Skip to main content

internetsnelheid upgrade?

Ik heb internetsnelheid 100/100. Kreeg aanbod gratis verhoging naar 200mbs.

Merk vandaag dat snelheid niet 200/200 is, maar 200/20. 
Dat is dus een update en downgrade. 
dat werd in het aanbod niet gecommuniceerd. 
Contact met KPN leidde niet tot een oplossing (200/200)

Terug laten zetten naar 100/100

lijkt toch op onvolledige, dus onjuisteinformatie. KPN ONWAARDIG

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan @Siempie , herstart daarna de modem/router eens. Doe nu bekabeld een speedtest op 1 pc met alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Kom je nu op de goede snelheden ?

Zie ook onderstaande link voor mogelijke oplossingen:

 


Het is geen gemeten snelheid, maar de door KPN ingestelde snelheid. 
de info was niet volledig. Als je een snelheid tot 200 MBS aanbied vanuit de situatie 100/100, dan verwacht je ook 200/200


Het is geen gemeten snelheid, maar de door KPN ingestelde snelheid. 
de info was niet volledig. Als je een snelheid tot 200 MBS aanbied vanuit de situatie 100/100, dan verwacht je ook 200/200

Dat heb je ook. Meet maar. Meten is weten.


Hoi @Siempie .  Ik snap het niet helemaal.

Allereerst: Je hebt glasvezel?   Dat wil ik graag even zeker weten.

En ik begrijp dat je de klantenservice de upgrade ongedaan hebt laten maken?


Ja, ik heb glasvezel sinds ongeveer 2004. Ik heb de upgrade ongedaan gemaakt mbv. De servicedesk van kpn. 
De snelheidsverhoging ging van 100/100 naar 200/20. Dat was te zien op mijn kpn. Hier was ik het niet mee eens. Vandaar het terugdraaien. 
 


Glasvezel sinds 2004? Dat lijkt mij als dit jaartal juist is eerder DSL.


Ik woon in het dorp dat als eerste volledig van glasvezel is voorzien in 2004. Eerste in Nederland en voorbeeld voor “de  wereld “


Ik woon in het dorp dat als eerste volledig van glasvezel is voorzien in 2004. Eerste in Nederland en voorbeeld voor “de  wereld “

Volgens mij werden er in 2004 de eerste wijkcentrales aangesloten op glasvezel. Tegen de bewoners zei men: u heeft glasvezel. Maar dat was natuurlijk niet helemaal zo. Het laatste stukje van wijkcentrale naar de woning was nog koper.

Hoe ziet uw glasvezelkastje er uit? Zoiets?

 


Elke woning in ons dorp heeft zelfs 2 glasvezels die rechtstreeks verbonden zijn met het pop-station. De aanleg was particulier initiatief, aangestuurd door twee personen met toekomstvisie en een financier. 


Ik vrees dat die 200/20 een kosmetisch dingetje was.  glasvezel is symmetrisch.  de upload en download zijn gelijk. Soms staat zoiets administratief niet helemaal goed maar in de praktijk is het bijna altijd full duplex.   

De servicedesk had dit voor jou kunnen nakijken en eventueel corrigeren. 

Aangezien dit een actie was, die je nu hebt laten terugdraaien, denk ik niet dat ik die optie er zomaar weer op krijg. 


Reageer