Skip to main content

Probeer een Homegroup te configureren in Windows met een Pc een Laptop maar het werkt niet.

Geen communicatie mogelijk foutcode 80070035

H369A IPv6 is blijkbaar nodig om de communicatie tot stand te brengen en de modem heeft dat kennelijk niet in huis?

Homegroup/thuisgroep is niet meer beschikbaar bij in ieder geval windows 10. 
Je kunt wel gewoon bestanden en of printers delen zoals voorheen in je netwerk
 


Hoi Anneke Anna

 

Bedankt voor de reactie, maar ik zie zelfs de andere PC niet en het delen werkt evenmin.


Hoi @brnrd,

 

Hier al wel gekeken?

Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

 

En hier?

Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Opties voor mediastreaming

Heb je ook gekeken onder windows verkenner-netwerk?

 

Welke firewall heb je?


Hoi Anneke

 

Ja dat staat allemaal aan. Ik heb Zonealarm en ook als die uit staat werkt het niet.

Dat protocol werkt echt voor geen meter en er zijn vele klachten over.

Denk dat ik weer ouderwets moet gaan delen met een account en WW.


Dat protocol moet prima werken, hier werkt alles zonder problemen, nooit problemen gehad.

Ik kan zelfs heen en weer huppelen met mijn iPhone op de computers in mijn netwerk en printers bedienen.

Zonealarm moet je even lief aankijken ;-)


Haha. Natuurlijk zijn er wel waar het goed werkt, maar ik ben al dagen bezig en ook geen groentje.

Zonealarm kan het niet zijn want ook als ik die uitzet verandert er niets.

Soms is een van de andere Pc's zichtbaar en dan weer niet.

Communicatie is niet mogelijk enz. Ook al staat file en printersharing aan.

Toch komt de "probleem oplosser” met steeds dezelfde melding wat file en printer betreft.

Meerdere keren opties aan en uitgezet en ook PC naam veranderd maar niets helpt.

Maar vanmorgen las ik ergens dat het met het protocol IPv6 zou te maken hebben.


Wat gebeurd er als je onder "Energiebeheer" de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uit vinkt?

En je moet zonealarm niet uitzetten, maar de regels aanpassen.


Hoi Anneke

 

De optie in het energiebeheer staat op nooit uitschakelen.

Ok Zone-aalarm zou voor problemen kunnen zorgen, maar zonder firewall zou het toch minstens wel moeten kunnen werken? Daarna kijk ik dan wel naar de instellingen.


Als je de dingen probeert wat ik aangaf, kunnen ze in ieder geval uitgesloten worden. Het is jouw feestje ;-)
Ik kan (helaas) van hier uit ook niet zien wat jij allemaal geprobeerd hebt en hoe de instellingen staan.

Firewalls staan nooit helemaal ‘uit’. 


Als ik Zonealarm verwijder, zijn alleen de publieke mappen van de andere PC. aan te klikken.

Heb Zonealarm opnieuw geïnstalleerd, zelfde resultaat.

Maar als ik IPv6 uitzet, in de internetopties en een Homegroup wil starten, dan reageert Windows met Ipv6 Moet aan staan.

IPv6 geeft geen verbinding aan.

Ipv6 wordt dus niet ondersteunt door de modem, want is ook nergens in de modem opties te vinden.

 


Eerlijk gezegd is mij niet helemaal duidelijk waarom je de IPv6 wil gebruiken of nodig hebt (wellicht iemand anders wel duidelijk die meeleest?)

Je kunt inloggen in de webomgeving van de modem en daar de instellingen regelen. Bij mijn weten wordt IPv6 gewoon ondersteund.

Je hebt de V10 experia modem?

Ik heb hier in ieder geval een soortgelijk issue met oplossing gevonden. 


Het is inderdaad een V10 box, maar ik kan nergens IPv6 vinden.

De rest moet ik even uit gaan vlooien, maar weer bedankt.


Wat is je netwerk status eigenlijk?

Private of public maakt namelijk uit voor de Windows firewal (sorry, heb geen NL Windows bij de hand).


