Skip to main content

Mocht ik een nieuwe topic moeten  aanmaken dan doe ik dat…

 

Ik ben overgestapt naar KPN en mijn abbo is 1gb.

Helaas kom ik niet uit boven de 700 mbps download/upload.

Pc/laptop direct aangesloten op de kpn box12.

 

Brief van KPN

Onze monteur heeft de werkzaamheden net bij u afgerond.

Uw internetsnelheid is lager dan verwacht

Dat heeft onze monteur gemeten. We denken dat de snelheid alsnog hoog genoeg is om zorgeloos te kunnen internetten (en tv-kijken)

 

Verwachte snelheid: 1 Gbit/s 1 Gbit/s
Gemeten snelheid in: 711 Mbit/s 800 Mbit/s


WiFi check en optimalisatie uitgevoerd: Ja
WiFi Signaalsterkte  : uitstekend
Woonkamer/Winkel/Kantoor:511 Mbit/s

 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (originele topic)

 

Hallo, Ik ben overgestapt van ziggo naar kpn.

 

Ik heb ook stilstaand beeld/geluid tijdens het zappen.

Is dit normaal?

Tv ontvanger is direct aangesloten op de kpn box 12 zonder switches/routers.

Verder zijn er geen foutmeldingen of andere storingen en tv kijken gaat overigens wel goed.

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Mocht ik een nieuwe topic moeten  aanmaken dan doe ik dat…

 

Ik ben overgestapt naar KPN en mijn abbo is 1gb.

Helaas kom ik niet uit boven de 700 mbps download/upload.

Pc/laptop direct aangesloten op de kpn box12.

 

Brief van KPN

Onze monteur heeft de werkzaamheden net bij u afgerond.

Uw internetsnelheid is lager dan verwacht

Dat heeft onze monteur gemeten. We denken dat de snelheid alsnog hoog genoeg is om zorgeloos te kunnen internetten (en tv-kijken)

 

Verwachte snelheid: 1 Gbit/s 1 Gbit/s
Gemeten snelheid in: 711 Mbit/s 800 Mbit/s


WiFi check en optimalisatie uitgevoerd: Ja
WiFi Signaalsterkte  : uitstekend
Woonkamer/Winkel/Kantoor:511 Mbit/s

 

Heb je windows app en speedtest van Ookla geprobeerd met als server kpn of XS4ALL 


Dit moet mogelijk zijn bedraad

 


@peter-keetfm De monteur heeft zelf de test gedaan, zie uitleg/reactie van KPN brief.

Volgens de monteur was het te laag.

 

Ik woon in een nieuwbouw wijk met maar 250 huizen en pop centrale staat 100 meter verderop.

De meeste huishoudens hebben ZIGGO ik denk zo'n 80/90%..

 

Ook ik heb ongeveer dezelfde resultaten als de monteur, pc bekabeld en direct op kpn box 12.

Kastje stroomloos  gemaakt en resets uitgevoerd maar niks veranderd.

Ook s'nachts  wordt het niet sneller.


Dat is wel jammer 

Maar mag ik u vragen waarom die snelheid? 

Ik heb zelf weer 100mbit genomen en doe veel 4k kijken youtube en Netflix 

 


Omdat ik bij ziggo ook hoogste abbo heb gehad en een vergelijking wil doen met kpn

Bij ziggo haalde ik wel het maximale en bij kpn niet.

Heb ook korting op kpn.


Ik zou het ook voor elkaar willen hebben 

En dat het opgelost moet worden 

Die verbinding bij jou klopt natuurlijk niet

Je moet hetzelfde kunnen halen als mij

En ik zit nog in het buitengebied ook

Trouwens ik ben ook gewoon klant van kpn

En hoop dat een moderator het hier op pakt 


@peter-keetfm De monteur heeft zelf de test gedaan, zie uitleg/reactie van KPN brief.

Volgens de monteur was het te laag.

 

Ik woon in een nieuwbouw wijk met maar 250 huizen en pop centrale staat 100 meter verderop.

De meeste huishoudens hebben ZIGGO ik denk zo'n 80/90%..

 

Ook ik heb ongeveer dezelfde resultaten als de monteur, pc bekabeld en direct op kpn box 12.

Kastje stroomloos  gemaakt en resets uitgevoerd maar niks veranderd.

Ook s'nachts  wordt het niet sneller.

