Skip to main content

Hier mijn setup:

NT glas

Fr!tzbox 7590 RJ

Arris VIP 5202

TV hapert, loopt vast en opnames zijn nauwelijks te bekijken.

RTL zenders loopt beeld en geluid niet synchroon.

Wifi is voor zowel 2.4 als 5 Ghz hetzelfde SSID en blijft constant wegvallen. Apart schakelen is nog erger. En alleen 5 Ghz lijkt het probleem grotendeels op te lossen, alleen kan ik dan mijn Zonnecollector niet meer verbinden om statistieken door te seinen, want deze werkt enkel op 2.4 Ghz

Monteur al keer hier gehad. NT vervangen. Toen nog xperiabox verwisseld.

Ik ben helemaal klaar met dit gedoe. Betaal geen 52 euro per maand voor een half werkende aansluiting.

Kom niet aan met zogeheten "powerflips of soft resets" want daar bereik ik niks mee. Ik ben geen leek en snap waarschijnlijk meer dan menig monteur. Want de boel was al aangesloten voordat er ook maar monteur was geweest. Plus ben zeer technisch aangelegd.

 

 

Bump, nog geen reacties


@ThuisjeBoompjeBeestje Welkom op het forum. Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt met je verbinding terwijl je juist goede apparatuur in huis hebt genomen. Je had je forumprofiel al ingevuld en ik zie dat je de Fritzbox via KPN hebt, dit betekent dat je hier ook gratis Techdesk (Los van de Fritzbox €5 per maand) bij hebt. Je kunt contact opnemen met 0800-0402 en dan zou je automatisch bij een Techdesk collega uit moeten komen. Als ik het goed zie dan is er ook al contact met mijn collega's geweest, hebben zij het probleem op kunnen lossen? 


Ik heb de fritzbox een downgrade naar 7.01 gegeven. Daarna handmatig naar 7.13 en naar 7.20.

Probleem was daarna gedeeltelijk opgelost. Tv via kabel deed het weer. Wifi was nog steeds ruk.

Heb toen router verplaatst naar midden van de kamer. Want heb aan beide zijden van de woonkamer een 3 ribbige oude radiator hangen. En we weten allemaal wat metaal met een signaal doet. Daarna was hele probleem opgelost.

Tech helpdesk heb ik 2 keer proberen te bellen (de wachttijd bedraagt meer dan u van ons bent gewend *25 minuten)

Heb daar geen goesting in gehad en heb zelf de problemen getackeld.

 

Edit: typo


@ThuisjeBoompjeBeestje Fijn om te lezen dat het gelukt is om het op te lossen! Wel jammer om over je ervaring met de Techdesk te lezen, ik koppel dit direct terug naar hen. Vooralsnog lijkt het er op dat ook mensen die voor de Techdesk bellen de wachttijd van de reguliere klantenservice te horen krijgen. Verstandig is dus om iets langer te wachten dan het bandje, de kans is groot dat je direct of vrij snel een Techdesk medewerker aan de lijn hebt. Ook dit heb ik intern gemeld en gaan we mee aan de slag.