Skip to main content

Hallo,

Mijn Goodwe omvormer heeft wel Wifi verbinding met de V.10, maar geen internet verbinding waardoor ik de opgewekte stroom niet kan aflezen via internet/app. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

vrgrt Danny

Ook overdag was mijn omvormer “offline". In mijn geval dus met licht en donker.


Ik snap dat niet hoor. Ook al is het donker, dan moet toch de verbinding even wel gemaakt kunnen worden?

Nee, want dan krijgt een omvormer geen stroom.

Het omvormer gedeelte niet nee. Maar het besturingsgedeelte blijft gewoon online lijkt mij. Zou ik zeggen. Dat zou mij logisch lijken.


Ik snap dat niet hoor. Ook al is het donker, dan moet toch de verbinding even wel gemaakt kunnen worden?

Nee, want dan krijgt een omvormer geen stroom.

Het omvormer gedeelte niet nee. Maar het besturingsgedeelte blijft gewoon online lijkt mij. Zou ik zeggen. Dat zou mij logisch lijken.

Als het geen stroom krijgt dan gaat dat echt niet lukken en zo werkt dat met de netwerk modules van omvormers. Geen licht op de zonnepanelen betekent geen stroom voor de omvormer en dat betekent geen netwerkverbinding.

 


Kun je het ip adres van de GoodWe omvormer vinden op je router en die dan gebruiken om met een browser op in te loggen ? 


Ik snap dat niet hoor.
Ook al is het donker, dan moet toch de verbinding even wel gemaakt kunnen worden?

Nee, want dan krijgt een omvormer geen stroom.

Het omvormer gedeelte niet nee.
Maar het besturingsgedeelte blijft gewoon online lijkt mij. Zou ik zeggen.
Dat zou mij logisch lijken.


Donker = Offline

 

Als het een beetje licht begint te worden = Stand-by

 

Als die stroom begint te produceren = Werken.
(Met deze donkere korte dagen overigens erg weinig).

 


Via de leverancier van de omvormer heb ik het bericht gekregen dat er een storing is bij Goodwe en dat ze bezig zijn om dit te verhelpen. Herkent iemand een storing bij Goodwe?


Kun je het ip adres van de GoodWe omvormer vinden op je router en die dan gebruiken om met een browser op in te loggen ? 

Nee, ik weet zo niet hoe ik het IP adres van de omvormer kan zien, er staan er wel een paar, maar ik weet dus niet welke van de omvormer is. Vanavond nog een keer kijken als de omvormer uitstaat. Ik kan wel via een "ander" adres via een browser inloggen op de omvormer.


 Storing elders, aha, dan kan je lang zoeken :/

Kun je het ip adres van de GoodWe omvormer vinden op je router en die dan gebruiken om met een browser op in te loggen ? 

Dan wel het IP adres pingen, zo bv : ping 192.168.178.72

Bij mij werkt dat, niet ieder apparaat zal reageren, dus zo ja dan weet je iets, zo nee dan weet je niets :-)

Mijn omvormers houden verbinding zonder zonlicht, ik zou niet weten waarom niet, maar ja.

 


 Mijn omvormers houden verbinding zonder zonlicht, ik zou niet weten waarom niet, maar ja.

Omdat de stroom er volledig vanaf gaat als de zonnepanelen minder opwekken dan dat de omvormer zou verbruiken. Ook mijn Omnik omvormer gaat volledig uit als het donker is.


Nu lees ik dit allemaal, maar het probleem is er nog steeds.

Wel een ip adres maar geen internet verbinding. 

We hebben sinds 26 aug 2021zonnepanelen met een goodwe omvormer.

Signaal is goed en dergelijke. 

Blijft toch een probleem van de kpn.

Heb sems portal  geprobeerd en pv master.

Met vriendelijke groet Ruud

 


Nu lees ik dit allemaal, maar het probleem is er nog steeds.

Wel een ip adres maar geen internet verbinding. 

We hebben sinds 26 aug 2021zonnepanelen met een goodwe omvormer.

Signaal is goed en dergelijke. 

Blijft toch een probleem van de kpn.

Heb sems portal  geprobeerd en pv master.

