Skip to main content
Antwoord

Haal ik hogere snelheden dan 40Mbit/s met een betere netwerkadapter dan mijn MT2360?

• March 29, 2025
  • 13 reacties
  • 176 keer bekeken

Ik maak verbinding via netwerkadapter MT 2360 en haal dan snelheden tot 40 MB.
Zal een nieuwere adapter hogeren snelheden opleveren?

Beste antwoord door Doman

Zal een nieuwere adapter hogere snelheden opleveren?

Dat zijn nog de (hele) oude AV200 DVS/Powerline adapters.
Die wil je eigenlijk niet meer gebruiken, de nieuwere generatie adapters zullen zeker wel meer snelheid kunnen halen.
Maar afhankelijk natuurlijk van je stroom-netwerk situatie.

Eventueel:

Kan ik mijn superwifi punt aansluiten op een DVS650? (met een switch?) 
Beter WiFi-bereik in de tuin, werkt een extra SuperWifi 2 punt? (DVS)

Google: Real Speed Powerline
TP-Link: Explanation about the Powerline Rate and Actual speed of the Powerline Adapters

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 29, 2025

Waarschijnlijk niet ​@Groothoofd , zelf heb ik een DVS1200 en kom niet hoger dan  ongeveer 80Mbit/s

KPN verkoopt de powerlines ook niet meer omdat de wifipunten SW#2 een goede vervanger zijn.

Door de toegenomen belasting van het stroomnetwerk, o.a. zonnepanelen e.d. is het effect van een powerlineadapter steeds minder.

Om optimaal te kunnen werken moeten ze bij voorkeur op een vrij geaard stopcontact aangesloten worden en dan rest nog de vraag, kun je er mee uit de voeten met de werkelijke snelheid.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 29, 2025

Dank je, Jan

Gamechanic
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 29, 2025

Powerline adapters zijn erg outdated, techniek bestaat al decennia. In sommige omgevingen nog te gebruiken, maar verwacht er niet veel van. Zoals JanD zegt, SuperWiFi2 is een beter alternatief.

Volgens mij was het gebruik van Powerline Adapters bij KPN vooral bedoeld om alleen en t/m 2 iTV-tuners (niet TV+) ermee te verbinden en niet zozeer andere apparatuur (niet dat het niet kan, maar is storingsgevoeliger).

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 29, 2025

Dank. Duidelijk

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 29, 2025

Beste ​@Gamechanic en ​@Groothoofd , Bij het installeren van de powerlines  was het dringende advies van KPN de powerlines te gebruiken óf voor tv kijken, óf voor internetten.

Gecombineerd werken werd niet ondersteund als het problemen gaf, net zoals TV+decoders niet ondersteund worden bij het gebruik van powerlines.

• March 29, 2025

Leg gewoon een kabel. Die powerline's zijn een mooie tijdelijke oplossing voor zolang je nog geen kabel hebt. Maar uiteindelijk is het veel beter om wel ooit te zorgen voor een kabel.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • March 29, 2025

Zal een nieuwere adapter hogere snelheden opleveren?

Dat zijn nog de (hele) oude AV200 DVS/Powerline adapters.
Die wil je eigenlijk niet meer gebruiken, de nieuwere generatie adapters zullen zeker wel meer snelheid kunnen halen.
Maar afhankelijk natuurlijk van je stroom-netwerk situatie.

Eventueel:

Kan ik mijn superwifi punt aansluiten op een DVS650? (met een switch?) 
Beter WiFi-bereik in de tuin, werkt een extra SuperWifi 2 punt? (DVS)

Google: Real Speed Powerline
TP-Link: Explanation about the Powerline Rate and Actual speed of the Powerline Adapters

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Groothoofd welkom op de KPN Community! Is het allemaal nog een beetje gelukt? Ik zie dat iedereen in dit topic goede bijdragen en tips hebben gegeven. Bedankt daarvoor! Kijk gerust ook eens op onze kennisbank voor Wifi

Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust!

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Dag Remco, bedankt voor je reactie. Wat zou jij adviseren? Het gaat om een pc in de studeerkamer die niet makkelijk te bekabelen is. Router staat in woonkamer. Met vriendelijke groet 

• April 1, 2025

Mijn vraag in dit geval, met welke toepassing op die PC loop je tegen de “beperking” aan van deze best mooie snelheid.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Goede vraag. Geen beperkingen. Wel groot verschil met snelheid in rest van het huis.

• April 1, 2025

Als er geen beperkingen zijn: niks aan veranderen. Anders kabel leggen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat zou ook mijn advies zijn ​@Groothoofd. Als je verder niet beperkt bent bij je normale werkzaamheden zou ik niet direct iets veranderen.