Skip to main content

Sinds 11 juli 2023 voor het eerst overgestapt naar KPN. Heb nieuw abonnement met 1 gb Glasvezel aansluiting. Nieuw modem ontvangen. Door KPN monteurs aangesloten. Naast modem ook twee super wifi punten laten installeren.

Ik weet dat ik met WiFi geen 1 gb kan verwachten maar rond de 300/300 MB is volgens mij wel weinig. Ook mijn desktop staat bedraad aangesloten op een Super Wifi punt. Ook hier haal ik rond de 300/300 mb. Wat kan ik nog doen om alles sneller te krijgen.

 

Hallo @Hanks2000 heb je de wifi-manager al eens gedraaid van KPN:

Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN

Succes


Heb de wifi manager eerder al geprobeerd. Dit weekend nog maar eens een paar maal alleen weinig verbetering. Net weer een speedtest uitgevoerd op de desktop. Deze is bedraad aangesloten. 

Resultaat: 

Bekijk je gemeten snelheid

Downloadsnelheid

259.3 Mbit/s

Uploadsnelheid

413.3 Mbit/s

Voor een Gigabit aansluiting vind ik dit erg bedroevend. Nog meer ideeën. 
Ik heb ook eens iets voor bij zien komen om het glasvezelkastje en je moem opnieuw op te starten. Zodat een idee kunnen zijn? 

 


Waar staat de KPN Box? Meterkast? Begrijp ik het goed dat u een draadloos geplaatste SuperWiFi gebruikt?

Sluit dan de SuperWiFi bekabeld aan op de KPN Box. Een SuperWiFi draadloos plaatsen levert een forse daling van de snelheid op. 

 


Hoi @Hanks2000 en welkom hier op ons forum!

Heb de wifi manager eerder al geprobeerd. Dit weekend nog maar eens een paar maal alleen weinig verbetering. Net weer een speedtest uitgevoerd op de desktop. Deze is bedraad aangesloten. 

Resultaat: 

Bekijk je gemeten snelheid

Downloadsnelheid

259.3 Mbit/s

Uploadsnelheid

413.3 Mbit/s

Voor een Gigabit aansluiting vind ik dit erg bedroevend. Nog meer ideeën. 
Ik heb ook eens iets voor bij zien komen om het glasvezelkastje en je moem opnieuw op te starten. Zodat een idee kunnen zijn? 

 

Als je bekabeld deze snelheden meet met een 1 GB verbinding dan gaat er iets niet goed; zou je daarom het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken? Ben benieuwd wat voor snelheid je daarna gaat meten met een bekabelde verbinding.


Vermoed dat niet beide Superwifi punten bedraad zijn aangesloten op het modem of ander Superwifi punt.
Hierdoor word de wifi als backhaul gebruikt en beperkt hierdoor de snelheid die bedraad gehaald kan worden via dat Superwifi punt.
Verklein de afstand tussen de Superwifi punten en/of het modem. Als dit geen optie is, inloggen op het modem en de wifi instellingen nalopen (bijv. de bandbreedte bij 5Ghz verhogen als die optie beschikbaar is).
SuperWifi in gebruik
Welk modem word er gebruikt? Box12, Experiabox v10 of Experiabox V10a