Skip to main content

Sinds 26 februari over van ZIGGO naar KPN omdat zij 1 Gbit/s internetsnelheid aanbieden op de glasvezel. Helaas haal ik in mijn appartement ongeveer 1/3 van deze snelheid, terwijl het modem in de woonkamer op 4 meter afstand staat, zonder obstakels. Na diverse contactmomenten met de klantenservice en een monteur kreeg ik een telefoontje van een manager, die mij vertelde, dat ik maar een Wifi versterker moest kopen, hetgeen de monteur mij ook al vertelde.

Toen ik zei dat ik dan ook net zo goed bij ZIGGO had kunnen blijven, zei zij, dat ik dan aan het eind van mijn contract maar weer naar ZIGGO moest gaan, want ieder aanpassing aan het Wifi bereik brengt kosten met zich mee voor de klant. Dit is wel heel erg kort door de bocht om mijn probleem op te lossen.

Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel de gewenste snelheid? 

Welk modem heeft u van KPN gekregen? De zwarte KPN Box? 

Heeft uw mobiel/tablet/laptop WiFi 6?


Hoi,

Ik heb een nieuwe laptop met Wifi 6 en de KPN box 12b. De laptop is niet bekabeld i.v.m. geen ethernet aansluiting.


@Soroni Het lijkt erop dat je laptop met de 2.4Ghz band de de box12b verbonden is. Plaats een screenshot van "verbonden apparaten” in modem web portaal en een screenshot van jouw wlan adapter instelling


Alleen bekabeld ga je op een apparaat  1000 Mb/s (1 Gb/s) halen. 

Via wifi 5 Ghz tot zo'n 750 Mb/s

Via wifi 2,4 Ghz tot zo'n 350 Mb/s

Mag ik vragen waar je die enorme (download) snelheid voor nodig hebt?

Veel gebruikers tegelijk? Grote bestanden downloaden?

Met streaming kom je niet boven 15 Mb/s uit. Netflix 4k bijvoorbeeld.