Skip to main content

wifi valt regelmatig uit , de tv ( bedraad ) geeft beeld haperingen , koppel ik de kpn Experia Wifi versterkers los tv probleem over maar slecht wifi op de boven verdieping (  1,5 meter hoger ) ??? alles al geprobeerd maar niets helpt ik ben het een beetje zat bij kpn ,graag een oplossing van/via een moderator 

Hallo @jvdl welke versterker heb je precies, de witte ronde, de witte vierkante, de zwarte ronde of de zwarte vierkante?


Dag @jvdl je hebt het over experia wifi's dus de kleine zwarte vierkante kastjes neem ik aan. Heb je draadloze verbindingssets in huis of heb je een omvormer van zonnepanelen op het netwerk?


Hoi allemaal , 

ik heb dus 2 x de zwarte vierkante Experia wifi

geen draadloze verbinding,s set in de house

geen omvormer online

mvg, jan

o ja modem is een V10


Hoi allemaal , 

ik heb dus 2 x de zwarte vierkante Experia wifi

geen draadloze verbinding,s set in de house

geen omvormer online

mvg, jan

o ja modem is een V10

Hallo @jvdl als het goed is, is de wifi dan uit bij de V10 met aangesloten Experia-versterkers.

Zo niet, dan handmatig de wifi op de V10 uitzetten, werkt niet samen met de Experia versterkers.

 


Klopt die is uit 


Heeft u de Experia WiFi tussen de Experiabox en de tv ontvanger? Doorgelust dus? Dan hapert het beeld soms?

Als u hem er dan tussenuit haalt, dan werkt tv goed?


nee dus , die test had ik ook al gedaan zo snel ik die dingen ( Experia WiFi)

inwerking stel valt regelmatig op onvoorspelbare tijden de wifi uit op verschillende apparaten en de tv stoort.

dus nu noodgedwongen alleen de wifi van de V10 aan, en de rest er van tussen

tv werkt dan ook goed

zoals ik al vermelde in mijn start post:

"alles al geprobeerd maar niets helpt "


De laatste test zou dan zijn: helemaal opnieuw beginnen met de installatie.  Alles terugzetten naar fabrieksinstellingen en stap voor stap het netwerk opbouwen.  Uiteraard beginnen met de v10 en daarna de experia wifi's.  En iedere keer kijken wat er gebeurt.  De combinatie v10 met experia wifi's heb ik al een paar jaar probleemloos werken dus daar ligt het niet aan. Iets in jouw netwerk geeft problemen. De vraag is alleen wat het is.


dank joep,

maar ook dat heb ik gedaan , met de v10 geen probleem maar slechte wifi signaal sterkte

vooral op 1,5 a 2 meter hoger op de verdieping zowel 2,5 als 5 ghz

tv werkt dan goed geen beeld haperingen

hang ik de experia wifi's er tussen 1 voor 1 en de wifi dus uit op de v10 dan begint de uitval van de wifi ???


Het is mij een raadsel.  Ik zie dat er een paar maanden geleden ook al een probleem speelde. Ik zou een monteur inplannen als ik jou was. Kost dan wel wat maar dan gaat het ook werken.  


nou dit word een probleem voor kpn en zeker niet "op" mijn kosten !!! moest er nog bij komen iets werkt niet goed en moet je nog betalen voor een monteur ook ???

er zijn gelukkig nog andere providers met jawel glasvezel wat kpn hier niet levert en gegarandeerd wifi tot in de nok van het huis dus dan mag kpn  daar over nagaan denken.

de glasvezel van delta ligt al bij de voordeur , en word binnen kort gratis in de meterkast geinstalleerd via de woning bouw vereniging ( ik hoef alleen nog maar een abbo af te sluiten wanneer ik dat wil ) 

tegen minder kosten .

 

 


Alle providers garanderen wifi tot in de nok maar niemand zet er bij dat het gratis is😉. Heb je de bekabeling al gecontroleerd.  Ergens een kapot stekkertje en je hebt problemen. Dit soort dingen heb je niet in huis?

 


hoi Joep ,

moest ff opzoeken wat dat is , nee die heb ik niet. ( die dingen kunnen storen op hf en zijn niet aan te bevelen als je zend amateur bent ) storing van 0 tot 60 mhz of hoger

komen er bij mij niet in.

internet komt redelijk snel binnen ,bedraad heb ook geen probleem

tv bedraad is ook oke 

wifi van de V10 alleen waardeloos op de boven verdieping 1,5 a 2 meter boven de meter kast/modem

hang ik de experia wifi's er tussen 1 voor 1 en de wifi dus uit op de v10 dan begint de uitval van de wifi ??? signaal sterkte is dan wel goed , ook kanaal wijzigingen gedaan , helpt allemaal niks.

mvg, jan

 


Hi @jvdl! Ik heb voor je gekeken. Wat me direct opvalt is dat ik het modem niet goed kan uitlezen. 

Wil je eens naar https://www.watismijnip.nl/ en in je profiel bij “Persoonlijke opmerkingen” neerzetten wat het resultaat is?

