Skip to main content
Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

• May 22, 2024
  • 343 reacties
  • 14666 keer bekeken
Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen
Toon eerste bericht

343 reacties

Bartm71
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 5, 2025

Voor mij geldt hetzelfde. Ook een brief gehad, maar nog steeds op 100Mbit en in mijn profiel kan ik niks wijzigen omdat er een lopende wijziging is.

Jasper van KPN
Moderator

Het kan zijn dat die lopende wijziging de verhoging van de snelheid is ​@Bartm71, ik zie die aan deze kant niet terug. Ik geef jouw gegevens door zodat het voor je bekeken kan worden.

Bartm71
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 5, 2025

Het kan zijn dat die lopende wijziging de verhoging van de snelheid is ​@Bartm71, ik zie die aan deze kant niet terug. Ik geef jouw gegevens door zodat het voor je bekeken kan worden.

dit zie ik in ieder geval al een aantal weken.

Jasper van KPN
Moderator

Ik geloof je dat die er is, en het screenshot is ook heel duidelijk. Er wordt naar gekeken nu, dus we komen er op terug als we meer weten.

• Nieuwkomer
  • June 7, 2025

Goedemiddag, 

Ik heb ook een brief gehad per post, er is nu al bijna 2 maanden voorbij maar nog geen snelheid upgrade gehad. Vorige week met de helpdesk gebeld, die wisten van niets en konden niet in mijn historie vinden omdat het briefpost is. Ik heb maandag gebeld, zou dinsdag worden teruggebeld maar nooit gebeurd.

Kunnen jullie iets betekenen voor mij? Ik heb mijn profiel al volledig aangevuld voor de benodigde informatie.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 7, 2025

Hoi ​@KronK , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Bedankt voor het invullen van je profiel; ik heb meteen navraag voor je gedaan en zodra we hier terugkoppeling op ontvangen, laten we je dat via deze weg uiteraard z.s.m. weten!

• Nieuwkomer
  • June 7, 2025

In april heb ik een op 18-04-2025 gedateerde brief ontvangen dat de internetsnelheid binnen een maand gratis van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s wordt verhoogd. Tot op heden de bevestigingsmail niet gehad en dus nog geen snelheidverhoging. 

Wat gaat er mis?

• Nieuwkomer
  • June 9, 2025

Zelfde als Erik, brief gehad van 18-04 en tot op heden nog steeds niks gezien of gehoord van de wijziging. “binnen een maand” lijkt niet echt helemaal goed te gaan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@Erik_pcck en ​@Jeroen vH. Jullie namen en gegevens zijn doorgegeven. Excuus dat jullie er zelf achteraan moesten, maar het wordt nu opgepakt. 

• Nieuwkomer
  • June 10, 2025

.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat kan de KPN Community voor jou doen? ​@RvdDG? Een blanco bericht maakt het lastig om jou verder te helpen. 

• Nieuwkomer
  • June 10, 2025

Hi Jeroen,

Ik vroeg mij af hoe het nou zit met de gratis upgrade van 100 naar 200 mb

Na de upgrade werd ook de glasvezelupgrade verwijderd en in mijn kpn app had ik een abbonnement met 200 down en 20 up. Deze heb ik terug laten zetten naar hoe het was 100 up en 100 down. 

• June 11, 2025

Hi Jeroen,

Ik vroeg mij af hoe het nou zit met de gratis upgrade van 100 naar 200 mb

Na de upgrade werd ook de glasvezelupgrade verwijderd en in mijn kpn app had ik een abbonnement met 200 down en 20 up. Deze heb ik terug laten zetten naar hoe het was 100 up en 100 down. 

Dan heb je nu geen 200 mbit meer.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@RvdDG, ik vermoed dat Marlon gelijk heeft. We passen de gratis snelheid toe op je huidige pakket, op het moment dat je daar bericht over krijgt, daar hoef je niets voor te doen. Zoals in het startbericht ook staat bij ‘wat kan de snelheidsverhoging in de weg zitten?’: Verander je zelf je abonnement naar een nieuwer of ander type, nadat je dit bericht al gehad hebt? Dan krijg je de snelheid die hoort bij het door jou nieuw gekozen abonnement.

Kom je er niet uit of heb je verdere vragen, maak dan gerust een eigen topic aan. Via die weg kunnen we je hier in de community verder helpen. Of je kunt een belafspraak maken, een van mijn collega's belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder.

• Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Het is meer de vraag, waarom gaat er met de upgrade naar 200mbit down een downgrade naar 20up gepaard? Dat is toch raar.

• June 11, 2025

Het is meer de vraag, waarom gaat er met de upgrade naar 200mbit down een downgrade naar 20up gepaard? Dat is toch raar.

Die 20 mbit zie je alleen maar in MijnKPN staan. Het is een erfenisje uit het verleden, toen er alleen maar koper was. Daarbij was de upload standaard 10% van de download. In werkelijkheid heb je op glasvezel gewoon 200 mbit upload. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Het lijkt erop dat dit een weegave-dingetje is. We nemen het signaal voor de zekerheid even mee. Als we daar iets over horen, laten we dat hier weten.

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • June 11, 2025

Had je al wel een speedtest gedaan?
2 weken geleden ofzo zag ik hetzelfde in de app en had hier de vraag gesteld hoe dat kon..
Maar mijn snelheid was wel gewoon 200/200

Daar gaat het uiteindelijk om😁

• June 11, 2025

Het lijkt erop dat dit een weegave-dingetje is. 

Precies, ergens in jullie systemen wordt "koper" als oorspronkelijke signaal drager onthouden. Dat was bij mij ook zo. Ik ging van 100/60 koper naar glasvezel (effectief 100/100) en iets later werd de verhoging naar 200 doorgevoerd; op de factuur stond vanaf dat moment 200/20. Maar ik had 200/200. Inmiddels omgezet naar nieuw Super500 abo en nu staat het op de factuur wel goed 500/500!

Erwin van KPN
Moderator

Die 20 mbit zie je alleen maar in MijnKPN staan. Het is een erfenisje uit het verleden, toen er alleen maar koper was. Daarbij was de upload standaard 10% van de download. In werkelijkheid heb je op glasvezel gewoon 200 mbit upload. 

Dit is hoe het zit

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 11, 2025

Ik heb ook snelheid verhoging gehad. Als ik nu espn opzeg wordt dit dan gezien als abonnement verandering dat ik dan weer de versnelling kwijt raak?

• Deelnemer
  • June 12, 2025

Ik heb ook hetzelfde als Erik_pcck en Jeroen vH hierboven. Op 24 april een brief gehad en tot op heden niks gehoord en ook is de snelheid niet aangepast

• Deelnemer
  • June 12, 2025

Ook hier hetzelfde, een tijd geleden de brief gehad voor de upgrade naar 200mbit maar ik heb nog niets vernomen helaas.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 12, 2025

Ik heb ook snelheid verhoging gehad. Als ik nu espn opzeg wordt dit dan gezien als abonnement verandering dat ik dan weer de versnelling kwijt raak?

Als je alleen een zenderpakket opzegt en verder niets wijzigt aan je abonnement, zal er niks gebeuren met je snelheid ​@Mout23. Het is dus wel écht van belang dat je abonnement verder helemaal hetzelfde blijft!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan ga ik dat doorgeven ​@MichielII en ​@Minten! Even ter bevestiging het gaat om de adressen die in jullie profiel staan vermeld?