Skip to main content

Ik heb een jaar geledenĀ een Nokia 6610i gekocht op de rommelmarkt, en ik vind het altijd grappig om te zien hoe die webbrowsers daar op werken. Op de zelfde rommelmarkt had ik ook een Samsung U700 Gekocht en daar kon ik het internet op laten werken door de kpn telefoonhulp. Maar op de Nokia krijg ik het internet maar niet aan de praat, ik heb mijn simkaart overgezet en heb de juiste gegevens ingevoerd van de telefoonhulp. Ik heb alle forums op kpn en alle tweakers forums gecheckt. Maar het lukt me maar niet om het internet aan de praat te krijgen. De nokia werkt met GPRS gegevens en daar kon ik weinig informatie over vinden op de forums. Dus zou iemand mij kunnen helpen met het toegangspunt en ip adres en dergelijke? Want er zijn op de Nokia 2 connectie instellingen de eerste heet: Connectiviteit en de andere heet Diensten.

Of is de telefoon gewoon te oud om nog internet op te gebruiken.

~Ricardo

Hi @Ricardo Schmeits! Welkom op het forum.Ā Ik denk dat het beter is geen internet te gebruiken op de Nokia 6610i. Het toestel heeft alleen toegang tot 2G.

2G wordt per 2025 uitgezet. Tot die tijd is het onveilig om wel op die manier het internet via het toestel te gebruiken.Ā 

Ik zou je willen aanraden om eerder via bijvoorbeeld YouTube te kijken of daar iemand internet op het toestel demonstreert.Ā 


GPRS werkt in mijn ervaring al jaren niet meer op GSM / 2G. Dat kun je dus echt vergeten. Internet wordt niet meer ondersteund via GSM.

In mijn Nokia 2700c werkt gprs internet al sinds medio 2017 niet meer. Uiteindelijk in 2020 een smartphone gekocht.

GSM / 2G is alleen nog in de lucht voor spraak en sms. En dat duurt ook niet echt lang meer. Daarna kan je toestelletje definitief de vitrinekast in.