Met vriendelijke groet Ruud

 

Slechte zaak dat jouw zonnepaneelleverancier het geheel niet werkend opgeleverd heeft.

 


De hele wijk wordt gedaan, dus zal ze vast eens vragen wat er nu aan de hand is.


De zonnepanelen leverancier weet het ook niet.

Vreemd dat de configuratie okee is, een ip adres in de experia BoX  staat.

de verbinding is er dus wel, maar geen  internet.

Ik ben ondertussen uit de mogelijkheden.

Misschien dat de kpn nog wat weet…..

Experiabox v10, omvormer goodwe 2000xs

 


Hallo @Techio , wat zegt de handleiding in geval van problemen?

Is de bijgeleverde handleiding wel precies gevolgd, ik zie het er allemaal duidelijk in staan, ook wat te doen bij problemen.

 


JAN

De handleiding is precies gevolgd.

Heb hetzelfde net gedaan bij de buren, alleen die hebben ziggo, en dat ging zonder problemen.

Groet Ruud


JAN

De handleiding is precies gevolgd.

Heb hetzelfde net gedaan bij de buren, alleen die hebben ziggo, en dat ging zonder problemen.

Groet Ruud

Hallo @Techio , dan toch maar even contact opnemen met de leverancier van de omvormer, zij behoren e.e.a. werkend op te leveren.

Als het goed is hebben zij ook een support-afdelen oftewel een hlpdsk.

Succes.

 


Gisteren 1 uur met kpn gebeld, die zeggen het ligt aan de omvormer.

Vandaag contact gehad met de installateur….ik krijg een nwe omvormer.

Als het probleem blijft…...hoe maak je kpn dan duidelijk dat het probleem bij hun ligt?

Dit ivm een filmware update vorig jaar nov.


Hallo @Techio , het is wel gemakkelijk van de leverancier om het op de provider af te schuiven, maar KPN gebruikt standaard apparatuur zonder beperkingen en daar zou jouw omvormer bekabeld zowiezo op moeten kunnen werken. Bekabeld is trouwens de meest degelijke en veiligste optie. Via wifi kan het zijn dat de omvormer in het wachtwoord bepaalde tekens niet accepteert en/of spaties in de wifinaam.

 


Jan

Daar begint het wel op te lijken dat het bij de kpn zit.

Ik ben bij  verschillende buren geweest  , hetzelfde gedaan, en daar lukt het wel en soepeltjes, alleen hebben die een andere provider, ( begint met een Z).

Eerst maar eens afwachten of de andere omvormer hetzelfde heeft.

Inmiddels ook met goodwe aan het mailen.

In mijn wachtwoord zitten geen “rare tekens" dus dat zou goed moeten zijn.

Het is gewoon raar dat je wel een ip adres hebt maar geen internet verbinding.


Is hier nog opvolging op? Ik heb nl. hetzelfde euvel...

Ben van Ziggo naar KPN overgestapt.

Werkte probleemloos met omvormer GW2000XS op Ziggo, op KPN netwerk niet.

Nu issue dat omvormer offline meldt, maar krijgt wel netjes een DHCP adres van de V12 KPN router. 

Ook de handleiding van Goodwe gebruikt, geen vreemde karakters, etc. 

Kan installateur van zonnepanelen langs laten komen, maar dat is ook niet gratis...

Zie ook:

 


Ondertussen werkt het hier gewoon.

Ik heb alleen een v10.

Goed geholpen door Goodwe. Per mail.

Zij hebben het opgelost.

 


Dank voor de reactie.

Weet je ook wat ze geadviseerd hebben? Mogelijk werkt dit voor een v12 net zo... 

Heb inmiddels de leverancier gemaild, maar Goodwe zelf nog niet...


Je hebt nu waarschijnlijk een dubbel account bij Goodwe. Daarom werkt de app niet

1 van ziggo en van kpn.

Als je aan goodwe uitlegde wat er aan de hand is ,dat je overgestapt bent naar kpn kunnen ze het daar veranderen. 

Zo werkte het bij mij.

 

 


ik heb het zelfde probleem kunt u uitleggen hoe is het opgelost??Â