Skip to main content

Ik heb denk ik wel 20 x gemeten bekabeld op verschillende tijdstippen en verschillende dag maar nooit haal ik een download snelheid van 1 gb upload komt er dicht bij maar download blijft achter.

gemeten upload 940 mb/s download verschilt van 500 tot 750 maar nooit veel hoger netwerk is goed gemeten met kabel direct op het modem.

niet dat ik die snelheid nu direct nodig heb maar ik betaal ervoor dus wil ik het ook hebben.

Hallo @Koen72 meetcens bekabeld op een Windows pc met de ookla app uit de ms store, die geeft het meest betrouwbare beeld bij snelheidstests. Nog hetzelfde resultaat, dan morgen even bellen met 0800 0402. Gemiddeld moet 930/930 mogelijk zijn.

 


Hoi @Koen72, welkom op ons forum! Had je de tip van JanD hierboven al geprobeerd? Je moet deze snelheden wel kunnen halen. Als er iets met de glasvezelkabel is zou niks werken, als er administratief iets niet goed ging zou je veel minder halen.

Kun je ook andere ethernetkabels/poorten/apparaten proberen?


Beste Thomas,

Ik meet met de ookla testspeed 840 down en 940 up, ik heb hetzelfde resultaat op verschillende ethernet poorten en uiteraard heb ik dan de vpn uitgeschakeld. Ik denk dat er niets anders op zit dan even te bellen. Bedankt voor het meedenken


De vraag is natuurlijk ook of het apparaat waarmee gemeten wordt dergelijke snelheden aan kan. Welke server gebruik je om mee te meten? In mijn ervaring is Novoserve een van de meest betrouwbare op deze snelheden.


@Koen72,heb je nog een oplossing kunnen vinden?