Skip to main content

Mijn nieuwe Router werkt nog steeds niet.
Als Netwerk Penner, kan ik er met de kop niet bij, dat de router aan het internet moet hangen...wil je in huis aanpassen, laat vooral de voordeur open, zodat iedereen het ongedaan kan maken.
Wifi en Bluetooth werken samen, ene aan, dan de andere ook...ook al staat er van niet…
Die deactiveer Wifi knop, werkt dus niet.
Waarom configureren via het zeer instabiele en lekke Wifi signaal...waarom nog WPS gebruiken, die ook altijd actief blijft.
Waarom Vlans en Guest verbindingen...in mijn en elke omgeving waar ik even “PEN”, heeft elk huishouden van elke Provider, zoveel mogelijk Vlans en Guest verbindingen actief in het gebruik en niet door hun...weten zij veel.
Gebruik maken van Qr codes...maak het ze nog makkelijker…
INFORMEER DE KLANT, DAT WIFI EEN EXTRA SERVICES IS EN NIET DE VERANTWOORDING VAN KPN IS...LEES WETBOEK EN CONTRACT.
JA KPN KLANTEN...STOP MET KLAGEN EN JULLIE WIFI PROBLEMEN LIGGEN AAN DE ONKUNDE VAN JEZELF.
 
WEES BLIJ DAT KPN ER ALLES OPZET HET JULLIE NAAR DE ZIN TE MAKEN EN TE INVESTEREN IN STEEDS BETERE WIFI, OMDAT WE HIER EEN WIFI VERSLAVING HEBBEN.
WIL GEEN PROBLEMEN, KAN ER EEN DRAADJE AAN...GEBRUIK DAT EN JE MOBIEL OF TABLET GEWOON VIA DE DATABUNDEL HET NET OP.
IS SNELLER EN STABIELER DAN DAT PIEP WIFI EN JAAAA...EEN 4G VERBINDING IS VEEL SNELLER, SUPER STABIEL EN VEEL BETER TE BEVEILIGEN,,,E-SIM…
MAAR BEIDE GEBRUIKEN OP BV JE MOBIEL IS VRAGEN OM PROBLEMEN...2 VERSCHILLENDE PROTOCOLLEN, DIE ELK VOORRANG WIL HEBBEN. 
MAAK EEN KEUZE, OF HET INSTABIELE, VERWARDE EN ZWAKKE TEGENHANGER WIFI,  OF DE BESTE OPTIE...JE DATABUNDEL.
 
WANT DATABUNDELS KOSTEN HAAST NIETS MEER, STABIEL EN NOOIT MEER  ALS EEN IDIOOT ZOEKEN NAAR WIFI HOTSPOTS BUITEN DE DEUR.
MAAR JA...HET ZIET ER ZO COOL UIT...OP DE HOTSPOT BIJ DE MAC MET JE HAMBURGERMENU. 😂
HOTSPOTS IS NOG MEET VRAGEN OM PROBLEMEN…
KOM JE THUIS…ALLEMAAL  OPGESLAGEN WIFI NETWERKEN OP JE MOBIEL EN EENMAAL THUIS...JE MOBIEL WEET NIET WELKE TE GEBRUIKEN...DUS KPN HEEFT HET WEER GEDAAN EN MAAR KLAGEN. 👍
 
Nu KPN en ik weet dat het niet zomaar te realiseren is.
 
Zorg voor meer Support nummers...ze kunnen er maar eentje tegelijk onderscheppen.
Laat een gediplomeerde monteur, ter plekke de router configuren, beter is in een safe room, hoe de klant de instellingen wil en vooral Wifi.
Klant onmogelijk maken om instellen in de router te veranderen, maar een monteur langs moet komen.
99% van alle problemen opgelost. 
ja.. alwetende klanten...expres pur san...configuratie van een router vergt gedegen kennis en dat vind je niet op het web.
AFBLIEM’N ME DE FIKK’N.
 
