Skip to main content

Ondanks de aangevraagde en intussen verzorgde “ verdubbeling” in snelheid van de glas, is het er niet beter op geworden. Het ene moment is het signaal verzenden en ontvangen tussen de 90 en 96 Mbs en een paar seconde later is het geslonken naar 2,8!! En 31 Mbs!! Jaren achtereen was het probleemloos Telfort 50/50 en nu sinds ruim een jaar alleen maar problemen met KPN 100/100. Jan met de korte achternaam? 

Soms is uitval van het glassignaal het geval, eb is het na enige seconden of meer dan 1 a 2 minuten weer terug. Het destijds geleverde modem Experia V10 is diverse keren gereset en zelfs helemaal terug naar fabrieks instellingen en ook de glasverbinding herstart. Helaas geen verbetering. Ik vraag mij af of Ziggo klanten deze problemen ook ervaren? Alles is getest op Unifi draadloos en bekabeld met vaste PC’s.

Waarom Unifi? Deze werkte altijd veel beter dan de interne WiFi van de Experia, deze veroorzaakte altijd al storing op het gehele glassignaal. Bij uitschakeling en ingebruikname UniFi was het opgelost, jaren achtereen. Sinds de naam KPN eraan verbonden is het opnieuw slechter geworden, ondanks dat ik de interne WiFi  opnieuw weer uitgeschakeld heb.

Intussen lijkt het probleem opgelost te zijn. Met behulp van Daniël van de servicedeskmedewerker hebben wij de glasvezelmodem voor meerdere minuten uitgeschakeld (minimaal twee!!) Nadien  na enkele minuten werkte het glassignaal  weer redelijk goed. De snelheden die de afgelopen 20 uur bereikt werden zijn niet de 100/100 en ” slechts” tussen de 80/85. Maar zoiets is te begrijpen. Helaas was de chat met Daniël verbroken en kon hem niet meer bedanken. Bij deze dus!!!


Fijn dat het weer werkt! Grote kans dat het modem “vol liep” en dat ie eventjes opnieuw opgestart moest worden. 

Kan je het laten weten als het probleem in de korte termijn terug komt? 


Dank voor uw reactie. Helaas is het probleem vanmorgen opnieuw een aantal keren opgetreden. Snelheden va. 2,7/5  en even later weer iets sneller.


Zelfs dit forum benaderen is hedenmorgen al een drama. Pingtijd van 178mS tot 2mS, snelheden van 0,78!!!/15 en jawel 2,67/31Mbbs.

Dit mag terecht slecht genoemd worden toch? Kijken wat het vandaag wordt, dit gaat nu al een 12maanden zo door. Zelfs het TV menu was gisterenavond niet te benaderen.


Hoi @Cordoba, rot dat je verbinding het nog niet goed doet, ondanks dat het even beter leek. 

Ik lees dat de verbinding heel wisselend is en soms wegvalt, klopt dat? Vallen er lampjes uit op de Experia Box en de glasvezelaansluiting, en zo ja, welke lampjes zijn dit? De Experia Box kan op verschillende manieren worden gereset, dus even voor de zekerheid, hoe heb je dit precies gedaan? En heb je de verbinding ook rechtstreeks, liefst bekabeld verbonden, getest op de Experia Box? 


Dag Alexandra, verbindingssignaal valt soms helemaal weg. De controlelampjes blijven dan wel allemaal branden. De router is op diverse manieren helemaal herstart. (Ook fabrieksinstellingen teruggezet) Zelfs ook al enkele uren gewacht voor het opnieuw inschakelen. Verbinding staat ook bekabeld op  snelle PC’s  met exact zelfde resultaat. Evenals de TV ontvangers. (Ook bekabeld) Als laatste de glas-switch ook 3 minuten gewacht en weer ingeschakeld. Vervolgens lijkt het dat het iets beter gaat gedurende enkele uren. En dan …. weer uitval.


@Cordoba Het is wel apart dat de lampjes aan blijven terwijl de verbinding op al je apparaten wegvalt. Zijn dat de lampjes op de Experia Box of op de glasvezelaansluiting (de NT)? 

Ik wil de verbinding graag nakijken. Kan je daarvoor je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen? Geef je een seintje zo gauw je dat hebt gedaan?


ondertussen al een monteur op bezoek gehad; de problemen zijn ondertussen grotendeels verholpen, d.w.z. de onderbrekingen zijn nu heel kortstondig en nog zo af en toe. Echter de beloofde snelheid  wordt niet gehaald, op andere locatie (ook andere provider) worden bij een 100/100 aansluiting snelheden van 112/128 behaald. Dat is toch heel iets anders dan 80/92!! Maar zoals gezegd, het blijft tot nu bij kleinere dipjes. Afwachten de komende weken of de uitval zich weer voordoet.


@Cordoba Dat klinkt overwegend positief, in ieder geval al beter dan het was. De verbinding heeft na aanpassingen (door een monteur bijvoorbeeld) ook altijd tijd nodig om te stabiliseren en zich optimaal in te stellen. Ik hoop dat de verbinding nu goed blijft. Laat het anders gerust weten.