Skip to main content

Hallo,

 

In landal 'de schatberg' lukt het mij niet mijn chromecast te verbinden op het kpn netwerk vh huisje.

 

Chromecast gereset, internet verbinding op mijn mobiel op verwijderd en opnieuw aangemeld.

Het lukt de chromecast te vinden met de home app, echter vervolgens lukt het niet de internetverbinding op de chromecast te maken.

Het resetten vd modem heeft ook niet geholpen.

Heeft dat huisje een eigen KPN abonnement of is het "modem" eigenlijk aangesloten op het netwerk van het bungalowpark.

Wat voor een "modem" is dat eigenlijk? (Merk en type)


Landal, klinkt als een locatie dat gebruik maakt van KPN Hotspots? Indien dat klopt dan is het niet mogelijk om een Chromecast daarop te gebruiken aangezien je moet inloggen op een inlogpagina, de Chromecast kan daar niet mee overweg.

 

Indien het geen KPN Hotspots is ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar het systeem. Ik was een half jaar terug in een Roompot-park en daar hadden ze een UPC-kabelmodem per bungalow met ook een compleet eigen LAN. Modem zelf onvindbaar maar het beheer had geen wachtwoord 😅


Landal, klinkt als een locatie dat gebruik maakt van KPN Hotspots? Indien dat klopt dan is het niet mogelijk om een Chromecast daarop te gebruiken aangezien je moet inloggen op een inlogpagina, de Chromecast kan daar niet mee overweg.

Ik gebruik daarom een GL-AR750 als ik op reis ben.

Die travelrouter verbind ik via.2.4GHz met het wifi netwerk van het hotel en de Chromecast is via 5GHz met de travelrouter verbonden.


Landal, klinkt als een locatie dat gebruik maakt van KPN Hotspots? Indien dat klopt dan is het niet mogelijk om een Chromecast daarop te gebruiken aangezien je moet inloggen op een inlogpagina, de Chromecast kan daar niet mee overweg.

Ik gebruik daarom een GL-AR750 als ik op reis ben.

Die travelrouter verbind ik via.2.4GHz met het wifi netwerk van het hotel en de Chromecast is via 5GHz met de travelrouter verbonden.

Zoiets had ik ook ooit, maar dan spreek ik over 2012/2013 en dat was enkel 2.4Ghz die op verschillende manieren ingesteld kon worden. Was traag een goedkoop traag ding en opzetten was altijd even een ‘hassle’ maar als het eenmaal werkte dan was het dik oké.


We zijn kortgeleden bij Landalpark Brandnertal in Oostenrijk geweest. En daar was hetzelfde probleem dat de Chromecast niet aan te sluiten viel op het hun I nternetmodem. Net als WJB gebruik ik een travelrouter op het Landalnetwerk en ook in hotels maak ik al jaren gebruik van een 2.4 GHz TP-Link WR802N en het werkt prima. Vaak is er in een hotel maar een aansluiting is voor een of enkele smartphones. Mijn advies koop zo’n travelrouter voor een paar tientjes en je hebt er echt veel plezier van.


Hi @Jacqueline Koning, we hebben hier geen reactie meer van je gezien en ik ben erg benieuwd of het inmiddels gelukt is om de Chromecast tóch te verbinden, of dat je huisje gebruik maakt van het algemene park-netwerk waardoor het niet mogelijk is? Hoor het graag!


Hallo Peter in landal chalet matin oostenrijk werkt het wel , op alle grote parken in nederland werkt het niet, sommige kleine parken zonder Plaza wel..


Hallo Peter in landal chalet matin oostenrijk werkt het wel , op alle grote parken in nederland werkt het niet, sommige kleine parken zonder Plaza wel..

De Plaza is hier niet allesbepalend in maar de manier waarop het wifi-netwerk voor gasten is ingericht wel. Veel vakantieparken, wereldwijd, werken met één centrale wifi waar per apparaat ingelogd moet worden. Op dit netwerk is tevens apparaat-isolatie aanwezig waardoor apparaten slechts het internet op kunnen maar lokaal verder niets kunnen. Hotels werken veelal op dezelfde wijze. De enige manier om hieraan te ontkomen is door een eigen wifinetwerk op te zetten die aftapt van het gastennetwerk, bijvoorbeeld met een travelrouter.