JULLIE V12 ROUTER IS NIETS MIS MEE, MAAR DE FIRMWARE EN DE KLANT.
BESTEED HET MONITOREN, UPDATEN EN BUG FIXEN AAN EEN BETAALBARE DEGELIJKE PARTNER OVER...IK NOEM BV ...FRITZ!BOX.
DIE DOEN NIET ANDERS...WEG MET DIE SAGECOM, KOST MINDER, MAAR AL DIE ELLENDE NU IS LEUK.
EN HET WORDT ALLEEN MAAR ERGER...HIER OVER DE PAAL...IN DL...ZIJN ZE MIJLEN VERDER DAN HIER…
XS4-ALL...WETEN JULLIE NOG?
NU KUN JE ALS KPN HET VERSCHIL MAKEN…
ZIGGO GEEN F1 GRATIS MEER EN DAAR KOMT KPN…
 
SUPER ANGEBOD… SUPER VEILIG GLASVEZEL VAN KPN MET DE WELBEFAAMDE FRITZ!BOX.
DL MOOI ALLES LATEN MONITOREN EN OP AFSTAND AANPASSING KUNNEN PLEGEN, ALS DE KLANT DAT WIL...WANT ZE KUNNEN EN MOGEN ER NIET MEER IN.
MAAR ER IS PER WETGEREGELD, DAT ER KEUZE VRIJHEID IS EN IK LEES DAT JULLIE WEL DE FRITZ!BOX WILLEN LEVEREN, MAAR NIET ONDERSTEUNEN…ALLEEN DE EXPERIA BOX..
KOM OP ZEG...ZIT RUTTEN EN DE JONG IN HET BESTUUR EN REGELT GRAPPENSNAUTSER DE BEVEILIGING?
STUUR MIJ ER MAAR EENTJE OP...WANT BEN EEN MAAND VERDER EN NIKS...GEEN INTERNET, GEEN TV...DE INEXPERIA BOX…
 
IK ZIE HEM VOL VERTROUWEN TE GEMOED EN ZAL DAN VAKER BIJSTAAN MET RAAD…
NEEM IK  FORUM FRITZ!BOX WEL VOOR MIJN REKENING.
DIE BOX IS EEN GEBED ZONDER EINDE EN OOK DE LAST WAAR JULLIE KLANTEN AAN ONDER DOOR GAAN...DIE @?!#€@ KIDS.
 
IK VERWACHT MISSCHIEN EERST EVEN EEN BELLETJE, HOE DIT BERICHT IS ONTVANGEN.
 
SAMEN STAAN WE OP 1,5M AFSTAND...STERK
 
IK HOOR HET WEL...WANT WORDT WEER EEN AVONDJE MUUR KIJKEN ALS...ZEER HOOG RISICO GEVAL APPART...😒 

Hoi @Hazimix. Ik heb dit topic nu enkele malen doorgelezen en ook ik kom er niet uit. Wat kan ik als KPN medewerker voor je betekenen? Als je een Fritzbox wilt, er is al aangegeven hoe je hier aan kunt komen.

Ik verneem graag van je kort en bondig wat ik voor je kan doen.


Ik wordt nu constant door dit nummer gebeld

+31 6 ************

Ik gooi de kaart even in ander mobiel.

2

 

svp geen telefoonnummers vermelden. Van wie dan ook.


Hallo @SledgehammerNL , haal dan de aanhaling in jouw reactie ook weg, want daar staat het nummer weer/ook in.

 


en als je een eigen router/modem zal willen

staat er in deze uitleg welke voorwaarden de router/modem moet voldoen

Ik heb nog genoeg op voorraad liggen en het deze eens gebruikt bij andere provider.

Ze.kwamen er niet achter, maar ik gelukkig optijd

https://www.sonicwall-sales.com/sonicwall-tz570-totalsecure-advanced-edition-1-year.html

 

 


@Hazimix,

Wat wil je nu met dit topic bereiken?

Wil je een FRITZ!Box van KPN in bruikleen "krijgen", zet dan die optie aan in jouw abonnement.

Wil je een eigen router gebruiken, schaf die dan aan (of trek hem van de plank) maar kijk wel even of die router voldoet aan de eisen die jij stelt aan een router.