Het kan goed zijn dat die pop centrale voor de verbinding verderop met internet nog een oude gigabit verbinding heeft. Stel even 10% van 250 is 25 klanten, als de meesten iets van 50 of 100 abo hebben en de overboeking is 1:10 of 1:20 dan kan men met een 1Gbps uplink toe. Pas als van de 250 huizen mensen zeker en grotendeels van Ziggo naar KPN over gaan, zal KPN wel de uplink verbeteren, wellicht gewoon XGS-PON gebaseerd dan. Maar ik denk dat er altijd een basis belasting in de downlink richting is, o.a. al van TV multicasting.

Als ook een monteur minder dan 940/940 meet en je krijgt korting kan je je de moeite besparen want je krijgt het niet sneller. Alleen als KPN op termijn gaat upgraden, maar met de huidige infrastructuur niet.

Focus ook eens op ping en upload snelheid. Bij Ziggo zijn deze heel slecht vergeleken bij KPN glasvezel. ping-tijden zijn als het puntje bij paaltje komt veel belangrijker dan een hele hoge doorvoersnelheid.


De fout zit in de KPN Box 12. Die is niet goed, gaf de monteur aan.

Je moet vragen naar een  Experia Box 10.

*Admin: reactie ook samengevoegd


@tmoesel de korting was omdat ik ben overgestapt, niet omdat de snelheid best laag is op mijn glasvezel aansluiting.

Ik zal kijken of ik mijn abbo verlaag of toch weer overstap naar ziggo.

Bedankt voor je reactie.


Ha @Igor.k, ik vind het vreemd dat we jou dit sturen, om eerlijk te zijn. Als we 1 Gbit/s aanbieden op jouw adres, moet je dit ook om en nabij kunnen halen. Je meet je snelheid bekabeld, zie ik. Dat zou meer dan 700 Mbit/s op moeten leveren. Op welk apparaat meet je dit? En wat voor kabels gebruik je? Mocht je deze snelheid niet nodig hebben/willen en willen downgraden naar 500 Mbit/s kan dat natuurlijk ook, maar ik zou graag zien dat het gewoon werkt bij je 🙂.


Ha @Igor.k, ik vind het vreemd dat we jou dit sturen, om eerlijk te zijn. Als we 1 Gbit/s aanbieden op jouw adres, moet je dit ook om en nabij kunnen halen. Je meet je snelheid bekabeld, zie ik. Dat zou meer dan 700 Mbit/s op moeten leveren. Op welk apparaat meet je dit?

Je moet bij die KPN monteur zijn die dat met z’n Argus of wat voor ding dan ook gemeten heeft.

 


@Marcia_ De  monteur en ik meten 700 mbps en niet hoger.

Zelfs midden in de nacht veranderd er niks.

Mijn meting is met een pc en laptop gedaan, rechtstreeks en bekabeld met cat6 op de kpn box 12.

Kpn erkent dat de snelheid te langzaam is., zij hebben gisteren een meting gedaan en ik kreeg dit bevestigd.

 


@Marcia_ De  monteur en ik meten 700 mbps en niet hoger.

Kpn erkent dat de snelheid te langzaam is., zij hebben gisteren een meting gedaan en ik kreeg dit bevestigd.

 

Ik zie dat je inderdaad de 17e een collega hebt gesproken, die gezegd heeft dat 700 Mbit/s voldoende is. Maar dat is het niet. Als wij jou 1 Gbit/s aanbieden, dan moet je zeker 940 Mbit/s halen. Dus als jij zeker bent dat het niet aan jouw apparatuur ligt, dan kunnen we drie dingen doen: 1. een monteur laten komen om er toch eens naar te kijken weer, 2. je abonnement terugzetten naar 500 Mbit/s of 3. het zo laten als het is. Ik hoor graag van je wat je zou willen 🙂.

 

Ha @Igor.k, ik vind het vreemd dat we jou dit sturen, om eerlijk te zijn. Als we 1 Gbit/s aanbieden op jouw adres, moet je dit ook om en nabij kunnen halen. Je meet je snelheid bekabeld, zie ik. Dat zou meer dan 700 Mbit/s op moeten leveren. Op welk apparaat meet je dit?

Je moet bij die KPN monteur zijn die dat met z’n Argus of wat voor ding dan ook gemeten heeft.

 

Dit klopt namelijk helemaal: de monteur is de enige die dit kan meten met zijn/haar apparatuur.


@Marcia_ Er is afgesproken met kpn dat ik een andere box 12 kan ophalen in de winkel. 

Het beeld en geluid  van de tv staat ook stil tijdens het schakelen naar andere zenders.

 

 


Terugzetten naar een 500/500Mbit/s-abo is financieel gezien niet zinvol, scheelt maar enkele dubbeltjes per maand. Vanwege dat zeer kleine financiële verschil met 1/1Gbit/s heeft de hoogste snelheid de voorkeur.