Skip to main content

Beste KPN,

Ik ben laatst 2 keer gebeld door jullie. Maar onbekende nummers ga ik nooit opnemen of zie ik uberhaupt niet omdat hij op stil staat. Is het mogelijk om ook gewoon al het contact via mail te doen.

Betreft de nummers (gevalideerd uit: https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn.htm):

+31887751217
+31887751226

Met vriendelijke groeten,

Fernon

Hallo @Fernon2 ,

Ik zou die nummers sowieso niet opnemen. Ze worden gebruikt door ingehuurde callcenters die jou iets proberen te verkopen. 

Hou zelf het initiatief als je kunt verlengen. Bel KPN eventueel zelf op via het gratis nummer 0800-0402. 


Hoi @Fernon2, welkom! Ik kan me voorstellen dat je onbekende nummers liever niet opneemt. In het algemeen zijn er twee situaties waarin we je bellen.

 

De eerste is als jij contact hebt gehad met ons voor een probleem of een vraag. En vanuit dat probleem of die vraag is een back office aangestuurd, een klacht ingediend of een technische melding gemaakt. Bij dat soort meldingen zullen we altijd telefonisch contact met jou zoeken om dat verder af te handelen. Als dit dan ook op jou van toepassing is op dit moment, dan raad ik aan om juist wél de telefoon op te nemen. Als je dat namelijk niet doet, dan kan je melding niet verder afgehandeld worden.

 

De tweede situatie waarin we kunnen bellen is bij bepaalde acties. Dat kan dan een commerciële actie zijn waarbij we je bellen met een aanbod. Of een niet-commerciële actie, waarbij we bellen met vragen over recent contact. Dan willen we over het algemeen weten hoe je dat contact hebt ervaren en of je reden van contact opnemen ook beantwoord/opgelost is. In deze gevallen heeft niet opnemen geen verdere consequenties.

 

Via je MijnKPN kun je jouw privacy instellingen beheren (onder Profiel). Daar kun je, per abonnement, aangeven hoe we contact met je mogen opnemen, en waarover. Â