Lees ook het openingsbericht van dit topic eens, wellicht heb je er iets aan.


en als je een eigen router/modem zal willen

staat er in deze uitleg welke voorwaarden de router/modem moet voldoen

Ik heb nog genoeg op voorraad liggen en het deze eens gebruikt bij andere provider.

Ze.kwamen er niet achter, maar ik gelukkig optijd

https://www.sonicwall-sales.com/sonicwall-tz570-totalsecure-advanced-edition-1-year.html

 

 

Als je nog een fritzbox 7590 hebt liggen

Ff aansluiten op het glasvezel kastje

Kpn profile inladen en klaar

Bij mij werkt dit perfect 

Met de 3 diensten die ik heb (internet itv en vast bellen)

 


@Nico_ nogmaals...slotje. Dit raakt kant nog wal.


Hoi @Hazimix. Ik heb dit topic nu enkele malen doorgelezen en ook ik kom er niet uit. Wat kan ik als KPN medewerker voor je betekenen? Als je een Fritzbox wilt, er is al aangegeven hoe je hier aan kunt komen.

Ik verneem graag van je kort en bondig wat ik voor je kan doen.


Ik wordt nu constant door dit nummer gebeld 

+31 6 ************

Ik gooi de kaart even in ander mobiel.

2

 

svp geen telefoonnummers vermelden. Van wie dan ook.

 ik heb bij begin gebeld en  gevraagd voor Fritz! Box.

 Wordt geregeld en staat genoteerd.

  krijg pakket en geen Fritz! Box.

 gebeld... Foutje komt goed.

 Maar monteur kwam de zelfde dag

 hem uitgelegd... Belt zaak en wordt opgestuurd.

 nu zolang box 12…. Ik  zei wacht even haal firewall op van boven.

 Kom beneden en alles  al aangesloten.

 das  lekker...pis link…foute boel 

maar Niet op monteur, maar situatie.

 dagen gewacht geen Frits Box.

 Weer bellen en komt goed

 Dus niet…

 Blijven bellen en  blijft goed komen

 helaas had in  de tussentijd de box 12 het opgeven

 Weer bellen, support stuurt mij door naar xs4all

 zei kunnen in router kijken... Kon niet  was  opgeblazen

 back Office neemt ook contact op

 paar dagen later...b.o... Aan de lijn

 schandalig. Behandeld en werd constant met achter naam afgesproken.

 En van alles verzinnen en kon

 

 

 

 

 

 


 ik heb bij begin gebeld en  gevraagd voor Fritz! Box.

Dus je hebt de onderstaande optie aan staan in jouw abonnement?

 


Ik ga dit draadje verlaten. Ik snap er werkelijk waar helemaal niets meer van (of juist wel...)

 


Ik ga dit draadje verlaten. Ik snap er werkelijk waar helemaal niets meer van (of juist wel...)

 

Ik ook niet meer helaas 

Gewoon een fritzbox aansluiten en klaar lijkt mij

 


Je zou maar les krijgen van zo iemand :joy:

 

Dien een klacht in, en probeer in de tussentijd geen modems meer op te blazen.

zei kunnen in router kijken... Kon niet  was  opgeblazen

 

 


@Nico_ nogmaals...slotje. Dit raakt kant nog wal.

@Nico_ nogmaals...slotje. Dit raakt kant nog wal.

  maak verhaal even af... Back  office had mij de schuld  totdat ik  aangaf dat het  mijn werk is…

 ineens kom alles…. Fritz! Box regelen  ze en  hopen n dan alles opgelost.

 En? Weer niet… weer box 12... Nu maanden verder en nog steeds  geen internet en tv.

 Nu laatste poging…

 Want het gaat mij niet om die Fritz! Box, maar om principe. Die box 12 is bagger, dus daarom Frits! Box…

 Ik laat me verrassen na maanden aan het lijntje te zijn gehouden…

 ik hoor het wel...anders moet ik  mijn eigen voorraad afspreken en  net als bij andere provider, komt dat niet goed toen ik de professionele hard  op de lijn laat.

 

 Ik hoop eindelijk geholpen te worden op korte termijn en eventueel vooraf een belletje, dat ik niet weer zit te wachten.

