Skip to main content

Mijn nieuwe Router werkt nog steeds niet.
Als Netwerk Penner, kan ik er met de kop niet bij, dat de router aan het internet moet hangen...wil je in huis aanpassen, laat vooral de voordeur open, zodat iedereen het ongedaan kan maken.
Wifi en Bluetooth werken samen, ene aan, dan de andere ook...ook al staat er van niet…
Die deactiveer Wifi knop, werkt dus niet.
Waarom configureren via het zeer instabiele en lekke Wifi signaal...waarom nog WPS gebruiken, die ook altijd actief blijft.
Waarom Vlans en Guest verbindingen...in mijn en elke omgeving waar ik even “PEN”, heeft elk huishouden van elke Provider, zoveel mogelijk Vlans en Guest verbindingen actief in het gebruik en niet door hun...weten zij veel.
Gebruik maken van Qr codes...maak het ze nog makkelijker…
INFORMEER DE KLANT, DAT WIFI EEN EXTRA SERVICES IS EN NIET DE VERANTWOORDING VAN KPN IS...LEES WETBOEK EN CONTRACT.
JA KPN KLANTEN...STOP MET KLAGEN EN JULLIE WIFI PROBLEMEN LIGGEN AAN DE ONKUNDE VAN JEZELF.
 
WEES BLIJ DAT KPN ER ALLES OPZET HET JULLIE NAAR DE ZIN TE MAKEN EN TE INVESTEREN IN STEEDS BETERE WIFI, OMDAT WE HIER EEN WIFI VERSLAVING HEBBEN.
WIL GEEN PROBLEMEN, KAN ER EEN DRAADJE AAN...GEBRUIK DAT EN JE MOBIEL OF TABLET GEWOON VIA DE DATABUNDEL HET NET OP.
IS SNELLER EN STABIELER DAN DAT PIEP WIFI EN JAAAA...EEN 4G VERBINDING IS VEEL SNELLER, SUPER STABIEL EN VEEL BETER TE BEVEILIGEN,,,E-SIM…
MAAR BEIDE GEBRUIKEN OP BV JE MOBIEL IS VRAGEN OM PROBLEMEN...2 VERSCHILLENDE PROTOCOLLEN, DIE ELK VOORRANG WIL HEBBEN. 
MAAK EEN KEUZE, OF HET INSTABIELE, VERWARDE EN ZWAKKE TEGENHANGER WIFI,  OF DE BESTE OPTIE...JE DATABUNDEL.
 
WANT DATABUNDELS KOSTEN HAAST NIETS MEER, STABIEL EN NOOIT MEER  ALS EEN IDIOOT ZOEKEN NAAR WIFI HOTSPOTS BUITEN DE DEUR.
MAAR JA...HET ZIET ER ZO COOL UIT...OP DE HOTSPOT BIJ DE MAC MET JE HAMBURGERMENU. 😂
HOTSPOTS IS NOG MEET VRAGEN OM PROBLEMEN…
KOM JE THUIS…ALLEMAAL  OPGESLAGEN WIFI NETWERKEN OP JE MOBIEL EN EENMAAL THUIS...JE MOBIEL WEET NIET WELKE TE GEBRUIKEN...DUS KPN HEEFT HET WEER GEDAAN EN MAAR KLAGEN. 👍
 
Nu KPN en ik weet dat het niet zomaar te realiseren is.
 
Zorg voor meer Support nummers...ze kunnen er maar eentje tegelijk onderscheppen.
Laat een gediplomeerde monteur, ter plekke de router configuren, beter is in een safe room, hoe de klant de instellingen wil en vooral Wifi.
Klant onmogelijk maken om instellen in de router te veranderen, maar een monteur langs moet komen.
99% van alle problemen opgelost. 
ja.. alwetende klanten...expres pur san...configuratie van een router vergt gedegen kennis en dat vind je niet op het web.
AFBLIEM’N ME DE FIKK’N.
 
JULLIE V12 ROUTER IS NIETS MIS MEE, MAAR DE FIRMWARE EN DE KLANT.
BESTEED HET MONITOREN, UPDATEN EN BUG FIXEN AAN EEN BETAALBARE DEGELIJKE PARTNER OVER...IK NOEM BV ...FRITZ!BOX.
DIE DOEN NIET ANDERS...WEG MET DIE SAGECOM, KOST MINDER, MAAR AL DIE ELLENDE NU IS LEUK.
EN HET WORDT ALLEEN MAAR ERGER...HIER OVER DE PAAL...IN DL...ZIJN ZE MIJLEN VERDER DAN HIER…
XS4-ALL...WETEN JULLIE NOG?
NU KUN JE ALS KPN HET VERSCHIL MAKEN…
ZIGGO GEEN F1 GRATIS MEER EN DAAR KOMT KPN…
 
