Skip to main content
Beantwoord

Gratis verhoging naar 200 Mbps niet doorgevoerd

• December 24, 2025
  • 11 reacties
  • 108 keer bekeken

Via mail vorig jaar bericht gekregen dat ik als bedankje opgehoogd wordt naar 200 mb internet.

Maar in mijn kpn app zie ik bij abonnement gewoon 100 mb staan.

Wat gaat er fout en kan ik aub eens een mail sturen aan kpn ipv community

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Dveth, hier gaat dan iets inderdaad niet helemaal goed. In MijnKPN zou je dan ook moeten zien dat je een 200mbit snelheid hebt bij het KPN abonnement. Mits natuurlijk de gratis verhoging wel is doorgevoerd voor jou.

Als je een speedtest doet via een bekabelde aansluiting, welke snelheid haal je dan? Als deze niet in de buurt komt van de 200mbit, dan adviseer ik om contact op te nemen met de klantenservice. Je kunt een belafspraak inplannen, zodat men contact opneemt op een gepast moment: Belafspraak maken met de klantenservice E-mailen met KPN dat gaat helaas niet. Je kunt nog wel contact zoeken met de collega's van KPN webcare via Facebook, X of Instagram

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 24, 2025

Nee kpn is niet per mail bereikbaar. Je kunt de klantenservice telefonisch bereiken via 0800-0402. Zou ik na de feestdagen doen of via facebook of X.

• December 24, 2025

Vorig jaar, dat is al even geleden. Heb je nadien je abonnement nig gewijzigd of verlengd? 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 29, 2025

Hallo ​@Dveth, hier gaat dan iets inderdaad niet helemaal goed. In MijnKPN zou je dan ook moeten zien dat je een 200mbit snelheid hebt bij het KPN abonnement. Mits natuurlijk de gratis verhoging wel is doorgevoerd voor jou.

Als je een speedtest doet via een bekabelde aansluiting, welke snelheid haal je dan? Als deze niet in de buurt komt van de 200mbit, dan adviseer ik om contact op te nemen met de klantenservice. Je kunt een belafspraak inplannen, zodat men contact opneemt op een gepast moment: Belafspraak maken met de klantenservice E-mailen met KPN dat gaat helaas niet. Je kunt nog wel contact zoeken met de collega's van KPN webcare via Facebook, X of Instagram

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 31, 2025

Nee ik heb niets zelf gewijzigd. DOnwload snelheid is 79 Mbps en upload 92.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het snelste is dan de wijziging alsnog toegepast door contact op te nemen met de collega's van de klantenservice ​@Dveth. Je kunt een belafspraak inplannen, zodat men contact opneemt op een gepast moment: Belafspraak maken met de klantenservice E-mailen met KPN dat gaat helaas niet. Je kunt nog wel contact zoeken met de collega's van KPN webcare via FacebookX of Instagram

• January 2, 2026

Nee ik heb niets zelf gewijzigd. DOnwload snelheid is 79 Mbps en upload 92.

Je hebt dus glasvezel neem ik aan. Want anders hadden je nooit een upload van 92 kunnen hebben.

Dan had je bij een 100 mbit abonnement nog wel een hogere snelheid mogen hebben. Ik heb ook een 100 mbit abonnement en haal dit:

Wat voor glasvezelkastje heb je? Kan je daar een foto van plaatsen? 

• January 2, 2026

Je meet toch wel op een bekabeld aangesloten pc of laptop hé?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

Ja bekabelde test gedaan. Service ook gebeld en ook zij zien dat in mijn gegevens 100mb abbo staat, en ze zien bij opties wel 200mb aan staan. Dus administratief is eea ook niet lekker. Ik heb een glasvezelkastje in oranje kleur. Kan even kijken of ik foto kan maken als ik terug ben. Men gaat nieuwe cat 6 verbindingskabeltje sturen tussen kast en modem. Maar er zit al een cat 6 kabel tussen.

Tevens een reset van 2 minuten gedaan en bied geen verbetering. Kortom, denk dat een monteur handig zou zijn.

• January 6, 2026

Welk modem gebruik je? Zitten daar van die ledjes op bij de utp poorten?

Zo ja, branden die beide bij elke poort?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Via de klantenservice kan er dan een monteur aangestuurd worden indien dat nodig is ​@Dveth 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

Inmiddels is er denk ik iets omgezet door klantenservice. Want nu is er wel 200… Allemaal bedankt voor de antwoorden. Deze kan gesloten worden