 Dan  de Draytek Vigor op de lijn samen met de Fortinet Fortigate 81F of Sonicwall Firewall TS500

 alvast bedankt 

 

 

 

 


Al met al is een fritzbox zo makkelijk te installeren dat zelfs ik kan het 

En de uitgebreide functies zoals vpn en voip centrale is het na mijn idee een mooie basis modem (routerop glasvezel) 

En de fritzbox is mooi stabiel

Ik snap nog niet welk probleem hier nou speelt met TS 

Glasvezel kastje naar fritzbox en profile kpn inladen en klaar 

 

 


  maak verhaal even af...

En nooit eens antwoord geven op vragen die gesteld.worden ... zucht.

Nogmaals.

 ik heb bij begin gebeld en  gevraagd voor Fritz! Box.

Dus je hebt de onderstaande optie aan staan in jouw abonnement?

 

 

Dan  de Draytek Vigor op de lijn samen met de Fortinet Fortigate 81F of Sonicwall Firewall TS500

Waarom doe je dat dan niet gewoon, daarvoor heb je toch geen Experia/KPN Box of FRITZ!Box nodig?

 


  maak verhaal even af...

En nooit eens antwoord geven op vragen die gesteld.worden ... zucht.

Nogmaals.

 ik heb bij begin gebeld en  gevraagd voor Fritz! Box.

Dus je hebt de onderstaande optie aan staan in jouw abonnement?

 

 

Dan  de Draytek Vigor op de lijn samen met de Fortinet Fortigate 81F of Sonicwall Firewall TS500

Waarom doe je dat dan niet gewoon, daarvoor heb je toch geen Experia/KPN Box of FRITZ!Box nodig?

 


Ik leg het nog een keertje speciaal uit.

Zou Fritz!Box vanaf begin krijgen.

Vanaf begin verkeerd gegaan en monteur KPN gebeld.

Tijdelijk de Box 12 zei monteur en Fritz is onderweg.

Ik heb aan de monteur gevraagd, om even te wachten, zodat ik firewall even boven ophaal en er tussen zet.

Kom beneden...monteur alles aangesloten en geactiveerd.

Ik kookt van binnen van woede...hij zou wachten.

Niets laten merken, maar daar gaan we weer.

Hij weg, kijk in configuratie en alles stond open en in no time ellende.

Support gebeld, genoteerd, Fritz onderweg...elke werk min 2 bellen.

Die zag het staan, die niet...enz maar is onderweg.

Dus wachten maar weer en dan  gaat de Box12 ook kapot... Verbrand.

Support weer bellen en moest xs4all bellen om even te testen en support zou back office contact op laten nemen.

 Dacht met een uurtje  of morgen... Nee 4 dagen later…

 Eindelijk back office… ik kreeg me een onbeschoft mannetje aan de lijn.

Denigrerend en een praatjesmaker... Hij wou de router even is uitlezen... Ding was verbrand en was afgekoppeld.

 ik heb niets gezegd en laten gaan….  zeg hij ineens dat hij niets vreemde zag en alles normaal werkte.

 Hij: Dus.…. en achternaam verkleinen... Zo van... Dus Jansentje... Jij hebt de zooi niet voor elkaar… tijd om iemand met verstand erbij te halen en die oude hardware maar eens vervangen.

WAT?

Toen maakte ik me bekend en wat ik  deed en het knap vond, dat hij een afgekoppelde en ver brand router kom uitlezen.

 Was even heel stil aan de andere kant, toen was meneer geïrriteerd. Collega's onder elkaar doen dat niet zei hij.

 Heb niets gezegd en alleen gevraagd en nu?

 Oude Box 12 opsturen en krijg nu eindelijk een Fritz! Box beloofde hij.

 Paar dagen later pakket binnen, maar geen Fritz….

 

 Weer bellen... Komt goed.. Nu  maand verder en blijf bellen en blijven geloven, maar komt niets. Dus ook geen internet en tv.

 Dus forum op.

 

 Eigen voorraad is  professionele hardware voor grote bedrijven en extreem krachtig.

