Skip to main content

Hallo,

Ik heb sinds kort 1000 mbits internet besteld thuis. Toch zie ik dat ik maar de helft van de mbits krijg als ik de internetsnelheid test doe. Ik heb ook al super WiFi punten thuis en heb de test meerdere malen opnieuw gedaan. Kan iemand mij van KPN helpen? 

 

Dag @Rassan met wifi zal je niet snel 1g halen qua snelheid. Rond de 500 is meestal wel het maximale. Heb je bekabeld wel ca 1g snelheid?


inderdaad zoals @Joep1965 al zegt je zal het op de super wifi punten nooit halen.

Alleen bekabeld zal je het kunnen halen.


Ik krijg maar 220 mbits, vind ik wel erg weinig zelfs als het WiFi is. Ik heb niet voor niets een boel geld uitgegeven aan die superpunten. Daarnaast haalde mijn internet snelheid voorheen 180 mbits (toen ik nog een maximale snelheid van 200 mbits had). Nu vind ik een verhoging van maar 40 mbits wel een erg grote teleurstelling. Ik zou natuurlijk wel erg tevreden zijn met 500 mbits.

@Joep1965 @MennoG78 


@Rassan zijn de SuperWiFi's wel met een kabel aangesloten aan het modem? Draadloos verlies je zoveel snelheid waardoor je nooit een hoge snelheid gaat halen. 


Hallo @Rassan bekabeld moet je ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen op 1 pc rechtstreeks bekabeld aan het modem met alle overige (draadloze) apparatuur uit. Haal je dat wèl?

De zuiverste methode om te meten is via de Ookla-app uit de MS-store op een Windows 10/11-machine.

Is de wifisnelheid behaald via de 2.4- of de 5.0-band?

 


WiFi punten zooi weghalen en eigen WiFi 6 routers neerzetten.

Gegarandeerd dat je wel 1gbps gaat halen.

 

Ik zit dan wel bij de kabelboer, maar daar haal ik ook de snelheid die je noemt ( WiFi 5 )


Dat is een sterke uitspraak! 
1gbps ga je normaliter nooit halen in de praktijk. 
dat vraagt en veel van je device, en van je router en van je omgeving. 
op zich maakt het niet zo uit, want 95% van de mensen heeft aan de 300-600 die je wel goed kunt halen meer dan genoeg. 


Dat is een sterke uitspraak! 
1gbps ga je normaliter nooit halen in de praktijk. 
dat vraagt en veel van je device, en van je router en van je omgeving. 
op zich maakt het niet zo uit, want 95% van de mensen heeft aan de 300-600 die je wel goed kunt halen meer dan genoeg. 

Hallo @Rassan 930/930Mbit/s is bekabeld gemiddeld te halen ik ik haal via wifi6 ongeveer 900/900 op mijn Chromebook


Dat is een sterke uitspraak! 
1gbps ga je normaliter nooit halen in de praktijk. 
dat vraagt en veel van je device, en van je router en van je omgeving. 
op zich maakt het niet zo uit, want 95% van de mensen heeft aan de 300-600 die je wel goed kunt halen meer dan genoeg. 

Hallo @Rassan 930/930Mbit/s is bekabeld gemiddeld te halen ik ik haal via wifi6 ongeveer 900/900 op mijn Chromebook

Klopt ik haal op me macbook pro 945/945 bekabeld en op wifi6 900/900

Maar op de wifipunten van KPN nog nooit verder gekomen dan 500/500


Dat is een sterke uitspraak! 
1gbps ga je normaliter nooit halen in de praktijk. 
dat vraagt en veel van je device, en van je router en van je omgeving. 
op zich maakt het niet zo uit, want 95% van de mensen heeft aan de 300-600 die je wel goed kunt halen meer dan genoeg. 

Hallo @Rassan 930/930Mbit/s is bekabeld gemiddeld te halen ik ik haal via wifi6 ongeveer 900/900 op mijn Chromebook

Klopt ik haal op me macbook pro 945/945 bekabeld en op wifi6 900/900

Maar op de wifipunten van KPN nog nooit verder gekomen dan 500/500

Hallo @MennoG78 superwifi wel bekabeld aangesloten?


Dat is een sterke uitspraak! 
1gbps ga je normaliter nooit halen in de praktijk. 
dat vraagt en veel van je device, en van je router en van je omgeving. 
op zich maakt het niet zo uit, want 95% van de mensen heeft aan de 300-600 die je wel goed kunt halen meer dan genoeg. 

Hallo @Rassan 930/930Mbit/s is bekabeld gemiddeld te halen ik ik haal via wifi6 ongeveer 900/900 op mijn Chromebook

Klopt ik haal op me macbook pro 945/945 bekabeld en op wifi6 900/900

Maar op de wifipunten van KPN nog nooit verder gekomen dan 500/500

Hallo @MennoG78 superwifi wel bekabeld aangesloten?

Yes sluit altijd alles bekabeld aan maar dat waren nog wel de witte super wifi punten niet de zwarte.

Die zwarte kwam week later uit helaas toen.

Ik heb nu Unii Wifi 6 pro wifi punten hangen.


Hoi @Rassan . Als je volledig rendement van 1GB verbinding wilt hebben zul je een kabel moeten gebruiken.  Dat is stabiel en haalt de snelheid.