Skip to main content

Grappig ik lees dit verhaal van Fokker doordat ik zelf hetzelfde probleem heb.

sterker nog, vandaag was er een monteur bij mij om de boel te installeren omdat ik het weer gewaagd had om van Ziggo maar KPN te gaan…. 
 

de monteur heeft de snelheid gemeten en zegt prima alles doet t weer. 
Ik gaf hem de reden aan waarom ik weg was gegaan. Hij gaf als antwoord dat t nu geen probleem is want deze router heeft niet alleen een infra rood signaal maar ook een Bluetooth signaal zodat t netjes weg gestopt kan worden.

 

Ik tekenen voor wat ik dacht, dat hij geweest was. Maar zag later in mijn inbox dat de monteur gemeld had dat er iets minder snelheid was gemeten. Kpn zelf voegt daaraan toe dat dat ok is en dat ik nog steeds snel genoeg kan internetten. 
 

nog niks over snelheden gehoord.

 

dus ik even de speedtest doen. Ik krijg een meter voor t kastje Max 500 en een beetje eruit… maar ik heb 1000 besteld🤔

 

met alle respect KPN, dit is knollen verkopen voor citroenrasp. Dit heet volgens mij Fraude! Echt droevig dat dit al op de eerste dag moet gebeuren en nergens een vorm van communicatie te vinden om contact met jullie op te nemen….dit zal dan ook t laatste jaar zijn dat we met elkaar verbonden zijn. Ik hou niet van die snelle verkopers! Meer van degelijkheid.

 

Admin: afgesplitst

Hoi @JoostRab, welkom op ons forum!
Dit is geen goede start zo, ik denk graag even met je mee.
Heb je hierover inmiddels ook al contact gehad met onze telefonische collega's op 0800-0402?

Wat je beschrijft met het bluetooth en infrarood signaal heeft betrekking op de TV ontvanger. Dit heeft verder niks met je internetsnelheid te maken.

De 500Mbit/s, meet je dit via een apparaat met wifi of een bekabelde verbinding? Draadloos gaat er altijd wat verloren en kan het zijn dat je niet de volle snelheid haalt. Bekabeld moet je de 1000Mbit/s wel kunnen halen als je apparatuur en kabels dit ondersteunen.


bluetooth interferentie kan invloed hebben op een 2.4Ghz wifi signaal (bluetooth en wifi zitten namelijk gedeeltelijk op dezelfde frequentie)

en ook als wifi 6 wordt gebruikt (die gebruik beide 2.4 en 5 in 1 signaal/modus )


Beloofd was 1000. Maar kan verlies optreden. 750 zou reëel zijn. Kom amper aan 500. Ben juist naar KPN gegaan omdat mijn vorige niet te volgen was. Dus aan het lijntje werd gehouden.

Groet.


Je bent helemaal niet aan het lijntje gehouden.  Je behoort rond de 930/930 uit te komen.  Heb je gemeten met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder overige aangesloten appartuur?


Volgens de voorwaarden van KPN (bekabeld gemeten direct op de router):

Van de KPN website:

Wat is de maximale download- en uploadsnelheid?

Dit is de maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst. Hoe je dit meet? 90% van de maximale snelheid moet tenminste in een van de tien uitgevoerde metingen gemeten worden.

Normaliter beschikbare download- en uploadsnelheid

Dit is 85% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid. Hoe je dit meet? De normaliter gemeten snelheid moet in acht van de tien metingen gehaald worden.

Minimale download- en uploadsnelheid

Dit is 75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid. De minimale snelheid moet in alle metingen beschikbaar zijn.

 

Mocht dit niet gehaald worden, mag je daarover bellen en zal het opgelost moeten worden, lost men het niet op, dan is dat reden om op te zeggen.