 Heb één keer gebruikt bij andere provider en de firewall  nam compleet netwerk over en gooiden alle verdachte verbindingen van klanten plat... Oeps 

 

 

 


  maak verhaal even af...

En nooit eens antwoord geven op vragen die gesteld.worden ... zucht.

Nogmaals.

 ik heb bij begin gebeld en  gevraagd voor Fritz! Box.

Dus je hebt de onderstaande optie aan staan in jouw abonnement?

 

 

Dan  de Draytek Vigor op de lijn samen met de Fortinet Fortigate 81F of Sonicwall Firewall TS500

Waarom doe je dat dan niet gewoon, daarvoor heb je toch geen Experia/KPN Box of FRITZ!Box nodig?

 

 Het gaat mij om het principe, kom je afspraken na.

Dat is het en dan maak ik gebruik van een router die hun aanbieden en daar in tegen is mijn hardware nieuw en duur.

 Ik wordt al maanden aan het lijntje gehouden en is nu klaar...


@Hazimix

"Heb één keer gebruikt bij andere provider en de firewall  nam compleet netwerk over en gooiden alle verdachte verbindingen van klanten plat... Oeps"

Gebruik je die direct op glasvezel zoja

Zit je op een pon glasvezel dan gaat het fout ja

En gooi je de rest van de klanten op die pasief glasvezel switch er uit

Daar gaan veel klachten over 

Dat klanten met aon naar gpon gaan en over stappen naar een andere provider en er nog een actieve nt op aon en over gepatcht worden  in het pop knalt de rest er ook uit

Dat is een dingetje (wel erg) 


Hij weg, kijk in configuratie en alles stond open en in no time ellende.

Dat is natuurlijk niet zo geweest, de firewall van een Experia Box wordt standaard uiteraard volledig gesloten opgeleverd en er is echt geen monteur te vinden die de firewall open zal zetten.

 

En toch nog maar weer de vraag en ik hoop dit keer een duidelijk en kort antwoord van twee of drie letters.

Heb je de optie voor de FRITZ!Box in jouw abonnement aan staan?

 

En nog een tweede vraag waar ook een kort en duidelijk antwoord op gegeven kan worden.

Heb je een abonnement bij KPN of bij XS4ALL?


Hij weg, kijk in configuratie en alles stond open en in no time ellende.

Dat is natuurlijk niet zo geweest, de firewall van een Experia Box wordt standaard uiteraard volledig gesloten opgeleverd en er is echt geen monteur te vinden die de firewall open zal zetten.

 

En toch nog maar weer de vraag en ik hoop dit keer een duidelijk en kort antwoord van twee of drie letters.

Heb je de optie voor de FRITZ!Box in jouw abonnement aan staan?

 

En nog een tweede vraag waar ook een kort en duidelijk antwoord op gegeven kan worden.

Heb je een abonnement bij KPN of bij XS4ALL?


KPN

 

Een BOX 12 vergelijken met een hardware matige firewall, is hetzelfde als je een Dafje gaat vergelijken met een Rolls Roys.

 

Die Chinese prut routers loop je zo doorheen.

Iets met software beveiligen is niet mogelijk…software is en blijft altijd de zwakke schakel.

Daarom maakt Microsof alle software en drivers, al geruime in eigenbeheer.

 


Hij weg, kijk in configuratie en alles stond open en in no time ellende.

Dat is natuurlijk niet zo geweest, de firewall van een Experia Box wordt standaard uiteraard volledig gesloten opgeleverd en er is echt geen monteur te vinden die de firewall open zal zetten.

 

En toch nog maar weer de vraag en ik hoop dit keer een duidelijk en kort antwoord van twee of drie letters.

Heb je de optie voor de FRITZ!Box in jouw abonnement aan staan?

 

En nog een tweede vraag waar ook een kort en duidelijk antwoord op gegeven kan worden.

Heb je een abonnement bij KPN of bij XS4ALL?


KPN

Twee vragen ... één antwoord.

Is het nu echt zo moeilijk om die eerste vraag eindelijk eens te beantwoorden met één woordje van twee of drie letters?


