Skip to main content

Hi, ik ben op zoek naar een optie om in te kunnen stelen hoe sterk de WiFi uitstraalt.

Ik wil zo min mogelijk overlap in huis en niet onnodig veel WiFi straling uitstoten. 

 

Nou kan ik mij herinneren dat de vorige router die we van KPN hadden een optie heeft voor de sterkte van het signaal. Helaas zie ik nu in de V10 hier geen optie voor staan. Is er misschien toch een manier om de sterkte aan te passen zodat ik op de bovenste verdieping in mijn huis geen WiFi meer ontvang van de router beneden?

Hallo @NiekH- , dat kan met een hulpprogramma, inSSIDer bijvoorbeeld, of Acrylic WiFi Home.

 


Ik heb exact deze vraag maar begrijp het antwoord niet. Wat moet ik precies doen om de wifi sterkte zo klein mogelijk te maken? 

 

Aanvullend heb ik een vraag over het uitzetten van de 5Ghz. Ik heb via wifi→ advanced → radio bij 5 Ghz op ‘off’gezet. Als ik echter naar de basic instellingen kijk, lijkt  het of er niets is gebeurd. Staat de 5Ghz dan uit of niet?


@Beau21 als je ingelogd bent op de V10 kun je de radio van de 5GHz uitzetten. Let er wel op dat 5Ghz sneller is en een kleiner bereik heeft. 2.4GHz heeft een groter bereik, maar de snelheid zal wat minder zijn.