SUPER ANGEBOD… SUPER VEILIG GLASVEZEL VAN KPN MET DE WELBEFAAMDE FRITZ!BOX.
DL MOOI ALLES LATEN MONITOREN EN OP AFSTAND AANPASSING KUNNEN PLEGEN, ALS DE KLANT DAT WIL...WANT ZE KUNNEN EN MOGEN ER NIET MEER IN.
MAAR ER IS PER WETGEREGELD, DAT ER KEUZE VRIJHEID IS EN IK LEES DAT JULLIE WEL DE FRITZ!BOX WILLEN LEVEREN, MAAR NIET ONDERSTEUNEN…ALLEEN DE EXPERIA BOX..
KOM OP ZEG...ZIT RUTTEN EN DE JONG IN HET BESTUUR EN REGELT GRAPPENSNAUTSER DE BEVEILIGING?
STUUR MIJ ER MAAR EENTJE OP...WANT BEN EEN MAAND VERDER EN NIKS...GEEN INTERNET, GEEN TV...DE INEXPERIA BOX…
 
IK ZIE HEM VOL VERTROUWEN TE GEMOED EN ZAL DAN VAKER BIJSTAAN MET RAAD…
NEEM IK  FORUM FRITZ!BOX WEL VOOR MIJN REKENING.
DIE BOX IS EEN GEBED ZONDER EINDE EN OOK DE LAST WAAR JULLIE KLANTEN AAN ONDER DOOR GAAN...DIE @?!#€@ KIDS.
 
IK VERWACHT MISSCHIEN EERST EVEN EEN BELLETJE, HOE DIT BERICHT IS ONTVANGEN.
 
SAMEN STAAN WE OP 1,5M AFSTAND...STERK
 
IK HOOR HET WEL...WANT WORDT WEER EEN AVONDJE MUUR KIJKEN ALS...ZEER HOOG RISICO GEVAL APPART...😒 

@Hazimix 

even een vraagje hoe is die experiabox v12 stuk gegaan ?

ik ben wel benieuwd


hoe blaas je een v12 op dan ?

Met een Duitse V2.

 


a neeeee niet die toch :tired_face:


Dat de firewall dat deed, heeft heel veel andere reden.

Providers zijn al een decennia op de hoogte, de energieleverancier met “slimme energiemeters” ook.

Ruim 8 jaar geleden zijn alle partijen bij elkaar gekomen op de UT, om door te nemen wat de opties zijn en wat zij eraan kunnen.

Kan je eens aan een "leek" uitleggen waar je het over hebt.


@Hazimix

even een vraagje hoe is die experiabox v12 stuk gegaan ?

ik ben wel benieuwd

 

Ga je hem nou een vraag stellen? Denk erom, hier gaan 12 posts en hele boekwerken overheen voordat je antwoord krijgt.


@Hazimix 

kwak nou gewoon een fritzbox 7590 aan jou glasvezelkastje en kpn profile en gaan met die banaan

alles opgelost

zet bij een 2e router dmz door naar de 2e router mocht je dit willen via de fritz werkt prima

of leg stap voor stap uit wat nou het probleem is ?

 

 

 


Dat de firewall dat deed, heeft heel veel andere reden.

Providers zijn al een decennia op de hoogte, de energieleverancier met “slimme energiemeters” ook.

Ruim 8 jaar geleden zijn alle partijen bij elkaar gekomen op de UT, om door te nemen wat de opties zijn en wat zij eraan kunnen.

Kan je eens aan een "leek" uitleggen waar je het over hebt.

Lees dit eerst,,,hebben ze een jaar of 10 geleden tegen het westen gebruikt, nu steek Cyber Criminaliteit weer de kop, alleen komt het uit een hele andere hoek.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stuxnet


hoe blaas je een v12 op dan ?

Met een Duitse V2.

 


a neeeee niet die toch :tired_face:


Blijft zo weinig van het huis over...😁 


@Hazimix 

vraag welke router opstelling gebruik je nu ?

 


@Hazimix

even een vraagje hoe is die experiabox v12 stuk gegaan ?

ik ben wel benieuwd


Heel simpel...je koopt voor nog geen €100,00 hardware en je de hele buurt en zelfs aan de andere kant van de wereld iemands hardware overnemen en gijzelen.

Stukje cake….en de ‘hackertjes’ komen uit compleet andere hoek...


@Hazimix

eerlijk ik weet helaas geen oplossing voor Uw probleem

misschien toch een kpn monteur vragen die het aansluit en het is opgelost

succes :slight_smile::sunny:


@Hazimix

even een vraagje hoe is die experiabox v12 stuk gegaan ?

ik ben wel benieuwd

 

Ga je hem nou een vraag stellen? Denk erom, hier gaan 12 posts en hele boekwerken overheen voordat je antwoord krijgt.


barst maar los met je vraag :wink:


@Hazimix

vraag welke router opstelling gebruik je nu ?

