Skip to main content

ik heb  1gb internet besteld maar daar kom ik lang niet aan  ik heb bekabeld gemeten 

en dit is het resultaat  

 

Meet eens op www.speedtest.net met Firefox als je wil en dan verder niets aangesloten op het modem. Of een andere browser maar geen Windows. 


Hallo @chris196 , ik ervoer hetzelfde, ik gebruik nu de speedtest app uit de Microsoftstore op mijn Window11-platform en krijg nu wèl de juiste snelheden te zien.

 


 www.speedtest.net

 


en deze is met firefox pc staat 40cm van modem  en alles is goed bekabeld 

 


Hallo @chris196 , heb je de app die ik adviseerde al geprobeerd op de pc?


@chris196

Meet dit altijd via de windows speedtest app van Ookla (als je windows gebruikt) 

Pak dan als server XS4ALL 

Of kpn A-dam

 


Hallo @chris196! Je upload snelheid komt aardig in de buurt gelukkig. Merk je naast dat de speedtest niet (bijna) 1000 aangeeft ook iets aan de verbinding? 
Kun je het glasvezelkastje eens minimaal 2 minuten stroomloos maken? Ben benieuwd of dit iets oplevert. 


zal ik eens proberen


nog steeds niet wat het zijn moet 

 


ja die gebruik ik  ook 

 


Meet je altijd met dezelfde PC? Zo ja, heb je de mogelijkheid om het met een andere PC te testen?


Ik zie verschillende speedtest-servers gebruikt worden. Wat krijg je als resultaat als je KPN Amsterdam of KPN Rotterdam selecteert?

 

Daarbij is een speedtest een momentopname, dat die niet de juiste snelheid weergeeft betekent niet dat je het niet hebt. Het kan bijvoorbeeld op dat moment erg druk zijn op de centrale waar je op zit aangesloten maar het kan ook zijn dat het op dat moment druk is op de speedtest-server. 940/940 is wat er maximaal ongeveer mogelijk is met een gigabit-abonnement in verband met overhead op een gigabit-ethernetpoort.


Daarbij is een speedtest een momentopname, dat die niet de juiste snelheid weergeeft betekent niet dat je het niet hebt. Het kan bijvoorbeeld op dat moment erg druk zijn op de centrale waar je op zit aangesloten maar het kan ook zijn dat het op dat moment druk is op de speedtest-server.

Misschien moet je eens teruglezen hoe jouw werkgever (was geloof ik nog voor jouw tijd) maandenlang mensen aan het lijntje hield met 1000/500 abo’s terwijl zelfs jouw collega’s met een Argus of wat dan ook niet verder kwamen dan 850/550 o.i.d., in ieder geval downstream geen 940. Het zijn geen momentopnames, maar gewoon alles bewust. De ‘arme’ klanten slikken het wel want de mensch houdt nu eenmaal van snelheid en testen en hoge getallen en mooie meetwaardes en hoop hebben op 1000 enz.

Als je het bewust zou faken die plaatjes van speedtest.net, zouden nog minder mensen zich roeren, alleen wellicht een enkeling die ergens een eigen server heeft staan en precies op ethernet packet niveau kan zien of tellen wat er per tijdspanne heen en weer gaat.