Skip to main content
Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen
Toon eerste bericht

110 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1006 reacties
  • 21 januari 2025

Die vraag is al vaker gesteld in dit topic ​@mink2u en het antwoord blijft helaas hetzelfde: We hebben geen informatie over hoe de selectie plaatsvindt en welke klanten wel of niet in aanmerking komen. 

mink2u
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 68 reacties
  • 23 januari 2025

Dinsdag (21 januari 2025) gebeld met KPN waarom enkele klanten wel de snelheidsverhoging hadden gekregen en ik niet.
Daar kon de operator geen antwoord op geven, maar vond wel dat er sprake was van willekeur.
Hij gaf mij aan alle kanten gelijk dat het niet op de juiste manier was gegaan en stelde voor een klacht over dit onderwerp in te gaan dienen. Dat vond ik goed en dat zou hij doen.
Vergeten om te vragen om een afschrift van de klacht naar mij toe te sturen.

Donderdag (23 januari 2025) maar weer gebeld en het zelfde gevraagd waarom ik niet in aanmerking zou komen. De betreffende operator vertelde mij dat de klanten die een oud hussle abonnement hadden in aanmerking kwamen voor de gratis snelheidsverhoging. Dit heb ik nergens gelezen,, dus waar hij dat vandaan heeft gehaald weet ik niet.

Vroeg hem om een kopie van de klacht naar mij te sturen, dat zou hij even uitzoeken, maar laat me rustig een kwartier in de wacht staan. Na een kwartier krijg ik wel een mail, maar geen antwoord van de operator. IN de mail staat het volgende:

Wij hebben uw klacht geregistreerd met referentienummer: 9*********.

Zoals met u afgesproken bellen wij u op 21-01-2025 terug.

Met vriendelijke groet,

Wilco Mol
Directeur Klantenservice

Nou, ik kan je verzekeren er is niet teruggebeld. 

Dus al met al (als klant sinds mensenheugenis) is het nog steeds onduidelijk (en spreken de operators elkaar tegen) wie voor de gratis snelheid verhoging in aanmerking komt.

Doe dat dan bij iedereen en niet bij een select groepje .

En dan laten ze je rustig lang in de wacht staan en ze zouden de 21ste terug bellen, wat ze niet gedaan hebben.

Vraag ik mij dan af:
Worden de klanten wel serieus genomen?

We betalen elke maand wel serieus geld, (de hoofdprijs betalen we, terwijl we nooit een prijs in de vorm van in dit geval een snelheid verhoging krijgen.

En met een snelheidsverhoging heb ik begrepen, bespaar je KPN ook geld, Want als de snelheid genepen moeten worden naar een lagere snelheid, dan kost het KPN geld. Vreemd dat je dan meer moet betalen voor een hogere snelheid terwijl het KON minder geld kost voor doorgifte.

Ben benieuwd wanneer ik nu de gratis verhoging kan krijgen ?

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16162 reacties
  • 23 januari 2025

Klanten worden serieus genomen ​@mink2u, maar in dit geval is de situatie wat het is. Zoals Arjan al zei hebben we geen informatie over hoe de selectie plaatsvindt en welke klanten wel of niet in aanmerking komen. 

Als iemand in aanmerking komt, krijgt diegene daar een bericht over. Krijg je dat bericht niet, dan kom je er niet voor in aanmerking. 

Als jij dat bericht dus niet gehad hebt, is het antwoord op je laatste vraag: voorlopig niet. Daar kunnen we niets aan veranderen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 3 maart 2025
Inhoud submappen outlook schreef:

Beste Jana & Maja,

Inmiddels werd ik vandaag gebeld , door iemand va KPN van de afd survey's , vandaag eindelijk, had ook mede te maken  omdat ik ook een review gegeven op de klanten service survey van contact met klanten service. Meneer had zich verdiept in de klachten formulier en ook de review nav de survey. Medewerkers zouden op de hoogte moeten zijn volgens meneer. Probleem voor nu eindelijk opgelost. Medewerkers klanten service zullen beter geïnstrueerde worden heeft meneer ook beloofd. Tevens ook een mail ter bevestiging dat het kosteloos is : Sneller Internet tot 200 Mbit/s € 0,00 . Heb nu eindelijk mijn upgrade 50 mbit/s naar 200 mbit/s. Zojuist een speedtest gedaan en idd sneller. Speedtest gedaan 170.8 down 138,2 up maar dit is via WIFI dus iets trager als je zonder kabel het doet. 