 


Geen enkele...heb net alles opgeschoond, doordat de monteur niet 1 minuut kon wachten, was in no time alles besmet.

Het valt een leek niet op, maar gezien het mijn werk was en er elke dag mee bezig ben, valt mij alles op.

De router was aangesloten en mijn penkoffer erbij en meer dan 80 ongewenste gasten waren druk bezig om alles over te nemen….

Tja….maar ze weten nu wel met wie ze te doen hebben en gezien ze totaal geen Hardcore Developers zijn, komen ze niet ver….

Mijn generatie is opgegroeid met de pc, toen hadden de pc’s nog geen interface...commando's typen hopen dat je na uren/dagen programmeren, je geen foutje hebt gemaakt.

Nu is voor weinig wat hardware komen, software is gratis te downloaden op extreem veel sites, sites waar complete databases staan met pc’s over de hele wereld,die al geinfecteerd ziin en iedereen er ongezien in kunnen en steeds meer implementeren en je hebt niets meer te vertellen 


nu houdt het voor mij helaas op om advies te geven sorry


@Hazimix

even een vraagje hoe is die experiabox v12 stuk gegaan ?

ik ben wel benieuwd

 

Ga je hem nou een vraag stellen? Denk erom, hier gaan 12 posts en hele boekwerken overheen voordat je antwoord krijgt.


barst maar los met je vraag :wink:


Op afstand overgenomen en voltage opschoeven van een chip en stink rook…

Einde oefening 


@Hazimix

eerlijk ik weet helaas geen oplossing voor Uw probleem

misschien toch een kpn monteur vragen die het aansluit en het is opgelost

succes :slight_smile::sunny:


Dank voor het advies, met alle respect voor de monteurs…

Zelfde als je Gordon Ramsey in een snackbar kaat werken 


nu houdt het voor mij helaas op om advies te geven sorry

  maak verhaal even af...

En nooit eens antwoord geven op vragen die gesteld.worden ... zucht.

Nogmaals.

 ik heb bij begin gebeld en  gevraagd voor Fritz! Box.

Dus je hebt de onderstaande optie aan staan in jouw abonnement?

 

 

Dan  de Draytek Vigor op de lijn samen met de Fortinet Fortigate 81F of Sonicwall Firewall TS500

Waarom doe je dat dan niet gewoon, daarvoor heb je toch geen Experia/KPN Box of FRITZ!Box nodig?

 

 Het gaat mij om het principe, kom je afspraken na.

Dat is het en dan maak ik gebruik van een router die hun aanbieden en daar in tegen is mijn hardware nieuw en duur.

 Ik wordt al maanden aan het lijntje gehouden en is nu klaar...

Toch heel erg bedankt met meedenken…

 

dank


@Hazimix

kwak nou gewoon een fritzbox 7590 aan jou glasvezelkastje en kpn profile en gaan met die banaan

alles opgelost

zet bij een 2e router dmz door naar de 2e router mocht je dit willen via de fritz werkt prima

of leg stap voor stap uit wat nou het probleem is ?

 

 

 


Heeft geen zin...moet nog extra hardwarematig ondersteund worden om het veilig te krijgen 


@DennisA78

hoe blaas je een v12 op dan ?

mij is het ooit gelukt met een oude bmw maar dat is wat anders :sweat_smile:


Heel simpel, handgranaat 😁

Nee, binnen dringen en spanning opschroeven van een chip 


@Hazimix

even een vraagje hoe is die experiabox v12 stuk gegaan ?

ik ben wel benieuwd

 

Ga je hem nou een vraag stellen? Denk erom, hier gaan 12 posts en hele boekwerken overheen voordat je antwoord krijgt.


barst maar los met je vraag :wink:


Erop gaan staan. 😁

Nee, gehackt en als ze het niet meer trekken, voeren ze spanning mobo en rokende chips en stinken...dat was hem 


sorry hoor maar dit topic is een beetje nutteloos

zoals aangegeven neem de fitz en klaar


ga er nu van tussen morgen weer een dag

 


@Hazimix

kwak nou gewoon een fritzbox 7590 aan jou glasvezelkastje en kpn profile en gaan met die banaan

alles opgelost

zet bij een 2e router dmz door naar de 2e router mocht je dit willen via de fritz werkt prima

of leg stap voor stap uit wat nou het probleem is ?

 

 

 

Loop stap voor stap al je hardware maar eens na?

Welke OS?

Zal ik je even een tipje van de sluier oplichten…

Nooit wat opgevallen of iets vreemds ontdekt?

 

 

 

 

 

 

 

 


sorry hoor maar dit topic is een beetje nutteloos

zoals aangegeven neem de fitz en klaar


Moet ik hem wel een keer krijgen...


