Skip to main content

Heb sinds vorige maand ook gebruik gemaakt van het 3 maanden “gratis” snelheidsverhoging naar 200 maar merk er echt 0.0 van. Helemaal als ik op de factuur van juli zie dat ze toch de € 8,99 + € 3,60 (deel juni) in rekening hebben gebracht!! Wat nou gratis zo werd het toch echt wel gebracht dat je pas na 3 maanden ging betalen. Heb meteen weer opgezegd en als ik KPN te pakken kan krijgen wil ik die € 12,59 terug. Maja krijg niemand aan de lijn ivm drukte heel irritant….

*admin: afgesplitst

Dat is niet zo vreemd hoor dat je er niets van merkt. Niet gamers zullen er praktisch nooit iets van merken en gamers alleen in bijzondere situaties. 

Internet bestaat altijd uit een zender, een verbinding (de weg waarover de data gaat), een ontvanger en dit dan ook weer vice vers. 

Een zender stuurt meestal op een standaard snelheid en gaat echt niet sneller werken als de verbinding sneller is en de ontvanger ontvangt op een standaard snelheid. (als jij er iets naar toe stuurt bijvoorbeeld een email). 

Het is net als met een autoweg. Die kan geschikt zijn voor 200km per uur. Maar met je fiets ga je dat echt niet halen daarop.  

Als er dus geen werkelijk doel is, dan is bijvoorbeeld een 1Gbit verbinding voor een particulier meestal net zo iets als rondrijden in Amsterdam in een Bugattie Chiron.

Als @Maja zegt dat ze niemand aan de lijn krijgt, dan is het wel heel irritant ja. Vooral omdat KPN zich hiermee wel heel erg laat kennen.


Hoi @Thieleke, welkom op het forum!
Of je iets aan de hogere snelheid hebt of er iets van merkt is afhankelijk van een hoop factoren. 
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er voor betaalt als het gratis is.
Ik kijk graag even met je mee!

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de snelheid van 100 naar 50 terug te zetten, op de factuur word er 5 euro minder berekent maar in de snelheid merk ik er ook niks van alleen dat de speed test lager uitvalt.

M.A.W. Hoe gebruik je internet? wat wil je allemaal? en heb je de snelheid met een speedtest getest en dit bekabelt, via WiFi is de snelheid nooit gegarandeerd, zeker niet met de KPN apparatuur.


Hoi @Thieleke, welkom op het forum!
Of je iets aan de hogere snelheid hebt of er iets van merkt is afhankelijk van een hoop factoren. 
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er voor betaalt als het gratis is.
Ik kijk graag even met je mee!

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Beste Thomas ik heb mijn gegevens ingevuld

 

groetjes Nick 


Bedankt voor je gegevens @Thieleke, ik heb een vergoeding ingediend voor het teveelbetaalde bedrag. Dit wordt op je volgende factuur in mindering gebracht.
Sorry voor het ongemak!

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!