Skip to main content

Wij hebben vandaag ons modem vervangen voor een KPN Box 12. We hebben geen glasvezel, dus volgens de handleiding moet de grijze kabel in de DSL poort. Dit past echter niet. De grijze kabel past wel in de rode WAN-poort, maar dat lijkt ons niet de bedoeling. Wat moeten we nu doen? 

Hallo @Lot Wolswijk , het is heel simpel de kabel die op de DSL-aansluiting in je oude modem zat zet je dus weer over op de DSL-aansluiting op je nieuwe modem. Het stekkertje is net zo groot als het groene stekkertje voor de telefoonaansluiting op het modem. Op de WAN-aansluiting (alleen geschikt bij glasvezel) zit een RJ45-aansluiting, een groter gat dus. De DSL- en de telefoonaansluitingen zijn RJ11-aansljitingen voor de kleinere stekkertjes dus, deze passen er maar op 1 manier in, misschien even 180 graden draaien?

 


Waarom past die niet? Kunt u een foto maken? De DSL poort op het vorige modem was toch gewoon hetzelfde?


Bedankt voor jullie reacties! De grijze kabel is te groot voor de DSLpoort. Ik heb een foto bijgevoegd. Hij kan er wel gedeeltelijk in, maar ik hoor geen klik en als ik doordruk ben ik bang om hem kapot te maken (bij de rodepoort hoor ik wel een klik). Zou een verloopdoosje een oplossing zijn? 

 


Dit is de grijze kabel 

 


Helaas niet helemaal scherp, maar zo zat het bij het oude modem. 

 


Ik zie op de onderste foto een wit snoertje naar de DSL poort lopen. Op de foto's erboven zie ik een grijze utp kabel. Die zit in de onderste foto gewoon in een gele LAN poort.

Waar is nu dat witte snoertje?


Achterkant v8:

De grijze kabel die u op de bovenste foto's heeft, die zit op de onderste foto in de meest linkse gele LAN poort. Niet in de grijze DSL poort.

Die moet in de grijze poort! 


@Nick83 je hebt helemaal gelijk! We hebben nu het witte snoertje in de DSL-poort gedaan en dat werkt. Bedankt voor de hulp!