Skip to main content

Mijn internet op PC valt steeds weg of is enorm vertraagd.

Ik heb het idee dat het met een Google instelling te maken heeft aangezien ik het probleem op mijn mobiel nooit heb. Ook niet als ik daar naar Google ga.

Soms als ik een googlepagina bezoek valt internet helemaal uit zelfs.

En de KPN naam komt plotseling niet meer voor in de lijst.

 

Mijn mobiel wifi heeft 2/3 streeptjes, mijn PC 1. 

Iemand enig inzicht in wat dit zou kunnen zijn? 

 

Hi @Hazel! Dat is een apart probleem. Kans is wel groot dat het in de PC zit. Hoe ver staat je PC van je Experia Box of wifi versterker?

Wil je eens een speedtest doen met de PC? Daarnaast wil ik je aanraden te kijken of je hetzelfde probleem hebt als je de PC met een ethernetkabel verbindt. 


Hoi Bram. 
Met alle plezier wil ik  weer een speedtest doen maar daar zit het niet leert de ervaring.

Op mijn mobiel werkt alles perfect, goeie snelle verbinding enz. 
TV ook geen probleem maar dan… de PC.
Ik kom er nu achter dat het niet alleen Google is maar ook Edge of Firefox. 

Steeds als ik verbinding met internet wil maken valt het weg. 

Misschien windows beveiliging of zoiets.
 

Een ethernetkabel… maar hoe doe ik dat.

Ik heb niet zo een lange kabel van de router naar mijn PC. 

 


@Hazel als het mogelijk is voor je kan je de PC verplaatsen om het te testen. Als dat niet mogelijk is kunnen we eenmalig een 10 meter ethernetkabel naar je toesturen. 

Als ook dat niet voldoende is kan je eventueel met een Netwerk koppelstuk 2 kabels aan elkaar koppelen. Wel geldt daarvoor dat er dan wel weer een extra onderdeel is dat vertraging kan geven.

Als het namelijk niet de wifi is die de boosdoener is dan moet het ergens in de PC zitten. Het zou inderdaad iets met de beveiliging kunnen zijn. Maar voor je daar een hele zoektocht op loslaat is de verbinding het makkelijkst om te testen. 


Hoi Bram, dank je wel voor je antwoord.

 

Het zit niet in de wifi.  Op dit moment bijv. heb ik 21.0 / 9.28 speed.

Het zit in de PC.

Ik hoopte alleen dat ik hier misschien iets wijzer kan worden of andere mensen dit probleem wellicht ook hebben.

Toch maar aan de zoektocht beginnen dan.  ^_^

 

 

 

 

 

 

 


@Hazel als het toch in de PC zit dan is het opschonen van de PC een goede start. Je kan ook kijken of je de driver van je netwerkkaart kan updaten. Verder blijft een ethernet kabel de beste oplossing. 


Hi Bram, het probleem is opgelost nu.

De PC gereset, wat geholpen heeft plus we hebben de Experia Box verplaatst naar binnen en het signaal is nu perfect.

 

Dank je wel voor het meedenken. :) 


@Hazel super om te horen! Blij dat alles weer goed werkt. 🙂