Skip to main content

Hallo!

Zojuist heb ik een KPN Box 12 ontvangen ter vervanging van mijn oude H220 modem.

Waar kan ik ergens een uitgebreide handleiding, die ik uit kan printen, voor de installatie vinden? KPN heeft dat zelf kennelijk niet.

De handleiding van 4 bladzijdes die erbij zit zal prima zijn voor mensen die weten wat ze doen, maar niet voor mij. Ik ben op dat gebied volledig blind. 

Bedankt! 

 

  Hallo @Jeu-L,

Helaas is er geen uitgebreide handleiding beschikbaar.  Maar het aansluiten is vrij simpel uit te voeren en het modem haalt automatisch de gegevens van de KPN server (denk aan de wifi gegevens). De eerste keer inloggen op het modem kan via mijnmodem.kpn met het admin password welke op de achterzijde van het modem te vinden is.  Op deze pagina vind je uitleg over het modem. 

Ik heb hier kort even een kleine uitleg gemaakt hoe de kabels aangesloten moeten worden (DSL voor koper en WAN voor glasvezel) : 
 


 

Heb je specifieke vragen dan helpen we je graag, laat het dan gerust weten. 


Dank je wel voor de snelle en uitgebreide uitleg, Chrizziey. 

De aansluitingen zijn het probleem niet, het zijn maar 3 stekkertjes.

Het is wat daarna allemaal komt. Dat wil ik graag op papier hebben omdat ik straks geen internet heb als ik het aan moet sluiten. 

Ik ga een monteur zoeken. 

Nogmaals mijn dank!  


Goedemorgen @Jeu-L, het is erg druk op het forum. Vandaar dat je nu pas een reactie krijgt.  Op onze website kun je alle stappen vinden na het aansluiten van de nieuwe modem onder het kopje "Aansluiten". 

 

Admin: lees hier alles over de Box 12, van specificaties tot instellingen


Dank je wel voor de snelle en uitgebreide uitleg, Chrizziey. 

De aansluitingen zijn het probleem niet, het zijn maar 3 stekkertjes.

Het is wat daarna allemaal komt. Dat wil ik graag op papier hebben omdat ik straks geen internet heb als ik het aan moet sluiten. 

Ik ga een monteur zoeken. 

Nogmaals mijn dank!  

Euhm... daarna komt er helemaal niets. Gewoon stekker in het stopcontact en dan moet het werken.


Dank je wel allemaal! Het is gelukt! Voor iemand als ik die er weinig verstand van heeft en nog nooit een modem aan heeft gesloten ging het best eenvoudig. Ik kan me nog herinneren dat het oude modem heel wat meer werk was (dat heeft destijds een KPN monteur gedaan). Het werkt (bijna) perfect. Ik ga proberen om de laatste puntjes op de i te zetten en het helemaal goed werkend te krijgen. Nogmaals bedankt! 

 


Hallo,

1- Waarvoor dient de usb aansluiting?

2- Ik krijg geen aansluiting met mijn chromeboek, omdat steeds wordt aangegeven dat het wachtwoord niet klopt van het modem, terwijl dit hetzelfde is als mijn laptop.

Wie helpt mij uit de brand?

Ton


Hallo @Doelpunt welk merk en type modem heb je?

Op de modems voor consumenten is de USB-aansluiting uitgeschakeld.

Als het wachtwoord niet klopt bij je Chromebook en wel bij je Windows laptop, geef je toch het verkeerde w.w. in in de Chromebook.

 


moet je bij het nieuwe modem ook al je wifi passwoorden vervangen bij je telefoon, laptop, beveiliging camera,enz.


moet je bij het nieuwe modem ook al je wifi passwoorden vervangen bij je telefoon, laptop, beveiliging camera,enz.

Hallo @lupi , als je een nieuw modem hebt gekregen is de wifinaam anders en het wifiwachtwoord ook, dus alles wat via wifi verbinding maakt, moet even opnieuw aangemeld worden met de nieuwe gegevens.

 


Ik krijg straks de Box 12.

Nu alvast een vraag:

Op de oude Experia zat een uitgang ‘dedicated’ voor de interactieve TV.

In de Box 12 is er geen poort met de aanduiding TV.

  • Klopt dat en kan ik de stekker naar de TV  in de eerste de beste vrije poort stoppen?

uIk vermoed dat de software van de Box 12 al zelf auomatisch tunnelt naar de TV … over welke poort dan ook]


Ik krijg straks de Box 12.

Nu alvast een vraag:

Op de oude Experia zat een uitgang ‘dedicated’ voor de interactieve TV.

Dan had u een hele hele hele oude box, want dat is al jaren niet meer zo.

In de Box 12 is er geen poort met de aanduiding TV.

  • Klopt dat en kan ik de stekker naar de TV  in de eerste de beste vrije poort stoppen?

uIk vermoed dat de software van de Box 12 al zelf auomatisch tunnelt naar de TV … over welke poort dan ook]

Het maakt nu niet meer uit welke poort u gebruikt.


Top, bedankt. Ja die Experia was heel oud en ik had ook regelmatig drop-outs in de radio. 


Hallo,

Ik heb van Caiway een TP link met een blauwe internet ingang.

Van KPN een Box 12 een rode WAN ingang. Kan die kabel van blauw direct naar rood of zijn dat 2 verschillende ingangen en heb ik een verkeerd modem besteld?


Die tp link is dat een wifi versterker??


Hallo @W K , de rode WAN-ingang op de KPN Box 12 is alléén bestemd voor de glasvezel-aansluiting, nergens anders voor.

Die TP_link van CAIway zul je wel terug moeten sturen, bruikleen toch, of eigendom?