


Welke energieleverancier heb je? Een aantal leveren ook internet, waarbij je als je combineert, €5,- korting krijgt.


Als u niets veranderd heeft, dan zou u nog steeds gewoon hetzelfde moeten betalen als vroeger bij Telfort. Daar zou niets aan veranderd moeten zijn. Misschien een paar euro inflatiecorrectie erbij, maar dat is het dan ook wel. Ik begrijp dat het meer omhoog gegaan is, u weet niet hoe dat komt? U heeft niets veranderd? 

En helaas kan het eigenlijk haast niet goedkoper. U zou misschien 1 tv ontvanger kunnen laten vallen om te besparen. Maar een KPN medewerker moet daar maar eens naar kijken of dat kan.


Welke energieleverancier heb je? Een aantal leveren ook internet, waarbij je als je combineert, €5,- korting krijgt.

46,13 met 2 tv ontvangers, dat ga je zomaar niet voor elkaar krijgen...


Beste Nick83.

Mijn abonnement van Telfort is dus naar kpn over gegaan en bij kpn zeggen ze dat, dat abonnement met de benodigde korting was omdat er twee mobiele telefoons waren en dan krijg je € 5,00 extra korting en dat is dus nu vervallen. Vanmiddag heeft een medewerker mee gekeken voor een ander abonnement maar het zou alleen maar duurder worden, ook als ik de tweede tv ontvanger zou inleveren zou er € 5,00 af gaan maar daarmee vervalt dan ook de korting die ik nu heb dus kom ik uit op de bewuste € 46,13. Kortom helaas pinda kaas dus. En wat vlijm aan geeft heb ik ook naar gekeken maar dat zijn aanbiedingen die maar 3 tot 6 mnd gaan en daarna betaal je ook de hoofd prijs. Ik kom gewoon niet goedkoper uit helaas.


1malig een investering doen voor goede wifi versterkers en meeliften op de wifi van de buren, maar dat mag eigenlijk niet he😉


En waarom mag dat meeliften niet met de buren, als je dat met hen als zodanig kunt afstemmen?

Heb hier een setje SuperWifi’s en een draadloze verbinding gerealiseerd naar de overkant van de straat (bovenwoning 1e verdieping). Mijn overbuurvrouw lift mee, en betaalt ook een deel van internet.
Iets dergelijks zou @Reintjetvtje ook kunnen doen?
Of een kabeltje doortrekken, afhankelijk met welke buur je tot een afspraak kunt komen.

In mijn geval er nog een (oud) Cisco routertje tussen gezet, om netwerk te scheiden.
En die WiFi schijfje op een houten blokje gemonteerd, zodat ze “recht tegenover elkaar staan”.


Tuurlijk gewoon doen dan


Inderdaad, internet-onderhuur. Het zal officieel niet de bedoeling zijn, maar verboden is het niet. Jaren geleden had ik in een rijtje van 4 alledrie de buren via hun eigen routertje aan ook onze destijds ziggo aansluiting hangen. Met de huidige prijzen en uiteraard de aankomende prijsverhogingen is het een heel aanlokkelijk idee. Met de snelheden van nu is het appeltje eitje.


Alleen tv is een beetje moeilijk, want je kunt elkaars opnames zien. Maar ja... steeds meer mensen die überhaupt geen tv meer hebben...


Alleen als je opnames maakt uiteraard. (Kost ook weer extra geld).


Alleen als je opnames maakt uiteraard. (Kost ook weer extra geld).

Bij Hussel niet, daar heb je bij 2 of meer ontvangers opnemen er gratis bij.