Het is een thuisnetwerk, anders werkt homegroup niet eens.

Een is bekabeld, de ander Wifi.

Heb de tips uitgewerkt, maar het helpt niet. Alleen de publieke mappen zijn te benaderen.

Dus het delen werkt gewoon niet, want de Homegroup dient dat automatisch in te stellen.

Zonealarm stond ook wel verkeerd, maar dat is opgelost met de nieuwe installatie.

 

Ook leuk, nu krijg ik op beide geen netwerk overzicht te zien.

Die drie connecties naar modem en Pc waren eerst wel zichtbaar?

Dus ik kan nu geen screenshot maken van het geheel.

 


Rechts klik eens op C schijf en kies voor (geavanceerd) delen. Wat gebeurd er dan?


Heb een map met afbeeldingen op de C partitie gezet met geavanceerd delen.

Op de andere PC is die map zichtbaar maar ik kan hem niet openen.

Dus de machtiging werkt eenvoudig niet.

Geen toegang tot \\Computernaam-PC\pictures


En je noemt telkens homegroup, mijn vraag is dan welke versies van Windows je gebruikt? Homegroup is namelijk niet meer aanwezig in Windows 10 zoals ik eerder vermelde. 


Rechts klik eens op C schijf en kies voor (geavanceerd) delen. Wat gebeurd er dan?

Euh... je gaat toch niet de hele c schijf delen? 😖


Heb een map met afbeeldingen op de C partitie gezet met geavanceerd delen.

Op de andere PC is die map zichtbaar maar ik kan hem niet openen.

Dus de machtiging werkt eenvoudig niet.

Geen toegang tot \\Computernaam-PC\pictures

Dan zal je op de andere pc een andere gebruikersnaam en/of wachtwoord gebruiken. Dan kom je er niet in. Logisch.


Rechts klik eens op C schijf en kies voor (geavanceerd) delen. Wat gebeurd er dan?

Euh... je gaat toch niet de hele c schijf delen? 😖

Hij zit toch, neem ik aan in zijn eigen netwerk? 


Neen ik heb geen gebruikersnaam of WW geïnstalleerd voor het delen.

Ik weet dat je de C schijf nooit kunt delen. Ik had maar een kleine map overgezet.

Er zijn inderdaad problemen met delen zoals Windows aangeeft, maar de oplossingen ervan werken niet.

De probleem oplosser weet er ook geen raad mee en komt met steeds dezelfde hopeloze aanbevelingen of het is niet op te lossen.

Vroeger heb ik wel gewerkt met een zelfde account op beide machines dan met WW enz.

Maar een thuisgroep zou in principe een stuk handiger zijn, als het tenminste werken wil.

Publieke mappen is natuurlijk geen goede optie en dat doe je hoogstens tijdelijk.


Neen ik heb geen gebruikersnaam of WW geïnstalleerd voor het delen.

Hoeft ook niet. Gaat automatisch. 

 


Tja dat dacht ik ook, maar helaas. Ik denk terug aan Xp. Toen werkte het wel. Maar dat was ook een ander netwerk en modem.

Je bedoelt toch een zelfde account op beide machines?


Ik kan hier de hele C schijf delen, sd-cards, usb sticks, zonder wachtwoord, met alle computers in mijn netwerk. Op windows 10. Dit kun je ook uitzetten en aanzetten.

En maak gebruik van Avast Premium Security. Geen centje pijn, maar goed, daar heb jij @brnrd nu niets aan.

Wel log ik in op de computers met mijn Microsoft account.

Mijn  voorstel is van het begin af aan opnieuw instellen.

Maar eigenlijk moeten de computers elkaar zien in het overzicht van windows verkenner onder netwerk en moet delen '’gewoon'’ kunnen. 

 

 


Heb op beide eenzelfde account met WW aangemaakt en de deel opties aangepast en niet door Windows laten beheren en ook niet met de thuisgroep. Nu werkt het eindelijk, al moet je wel de mappen afzonderlijk aangeven die je wilt delen, maar dat vind ik nog niet zo erg.