Heel oud, bekend probleem en normaal  vrij makkelijk op te lossen.

Wie bij KPN de Box 12, als opvolger voor de V10 heeft uitgezocht, is totaal niet op.de hoogte, wat zich afspeelt vandaag de dag op het web en zeker niet technisch onderlegd en alleen maar het financiële plaatje gekeken.

Zelf gaf ik aan een Fritz!Box te willen. Gebeld ter controle. Staat in systeem, Fritz!Box. Krijg ik die V12 BAK, monteur KPN kwam aansluiten, dat mag blijkbaar niet zelf meer doen. Ik gaf aan Fritz!Box zou ik krijgen. BAK V12 tijdelijk tot Fritz!Box er is. Nu dik half jaar geleden en support plat gebeld.... is onderweg meneer. Een maand geleden, indringers de V12 opgeblazen. Support en Back Office lekker stel chagrijnen. Uitgelegd aan Back Office en kan niet gehackt worden, wifi signaalkomt niet buiten het huis en zelf schuldig, hij zou de V12 resetten en alles werkte weer. De V12 was kapot en afgekoppeld. Dat is knap. Ik moest maar iemand die er verstand van heeft erbij halen, want ik ben maar een leek en nieuwe hardware  zou ook geen kwaad kunnen, want dat kon hij zien. Wat? Heb me toen maar even voorgesteld, opgeleid door Microsoft en bezit alle papieren, tevens Cisco en meer…

Meneer stil werd boos dat ik router er niet achter had, maar zou eindelijk Fritz!Box opsturen…dus niet...V12...nieuw in doos en al een maand geen internet en tv. 

Sluit ik niet aan...ellende  en nu waarom.

 

Tegenwoordig zijn ze weer flink bezig om vooral particulieren digitaal te gijzelen. 

En nee, geen Oostblok Landen, maar veelal uit Europa en US.

Voor nog geen €100,00 koop je hardware, de software is gratis te downloaden en zonder enige kennis kunnen ze de complete wijk alle hardware gijzelen. Er zijn sites voor hack software, andere sites hebben databases met alle geïnfecteerde hardware op de hele wereld en alles is geinfecteerd en ook van jou.

 

De V12 is er absoluut niet over nagedacht, hoe configureert men veilig de router.

Ik werkte met professionele hardware en die zijn standaard helemaal dicht getimmerd en alleen via lan te configureren en dan zo kun je in alle rust wifi configureren, de firewall enz en aller domste van de V12, dat hij aan het internet moet hangen, terwijl alles wagenwijd openstaat en toegankelijk is en ook van afstand  …

Dus je sluit de V12 aan, wacht tot opgestart is en verbinding heeft en dan als de een idioot snel alle ww aanpassen en nog veel meer dingen aanpassen en/of sluiten voor de veiligheid.

Als de V12 is opgestart, zitten zij er al in...de firmware is een lachertje.

De V12 wordt snel naar hun hand gezet en als jij inlogt, lijkt alles ok. Ja, want je zit naar een actieve screenshot te kijken. Alles werkt, maar erachter gebeurt het, 

Je router hebben ze in hun macht en ny de rest van de hardware due eraan hangt. Zelfde lot. Van mobiel tot smart tv, ontvanger enz. 

Op elk geïnfecteerde hardware zetten ze een back-up van elk systeem.

Dus reset je de router, meld mobiel aan en die zet hun configuratie terug.

Er is één oplossing, alles afmelden en via serial port te flashen, maar niet voor een leek.

Dus...conclusie...besmette ellende.

 

Open mobiel maar eens en geen verbinding maken en alleen kijken hoeveel Wi-Fi netwerken er in de buurt zijn. Je zult er heel veel zien en ongeveer 3 a 4 die beginnen met de zelfde begin letters en/if cijfers en laatste volgen elkaar wel eens op. Zi zyl je er veel zien. Dat zijn wifinetwerken van bv de buren met virtuele wifi verbinding, maar zien ze niet, een SSID maar, de opvolgende worden door"hackertjes” gebruikt…

 

Dus ctrl alt del en je bent de klos, ik ben ethische hacker en bekend i die wereld.

Wij probeerden vroeger bedrijven binnen te slijpen, tegen woordig, maken ze onklaar of bepalen wanneer iets wel werkt of niet en dan zijn ze klaar met je en alles wordt gesloopt

 

sorry

 

 

 

Admin: verplaatst naar eigen topic.

 


Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit zo'n onzin bij elkaar gehoord. Doe lekker wat je moet doen.. Blaas alle modems op en steek lekker alles in de fik, maar val KPN (en ons) er niet mee lastig. Ga je zogenaamde kennis maar etaleren bij de UT. Man o man....