Skip to main content

Beste KPN medewerker,

Sinds de aangekondigde werkzaamheden 10-05-2022 tussen 0.00 en 0.700 uur is de internetsnelheid aanzienlijk omlaag gegaan.

Normaal is dat altijd rond de 45Mbit/s - 10Mbit/s, moet volgens mijn abonnement 54Mbit/s zijn, maar daar kan ik mee leven.

Helaas is sinds aflopen maandag de snelheid nu tussen de 17 en 25Mbit/s en de upload 7Mbit/s.

Ik heb in het verleden al meerdere keren problemen gehad met dit verhaal en begint het nu aardig beu te worden.

Om normaal contact met jullie te zoeken is het schijnbaar normaal om eerst uren tegen een robot te communiceren en daarna weer op hetzelfde antwoord te komen.

Heb al weer van alles geprobeerd om via jullie “oplossingen” naar de oude instellingen te komen, maar zonder succes.

Als dit niet op korte termijn opgelost wordt, ga ik echt opstappen.

Sorry, ik heb echt wel geduld voor veel dingen, maar van de KPN krijg ik echt slapeloze nachten.

groet van een zeer teleurgestelde klant.

 

Dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Is die snelheid gemeten met een bekabelde pc of laptop of is het wifi?


Beste Joep,

Snelheid is gemeten via wifi op de laptop en op mobiel.

Het verhaal is dat wij vrij ver van de centrale  in het dorp zitten.

Toendertijd heeft een KPN monteur iets anders ingesteld in de centrale met gevolg dat we toen netjes aan de snelheid zaten.

Is toen bekabelt en via wifi gecontroleerd, is toen tijden in orde geweest.

Ik heb het idee dat alles weer standaard ingesteld staat in de centrale.

Heb er verder weinig verstand van, maar verwacht dat als je voor een bepaald contract betaald, je ook dat krijgt.

Verder ben ik er een beetje klaar mee, ze rotzooien maar een beetje aan bij de KPN.

Ben al bezig om over te stappen, geduld is op na al die jaren.

groet Bram


Maarja dan zal je naar de coaxkabel moeten want alle anderen leveren over dezelfde kabels🤔. Ik vermoed dat je pairbonding hebt en dat er één lijn is uitgevallen.  Welk modem heb je?


Experia box V10


Das mooi. Die ken ik goed. Weet je moet je in moet loggen in het modem?


Geen flauw idee.

Komt binnenkort een kennisje langs die er wat meer verstand van heeft.

Die heeft me al meer uit de brand geholpen.

Dus wacht maar weer even af.

bedankt voor het meedenken

 

gr. Bram


Ziet het er bij jou ongeveer zo uit? 

 


Ik waardeer je meedenken, maar ik zie het heel simpel.

Tot afgelopen maandag 10 mei, werkte alles prima.

KPN heeft maandagmorgen  werkzaamheden aan het netwerk verricht en sindsdien is het mis.

Ik ga dus geen dingen veranderen.

Dat lost de KPN maar op, daar betaal ik voor 

 


Dan moet je de klantenservice 0800-0402 bellen.  Je roept een keer "ik wil een medewerker spreken ". Hier helpen klanten elkaar dus hier kom je niet verder. 


Hoi @Heerjansdammer, welkom op ons forum!
Zoals Joep hierboven al noemt is het altijd het snelst om even met ons te bellen op 0800-0402 als er iets met de lijn niet goed is. Een reactie van ons moderators kan soms even duren.

Nou snap ik dat je dit verband legt tussen de werkzaamheden en de snelheidsverlaging. Toch kunnen dit soort dingen vaak ergens in de aansluiting zitten.
Hier denken we graag met je mee naar een oplossing!

Als het niet zo'n haast heeft kan ik natuurlijk ook even met je meekijken. Daarvoor heb ik dan nog wel wat gegevens van je nodig.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?