Skip to main content

Ik heb een gratis upgrade gekregen van 200Mbit/'s naar 1Gbit/s (bevestigingsmailtjes gisteren ontvangen).

 

Via KPN en Ookla speedtest dacht ik net eens te kijken wat nu de nieuwe snelheid is, maar ik zie totaal geen verschil met voorheen. Ik heb alleen even snel via WiFi getest, dus ik verwacht echt geen wonderen, maar ik had wel een íets hogere snelheid verwacht.

 

Zou het kunnen dat mijn Experiabox v10a de limiterende factor is? En zo ja, waar zou ik het in moeten zoeken dan?

 

Een speedtest moet je altijd uitvoeren met een bekabelde verbinding, daarnaast is het verstandig om gebruik te maken van de Speedtest.net App, deze kan je vinden in verschillende smaken. De meest voorkomende zijn Windows en MacOS.

Het beste is om eerst te beginnen met de tests met één of twee KPN Servers.

Klopt de snelheid nog niet? Dan is het verstandig het je Experiabox even van het stroom te halen en het hierna opnieuw te testen.


 

Een speedtest moet je altijd uitvoeren met een bekabelde verbinding, daarnaast is het verstandig om gebruik te maken van de Speedtest.net App, deze kan je vinden in verschillende smaken. De meest voorkomende zijn Windows en MacOS.

Het beste is om eerst te beginnen met de tests met één of twee KPN Servers.

Klopt de snelheid nog niet? Dan is het verstandig het je Experiabox even van het stroom te halen en het hierna opnieuw te testen.

Bedankt voor je reactie.

Ik besef dat je met WiFi waarschijnlijk nooit de snelheden haalt zoals je dat bekabeld doet, maar ik had wel iets verschil verwacht. 

Komende donderdag werk ik thuis en zal ik het eens aan de kabel proberen.

 

"Experiabox even van stroom afhalen en daarna weer opstarten"

Om update te forceren? 

Ik probeerde al te achterhalen hij ge-update was, maar ik weet niet hoe/waar ik dat kan zien 😳


Nee het modem krijgt geen update als die over gaat op glasvezel en de v10a is een prima modem tot een 1 gb. Persoonlijk zou ik even het glasvezel kastje en modem beide 2 minuten uit zetten, als dit het niet oplost staat waarschijnlijk een instelling bij kpn verkeerd. In dat geval zou je kunnen bellen met 0800-0402. 
Belangrijk is om bedraad te testen op de manier zoals Gerrit ook al heeft benoemd.


Hoi @Sirrah81, het is inderdaad belangrijk om de verbinding met een kabel te testen. Je kunt de apparaten die Ik_Combineer al noemt een herstart geven, zodat het modem de verbinding opnieuw gemaakt wordt. De instelling die bij beschrijft heb ik meteen al voor je nagekeken, die staat goed. Zowel technisch als administratief heb je 1 GB bij het abonnement.