Skip to main content
Vraag

Gratis snelheidsverhoging naar 500 Mbit/s maar meet 120 Mbit/s

• August 27, 2026
  • 60 reacties
  • 782 keer bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

• September 2, 2026

Ik zie trouwens geen restant glasvezelkabel op die foto met die genesis.waarom heb ik dan zoveel? 

Omdat bij jouw de hele ombouw mist om een of andere vreemde reden. En wezenlijk is jouw de verkeerde mediaconverter opgestuurd. Toen jouw dat witte kastje is gestuurd had je wezenlijk meteen aan de bel moeten trekken en aangeven dat deze niet past.

Jouw Genexis lijkt nog uit de tijd te stammen dat er standaard twee vezels naar binnen kwamen op de tweede stond destijds FM radio en DVB-C signaal  het bovenste deel had bij sommige providers ook een coax aansluiting.

• Auteur
  • Helper
  • September 2, 2026

Ik zie trouwens geen restant glasvezelkabel op die foto met die genesis.waarom heb ik dan zoveel? 

Omdat bij jouw de hele ombouw mist om een of andere vreemde reden. En wezenlijk is jouw de verkeerde mediaconverter opgestuurd. Toen jouw dat witte kastje is gestuurd had je wezenlijk meteen aan de bel moeten trekken en aangeven dat deze niet past.

Ja dat begrijp ik nu, toen niet. Ben geboren met 2 linkerhanden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 12, 2026

Goedemorgen ​@Spitsj , ik ben even benieuwd wat op dit moment de stand van zaken is en of we hier wellicht nog iets voor je in kunnen betekenen. Een monteur langs laten komen lijkt me toch wel de verstandigste optie. Ik begrijp dat er is aangegeven dat hier eventueel kosten bij komen kijken omdat de verbinding gewoon actief is. Maar anderzijds verwacht ik ook dat wanneer hier een monteur voor langs zou komen, deze zelf ook kan beoordelen dat de boel nooit helemaal goed is afgemonteerd en dam zou daar ook geen kosten voor moeten rekenen!

@joey92 , kun jij bevestigen of mijn denkwijze hier correct is?

• Auteur
  • Helper
  • September 12, 2026

Stand van zaken is dat ik voor nu even accepteer hoe het is. Wanneer ik bel met de klantenservice dan zal het de situatie voor de kosten niet veranderen. Ik heb regelmatig de snelheid getest met wifiman. Opvallend is ook het steeds terugkerende verschil in snelheid. Ik heb maar 1 iemand met kpn in ons blok verder allemaal wat anders. Soms 300mbit soms 180/200mbit. Als kpn toch de situatie anders besluit qua kosten, sta ik er voor open.

• September 12, 2026

@Spitsj ben jij de oorspronkelijke bewoner van dit adres? Met andere woorden toen er tussen 2010 en 2016 glasvezel werdt aangelegd is het destijds op deze manier opgeleverd?

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 12, 2026

Goedemorgen ​@Spitsj , ik ben even benieuwd wat op dit moment de stand van zaken is en of we hier wellicht nog iets voor je in kunnen betekenen. Een monteur langs laten komen lijkt me toch wel de verstandigste optie. Ik begrijp dat er is aangegeven dat hier eventueel kosten bij komen kijken omdat de verbinding gewoon actief is. Maar anderzijds verwacht ik ook dat wanneer hier een monteur voor langs zou komen, deze zelf ook kan beoordelen dat de boel nooit helemaal goed is afgemonteerd en dam zou daar ook geen kosten voor moeten rekenen!

@joey92 , kun jij bevestigen of mijn denkwijze hier correct is?

@Jan van KPN 

ik neem aan dat er dan geen kosten bij komen als de monteur ziet hoe de FTU er zo bij hangt. maar dit durf ik niet meer zekerheid te zeggen aangezien ikzelf geen HAS/Fusielas doe. Wellecht dat een van de andere monteur hier wel een antwoordt op kan geven? ​@DaveA 

rvk01
Slimmerik
  • September 12, 2026

Maar uiteindelijk zal hier het probleem van de snelheid via wifi niet opgelost worden. En de kans is groot dat als er ook nog even aan de monteur gevraagd wordt naar wifi te kijken, dat er wel kosten bij komen 🫣

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 12, 2026

het feit blijft wel dat er een blauwe connector (uit de FTU) gebruikt wordt in een groene connector (in de NT). dit geeft sowieso een hoge demping en kan wel de lagere internet snelheid verklaren. maar deze hoge demping zou dan ook in de meetwaardes te zien moeten zijn door de Klantenservice.

• Auteur
  • Helper
  • September 12, 2026

Dat begrijp ik, maar door groen komt sws geen signaal. En volgens de medewerkers aan de telefoon tsjah is dat nu eenmaal zo. Moet er dan wen kastje op met blauw blok? 

• September 12, 2026

Dat begrijp ik, maar door groen komt sws geen signaal. En volgens de medewerkers aan de telefoon tsjah is dat nu eenmaal zo. Moet er dan wen kastje op met blauw blok? 

Bij jouw zal wezenlijk de correcte ntu geplaatst moeten worden zoals te zien is op de afbeelding die Joey92 heeft gedeeld. Alleen betwijfel ik of die nog verkrijgbaar zijn dus mogelijk moet er inderdaad een hele andere Ftu komen.  Het vierkante doosje die ik eerder heb geplaatst daar schuif je jouw witte kastje overheen.

En mijn persoonlijke mening is dat hier geen kosten aan verbonden mogen zijn vooral omdat jouw de verkeerde spullen zijn toegestuurd.