Skip to main content

Beste KPN, blijkbaar is dit publieke forum het enige middel voor contact. 

Op 31 dec heb ik telefonisch mijn abonnement (internet/tv/bellen) aangepast. Het aanbod was beter dan mijn oude (2012) abonnement. Hiervan zou ik een bevestiging krijgen. Dat is niet gebeurd.

Op 2 januari heb ik hierover nagebeld. Het bleek dat niets van het gesprek of het aanbod was vastgelegd. Bovendien was het aanbod blijkbaar te gunstig voorgesteld, althans, bij narekenen kreeg ik een ander (stuk hoger) bedrag als aanbod. Hier was volgens de medewerker niets aan te doen (NB het aanbod op 31 december was ook door KPN via hetzelfde nummer gedaan). 

Ik heb KPN voorgesteld de opname na te luisteren, aangezien er een behoorlijk prijsverschil was geweest. De medewerker gaf aan ‘dat dit niet te doen was, we hebben dagelijks heel veel van dit soort gesprekken.’ 

Uiteindelijk gaf de medewerker aan dat hij het zou bespreken met ‘een expert’ en dat ik hierover teruggebeld zou worden op 7 januari na 17:30 uur. Ook dit is niet gebeurd.

Ik wil graag contact over bovenstaande en nu graag met een concreet antwoord en aanbod. Mijn telefoonnummer hebben jullie.

Groet,

Peter

De medewerker die u het eerste aanbod deed heeft zich wellicht vergist of wat dan ook. Als de achterliggende afdeling die dit controleert vindt dat het aanbod niet kan dan gaat er gewoon een streep doorheen. Het was natuurlijk netjes geweest als u daarover gebeld was. Overigens zal een medewerker hier reageren. De wachttijd is momenteel 5 dagen.


De medewerker die u het eerste aanbod deed heeft zich wellicht vergist of wat dan ook. Als de achterliggende afdeling die dit controleert vindt dat het aanbod niet kan dan gaat er gewoon een streep doorheen. Het was natuurlijk netjes geweest als u daarover gebeld was. Overigens zal een medewerker hier reageren. De wachttijd is momenteel 5 dagen.


Dit gaat niet op. Mondelinge afspraken zijn rechtsgeldig, of het zou een dusdanig aanbod geweest moeten zijn dat je zelf ook denkt dit kan niet. Overigens zelf ook bij KPN meegemaakt in 2016, ben toen naar Telfort overgestapt.

Dat KPN de opname niet wil terug luisteren is heel simpel op te vangen door zelf ook je gesprekken op te nemen.


@arie61 Dat ga je nooit winnen. Trouwens zonder toestemming van de betrokkene mag je helemaal geen gesprekken opnemen dus ook daar kan je niks mee.


Je hebt geen toestemming nodig om gesprekken op te nemen waar je zelf aan deel neemt.

Je hoeft het ook niet te melden.

Zie wetboek van strafrecht, art. 139?

KPN en andere organisaties nemen trouwens hun gesprekken op ZONDER TOESTEMMING van de klant


Dat KPN de opname niet wil terug luisteren is heel simpel op te vangen door zelf ook je gesprekken op te nemen.

Ja... klinkt simpel, maar zo 1eenvoudig is dat helemaal niet. Op Android kan het helemaal niet. Of je moet je foon op de speaker zetten en dan met een ander apparaat opnemen. Waarmee je een hele krakerige waardeloze opname krijgt. Maar dan nog, wat wil je er mee? Een rechtszaak aanspannen? 


Werkt wel op Android zonder je telefoon op speaker te zetten. ACR werkt helaas niet meer met Android 10 maar Cube call recorder doet het prima met Android 10.

 


Eigenlijk wel schandalig dat je zomaar een gesprek met iemand opneemt zonder dat je dat aangeeft of toestemming voor vraagt en dat is nog toegestaan ook. 


Eigenlijk wel schandalig dat je zomaar een gesprek met iemand opneemt zonder dat je dat aangeeft of toestemming voor vraagt en dat is nog toegestaan ook. 

Nou ja... dat is dus net hoe je het bekijkt. Elke andere vorm van communicatie blijft ook bewaard. En waarom is dan een gesprek bewaren opeens een probleem?

Maar het word wel op alle mogelijke manieren tegen gewerkt. Cube call recorder mag dan op de nieuwe Android wel werken, maar het is ook 1 grote hack volgens mij. Ik denk dat je je toestel beter kan rooten, want dan zijn er netere mogelijkheden volgens mij.

Op de vaste (pstn) telefoon zou het heel 1voudig zijn. Om er een apparaatje tussen te zetten wat alles opneemt. Zoiets zal vast wel verkrijgbaar zijn, maar je moet het ook zoeken. Ik ben zoiets nog nooit zomaar ergens in een foldertje tegen gekomen ofzo.