Hij weg, kijk in configuratie en alles stond open en in no time ellende.

Dat is natuurlijk niet zo geweest, de firewall van een Experia Box wordt standaard uiteraard volledig gesloten opgeleverd en er is echt geen monteur te vinden die de firewall open zal zetten.

 

En toch nog maar weer de vraag en ik hoop dit keer een duidelijk en kort antwoord van twee of drie letters.

Heb je de optie voor de FRITZ!Box in jouw abonnement aan staan?

 

En nog een tweede vraag waar ook een kort en duidelijk antwoord op gegeven kan worden.

Heb je een abonnement bij KPN of bij XS4ALL?


KPN

 

Een BOX 12 vergelijken met een hardware matige firewall, is hetzelfde als je een Dafje gaat vergelijken met een Rolls Roys.

 

Die Chinese prut routers loop je zo doorheen.

Iets met software beveiligen is niet mogelijk…software is en blijft altijd de zwakke schakel.

Daarom maakt Microsof alle software en drivers, al geruime in eigenbeheer.

 


een experiabox is gewoon een prima router

maar als je zelf poorten los gaat gooien of een dmz naar een niet optimaal apparaat zet dan is het misschien wel een probleem

als je een experiabox gewoon gebruikt zonder veel handelingen te doen (gewone thuis gebruiker) lijkt mij het een prima modem/router voor de "normale” gebruiker

 

 

 


Hij weg, kijk in configuratie en alles stond open en in no time ellende.

Dat is natuurlijk niet zo geweest, de firewall van een Experia Box wordt standaard uiteraard volledig gesloten opgeleverd en er is echt geen monteur te vinden die de firewall open zal zetten.

 

En toch nog maar weer de vraag en ik hoop dit keer een duidelijk en kort antwoord van twee of drie letters.

Heb je de optie voor de FRITZ!Box in jouw abonnement aan staan?

 

En nog een tweede vraag waar ook een kort en duidelijk antwoord op gegeven kan worden.

Heb je een abonnement bij KPN of bij XS4ALL?


KPN

 

Een BOX 12 vergelijken met een hardware matige firewall, is hetzelfde als je een Dafje gaat vergelijken met een Rolls Roys.

 

Die Chinese prut routers loop je zo doorheen.

Iets met software beveiligen is niet mogelijk…software is en blijft altijd de zwakke schakel.

Daarom maakt Microsof alle software en drivers, al geruime in eigenbeheer.

 


een experiabox is gewoon een prima router

maar als je zelf poorten los gaat gooien of een dmz naar een niet optimaal apparaat zet dan is het misschien wel een probleem

als je een experiabox gewoon gebruikt zonder veel handelingen te doen (gewone thuis gebruiker) lijkt mij het een prima modem/router voor de "normale” gebruiker

 

 

 

Ja maar dit is geen "normale" gebruiker. Dit is een expert. Een professional. Hij weet meer dan heel KPN bij elkaar maar blaast wel z'n box12 op.


@DennisA78 

hoe blaas je een v12 op dan ?

mij is het ooit gelukt met een oude bmw maar dat is wat anders :sweat_smile:


@Hazimix

"Heb één keer gebruikt bij andere provider en de firewall  nam compleet netwerk over en gooiden alle verdachte verbindingen van klanten plat... Oeps"

Gebruik je die direct op glasvezel zoja

Zit je op een pon glasvezel dan gaat het fout ja

En gooi je de rest van de klanten op die pasief glasvezel switch er uit

Daar gaan veel klachten over 

Dat klanten met aon naar gpon gaan en over stappen naar een andere provider en er nog een actieve nt op aon en over gepatcht worden  in het pop knalt de rest er ook uit

Dat is een dingetje (wel erg) 


Dat de firewall dat deed, heeft heel veel andere reden.

Providers zijn al een decennia op de hoogte, de energieleverancier met “slimme energiemeters” ook.

Ruim 8 jaar geleden zijn alle partijen bij elkaar gekomen op de UT, om door te nemen wat de opties zijn en wat zij eraan kunnen.

 

 

 


hoe blaas je een v12 op dan ?

Met een Duitse V2.