Dus tip aan allen: vul aub ook de survey over je ervaring met klanten service (deze ontvang je in een mail als het goed is) heb het na 3 X bellen ontvangen, naast uiteraard de klachten formulier welk geadviseerd is door de moderators op deze forum.

En nu hopen dat de afd opzeggen nav advies klantenservice, vooralsnog mij niet opzeggen 😅.

Dank voor jullie hulp en belangrijke informatie voor en van allen op deze forum 🙏🏼

Grt

Eva

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6922 reacties
  • 3 maart 2025

@AlexRose2187 Fijn om te horen dat het dan uiteindelijk adequaat is opgepakt! Post in de toekomst gerust nog eens een topic of bericht als we nog iets voor je kunnen doen!

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2025

Wat ik mij afvraag:  Ik heb zelf de snelheid verhoogd van 50 Mbit naar 100 Mbit en betaal daar dus wat extra voor. Zeer binnenkort gaan we hier over op glasvezel. Er wordt gesteld dat de prijzen dan hetzelfde blijven. Glasvezel is standaard 100 Mbit, blijf ik dan hetzelfde betalen als nu (wat dus iets verhoogd is) of is er een standaard bedrag bij glasvezel waardoor ik er iets op vooruit ga t.o.v. nu?   Anders zou het denk ik slim zijn om nu nog even een paar weken terug te schakelen naar 50 Mbit om straks meer voordeel te kunnen pakken als glasvezel er komt…. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Hallo ​@Rene28, ook op glasvezel kan je een abonnement met 50 Mbit/s afnemen. Het is niet zo dat je dan standaard 100 Mbit/s krijgt. Aan jou dus de keuze of je je abonnement terugzet of niet :). Mocht je twijfelen, kan je altijd in de MijnKPN app kijken welke keuzes je hebt óf een belafspraak maken zodat we samen je pakket eens na kunnen kijken. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2025
Marcia van KPN schreef:

Hallo ​@Rene28, ook op glasvezel kan je een abonnement met 50 Mbit/s afnemen. Het is niet zo dat je dan standaard 100 Mbit/s krijgt. Aan jou dus de keuze of je je abonnement terugzet of niet :). Mocht je twijfelen, kan je altijd in de MijnKPN app kijken welke keuzes je hebt óf een belafspraak maken zodat we samen je pakket eens na kunnen kijken. 

Opmerkelijk. Op jullie eigen website zie ik niets over 50 Mbit, er wordt alleen over 100 Mbit gesproken.
Ik citeer:

KPN biedt KPN Glasvezel en standaard KPN Internet aan. Bij KPN Glasvezel is de downloadsnelheid even hoog als de uploadsnelheid. Bij KPN Internet is de uploadsnelheid lager. Lees hieronder meer over de verschillende internetsnelheden.

Snel
KPN Glasvezel: tot 100 Mbit/s downloaden en uploaden
KPN Internet: tot 100 Mbit/s downloaden en tot 10 Mbit/s uploaden
Meer voor minder. Dat wil toch iedereen? Je krijgt snel en superstabiel internet. Stream bijvoorbeeld je favoriete Netflix-serie, werk ongestoord thuis of speel je favoriete game. Waar jij zin in hebt.

Sneller
KPN Glasvezel: tot 200 Mbit/s downloaden en tot 200 Mbit/s uploaden
KPN Internet: tot 200 Mbit/s downloaden en tot 20 Mbit/s uploaden
Met ons supersnelle internet doe je lekker online je ding op al je apparaten. Bingen, streamen en gamen. Wat jij wil, wanneer jij wil.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 12 maart 2025
Marcia van KPN schreef:

Ik heb zelfs nog een 50/5 glasvezel abonnement...

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 maart 2025
j3roentje schreef:
Marcia van KPN schreef:

Ik heb zelfs nog een 50/5 glasvezel abonnement...

Wat is de naam hier dan van?  Ik zie alleen Snel, Sneller…..   Ze zullen de 50 MBit toch niet Traag noemen? 😦

Reageer