@Nick83 mn reactie was enigzins impulsief maar het opnemen van gesprekken past zo niet bij mij. Ik kan me zelfs geen situatie voorstellen dat het nodig zou zijn. 


Grappig, net een nieuwsbericht over op tweakers:

https://tweakers.net/nieuws/176576/google-phone-app-krijgt-optionele-automatische-recorder-onbekende-gesprekken.html

Iemand schrijft bij de reacties:

Voor degene die zich afvragen of dit legaal is: wanneer je de andere niet meld dat je het gesprek opneemt ben jij de enige die er naar mag luisteren maar opnemen is dus wel toegestaan. Alleen mag je andere personen de opnames niet sturen of laten horen. In een rechtzaak mag t ook niet als bewijs ingezet worden omdat het onwettig is vastgelegd (heel soms als het zwaar meeweegt wordt hier vanaf geweken).


Iets meer info dan van een tweaker :

 

https://blog.iusmentis.com/2020/07/06/je-eigen-gesprekken-opnemen-is-je-goed-recht-en-daarmee-basta/


@Joep1965 en @arie61 Als jullie een gesprek willen voeren of het al dan niet opnemen van gesprekken lijkt het me beter om daar een apart topic over te opnemen. Het dwaalt af van het probleem van @Peter_058.

Dat gezegd hebbende blijft het (al dan niet bewust) verkeerd voorlichten door de klantenservice een groot probleem wat KPN niet onder controle krijgt. Ik vermoed dat KPI's daar iets mee te maken hebben. Enige wat we kunnen doen is wachten op een moderator die wellicht iets kan betekenen.


@SledgehammerNL ben er al lang klaar mee met dit gesprek dus van mij zal je geen last hebben. 


Medewerkers moeten gewoon de systemen volgen, kan het  in principe niet mis gaan.…

komt er dan een “ onbekende vraag/ verzoek” dan de klant mededelen dat dit beoordeeld moet worden en zij hierover benaderd zullen worden .…

kortom foute aanbieding is onmogelijk tenzij de medewerker buiten de systemen om e.e.a. gaat uitspreken…..( opname terugluisteren )


Ik had het recent ook met XS4ALL. Ik kreeg een voorstel dat iets gunstiger was dan dat ik eigenlijk verwachtte. En dat klopte..binnen 5 minuten werd ik teruggebeld: 'Sorry...ik heb een foutje gemaakt. Het is ietsje duurder dan wat ik gezegd heb'. Kijk...zo kan het dus ook. Binnen 10 minuten correcte voorstel op de mail. Fouten maken kan en mag maar wikkel het dan netjes af. Daar kunnen de werkstudenten en medewerkers van Randstad die bij KPN de klanten (foutief) informeren nog veel van leren. 


Medewerkers moeten gewoon de systemen volgen, kan het  in principe niet mis gaan.…

komt er dan een “ onbekende vraag/ verzoek” dan de klant mededelen dat dit beoordeeld moet worden en zij hierover benaderd zullen worden .…

kortom foute aanbieding is onmogelijk tenzij de medewerker buiten de systemen om e.e.a. gaat uitspreken…..( opname terugluisteren )

Dat eerste en tweede was ook mijn verwachting en dat derde punt was inderdaad ook mijn vraag aan KPN. Heel ingewikkeld lijkt dit allemaal niet, het is meer een kwestie van willen, ben ik bang. Dus nog steeds benieuwd naar het gevraagde contact met KPN.


Medewerkers moeten gewoon de systemen volgen, kan het  in principe niet mis gaan.…

komt er dan een “ onbekende vraag/ verzoek” dan de klant mededelen dat dit beoordeeld moet worden en zij hierover benaderd zullen worden .…

kortom foute aanbieding is onmogelijk tenzij de medewerker buiten de systemen om e.e.a. gaat uitspreken…..( opname terugluisteren )

Dat eerste en tweede was ook mijn verwachting en dat derde punt was inderdaad ook mijn vraag aan KPN. Heel ingewikkeld lijkt dit allemaal niet, het is meer een kwestie van willen, ben ik bang. Dus nog steeds benieuwd naar het gevraagde contact met KPN.

Medewerkers moeten gewoon de systemen volgen, kan het  in principe niet mis gaan.…

komt er dan een “ onbekende vraag/ verzoek” dan de klant mededelen dat dit beoordeeld moet worden en zij hierover benaderd zullen worden .…

kortom foute aanbieding is onmogelijk tenzij de medewerker buiten de systemen om e.e.a. gaat uitspreken…..( opname terugluisteren )

Dat eerste en tweede was ook mijn verwachting en dat derde punt was inderdaad ook mijn vraag aan KPN. Heel ingewikkeld lijkt dit allemaal niet, het is meer een kwestie van willen, ben ik bang. Dus nog steeds benieuwd naar het gevraagde contact met KPN.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/