Skip to main content

****tziek van KPN, alleen maar haperend internet sinds de overname van Telfort. Als er niet gauw iets gebeurd ga ik stappen ondernemen. Radar, ombudsman noem maar op…..

 

Marco

 

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
*admin: bericht aangepast, taalgebruik

Hoi @BigHenk, welkom op het forum!
Een wegvallende haperende verbinding zit natuurlijk niemand op te wachten. Ik kan me je frustratie zeker wel voorstellen. Ik kijk graag even met je mee!
Ervaar je deze problemen op TV, internet met een kabel, via Wifi of alledrie?


In de meeste gevallen zien we dat dit in het Wifi zit. Onze online wifimanager moet hier een oplossing voor hebben. Zou je deze eens stap voor stap willen doorlopen? 
Als je ook problemen ervaart met je andere diensten is er misschien meer aan de hand met je aansluiting. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Thomas,

 

Sorry voor het taalgebruik, maar sinds de overname van Telfort zitten we met internet dat bijna iedere dag meerdere keren wegvalt. Soms wel een uur lang om de tien minuten. Bij Telfort hadden we er heel af en toe last van, belden we op, ging een monteur buiten in een kast kijken en was het weer voor lange tijd opgelost.

De vaste telefoon valt ook uit. Er wordt gezoomd en geteamst voor school en werk en de continue haperingen komen ons de neus uit. 's avonds tv kijken is een lijdensweg….

Vrij snel na corona kpn wifiversterkers gekocht en in ieder vertrek zo'n schijf neer gezet.

Alle suggesties van jullie kant in de wifimanager geprobeerd. Maar daar kan het ook niet aan liggen want het deed het onder Telfort prima.

Jullie pretenderen een A-merk te zijn, dus laat maar zien!

Marco


Bedankt voor je gegevens en toelichting @BigHenk , ik heb de lijn uitgelezen en zie meteen dat die niet goed is. Daarvoor zullen we (kosteloos) toch weer een monteur voor langs moeten sturen. Wanneer zou jou dat de komende dagen het beste uit komen? Kun je ook een 06-nummer toe willen voegen aan je profiel als contacttelefoonnummer? Daar gaan de sms-berichten heen en belt de monteur op als hij onderweg is.

Los hiervan kun je je Motorola TV ontvanger ook gratis omruilen voor een nieuwer type via www.kpn.com/omruilen 


Thomas, bedankt voor je antwoord en oplossing. Hier ben ik heel erg blij mee.

Ik werk thuis, dus dat kan 5 dagen per week.

Ik zal mijn mobielnummer invoeren.

De tv ontvanger zullen we snel omruilen.

Marco


Top! Ik heb hem ingepland voor morgenmiddag tussen 12:00 en 14:00. Laat ons vooral weten hoe het afloopt!


Thomas,

 

Monteur is langs geweest en heeft een verbinding veranderd en het modem in overleg verplaatst, alles doorgemeten en toen zou het goed moeten zijn. Vandaag thuisgewerkt en helaas is het internet weer meerdere keren uitgevallen…..

“Probleem” dus nog niet opgelost, lag ook niet aan de verbindingen en de kabels, want ten tijde van Telfort werkte het wel gewoon….

Het probleem moet dus toch ergens bij jullie liggen.

 

Marco

 

 


Hoi @BigHenk, de lijn meet vanaf hier wederom/nog steeds niet goed. Ik vermoed ook dat het iets aan onze kant van je aansluiting is maar kan hier zelf niemand voor aansturen, alleen een monteur ter plaatse kan dit doen. Die kan ik wel opnieuw inplannen. Wanneer zou jou dat het beste uitkomen de komende dagen?


Thomas,

 

Zoals gezegd werk ik thuis dus dat zou iedere dag kunnen, liefst eind van de middag.

 

Marco


Top, ik heb hem ingepland voor vanmiddag tussen 15:00 en 17:00!


Hoi @BigHenk, ik lees dat de monteur geweest is en de lijn omgestoken heeft zodat je internet over de “andere kabel” gaat. Werkt alles nu weer naar behoren?


Thomas,

 

We zijn inmiddels een week verder en geen haperingen meer! De monteur heeft een (verborgen voor het oog) splitter verwijderd. Vanuit de hoofddraad splitste deze zich in vier kabels naar de verschillende vertrekken. We hadden aan het begin van de coronatijd al (draadloze) versterkers gekocht, deze bekabelde aansluitingen hebben we nooit gebruikt en konden dus ook afgesloten worden.

 

Nogmaals bedankt voor het langssturen van de monteur, probleem lijkt opgelost!

 

Marco