Wil je ook aangeven wanneer je voor het laatst een reset van je modem hebt gedaan? En of alle lampjes, met uitzondering van ECO en Wireless, groen branden of knipperen?


Hoi Bram op je eerste vraag heb ik gedaan en in mijn profiel gezet je 2de vraag enkele weken geleden , en de door jou aangegeven lampjes die moeten branden doen het eco staat uit wireless staat aan omdat ik nu alleen de V10 heb aangesloten tv werkt goed ( zit bedraad aangesloten) alleen de wifi is bar slecht zie/lees mijn post mvg,jan


Hi @jvdl! De gegevens zijn nog niet helemaal wat ik bedoelde. Het IP adres hoort in dit geval te bestaan uit XX-XX-XX-XX. Waarbij iedere X een cijfer moet zijn. 

Verder geeft mijn meting aan dat de snelheid op je adres maximaal 63Mbit/s is. Kan het zijn dat je tijdens het aansluiten van de Experia Wifi zoveel apparaten aan hebt staan dat deze grens bereikt wordt? Een tv-ontvanger vraagt ongeveer 14Mbit/s. Een apparaat dat Netflix streamt ook ongeveer 10Mbit/s.


bedoel je modem/router pv4 adres ??? heb ik in de persoonelijke opmerkingen profiel gezet

snelheid max 54Mbit/s maar erg veranderlijk meestal lager.

1 tv en  2 laptops is wat er meestal aan staat

mvg, jan


@jvdl ik heb voor je gekeken. Ik zie nog steeds geen reden waarom de Experia Wifi deze verstoringen veroorzaakt. 

Heb je de mogelijkheid om met de Experia Wifi naar een winkel van KPN te gaan? Medewerkers daar kunnen testen of daar misschien toch een probleem mee is. 

Het enige dat me nog wel opvalt is dat de verbinding vanuit het netwerk al 25 dagen niet onderbroken is. Als binnen die tijd de verbinding is gaan haperen dan zit het dus toch in het doorgeven van het signaal door de Experia Wifi. 


Hoi Bram , nee die mogelijkheid heb ik niet zo,n winkel is hier niet in de buurt . en LET OP de experia wifi,s zitten er al een week of 2 niet meer tussen , ik doe het nu maar met de slechte wifi sterkte van de V10 en het probleem speelt al veel langen dan 25 dagen ben er nu wel klaar mee :(

mvg, Jan


@jvdl het lastige is dat er vanuit de techniek aan onze kant niks te vinden is. Als ik zie dat er van uit bijvoorbeeld de wijkcentrale wegvallende verbindingen zijn stuur ik direct een monteur. Maar daar is voor zover ik nu zie geen reden voor, omdat de oorzaak vrijwel zeker in het netwerk thuis ligt. 

Het is mogelijk een betaalde servicemonteur aan te sturen. Maar dat is zoals gezegd niet gratis. Wat je nog zou kunnen doen is via de Wifi Manager metingen doen. Als daaruit blijkt, zoals het nu lijkt, dat de wifi van de Experia Box niet voldoende is, krijg je korting op de aanschaf van de SuperWifi

Is dat niet de oplossing, dan heb je 14 dagen de tijd om dat aan te geven en het product te retourneren. Dan krijg je het volledige aankoopbedrag terug. 


hoi bram , het houd voor mij ff op bij kpn , ik wacht tot dat de glasvezel van delta (die al tot bij de voorgevel ) ligt door delta in de meterkast word aangesloten/gemonteerd via de woning bouw vereniging  ,en dan kijk ik wel welk abbo voor mij geschikt is daar kpn loopt erg achter die willen dat 50 of meer jaar oude koperdraad nog geld op brengt !!! korting heb ik niks aan.


Ik had ook last van haperend tv beeld op sommige tijdstippen gedurende de dag. Bleek aan de snellader van mijn mobiele telefoon te liggen.

Snellader uit stopcontact gehaald en haperend beeld was direct over.

Ik heb naast de experiabox van die draadloze tv stekkers met zo' zwart kastje erbij.


U bedoelt toch niet dit soort dingen hoop ik?

 


Ja,

 

Die bedoel ik.

Werken al jaren prima hier (ik heb er 2) maar tv gaat storen als ik (super)snellader van mijn samsung tv in stopcontact steek.

Is overigens maar 1 van de 2 die dan gaat storen, andere dvs1200 en tv op eerste verdieping blijft wel goed.

Schijnt dat die snellader de electriteit verstoort waarop ook die dvs1200 aangesloten zit, al zijn het wel andere stopcontachten die meters uit elkaar liggen.


Klopt! Dat geld ook voor ledverlichting.  Kunnen ze soms ook niet tegen. Er kan zelfs bij de buren iets zijn wat problemen bij uw dvs geeft. Het electriciteitsnetwerk stopt immers niet bij de voordeur.  Is niks tegen te doen. U weet in ieder geval waar het probleem door wordt veroorzaakt.