Skip to main content

Beste KPN,

 

Afgelopen week is er in mijn appartement een modem geïnstalleerd voor een internetverbinding. Hoewel het wifi hierop tot nu toe goed lijkt te werken, lijkt het ethernet via het modem nog problemen te hebben. Ik heb mijn desktopcomputer via een ethernetkabel aangesloten aan jullie modem. Doorgaans werkt dat goed, maar eens in de zoveel tijd valt de internetverbinding weg, hoewel de verbinding met het modem lijkt te blijven. De momenten dat dit gebeurt lijken willekeurig, en ook de duur van de storing varieert sterk (van een paar seconden tot tientallen minuten).

 

Ik heb ook de ethernetkabel verwijderd en opnieuw ingeplugd in een andere ethernetpoort van het modem, maar dit lost het probleem niet op. Ik denk niet dat het probleem bij mijn desktop of ethernetkabel is, gezien ik het bij mijn vorige woning ik die ook gebruikte en geen problemen gaven.

 

Zouden jullie kunnen kijken naar wat de oorzaak is en hoe het opgelost kan worden?

 

Alvast bedankt.

Welk type modem heb je?


Plug&Play Modem KPN Box 12


Er worden vaker onderbrekingen gemeld.  Er wordt binnenkort een update uitgerold.  Wellicht is dat de oplossing ook in jouw geval.Info update


Ik had trouwens een fout gemaakt. De desktop lijkt ook verbinding met het modem te verliezen wanneer het internet uitvalt.


Hoi @BoazM . Welkom op het forum.

Ik wil graag checken of de verbinding van KPN naar jouw woning stabiel is. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Ik heb nu meer informatie bij mijn profiel gevoegd. Is dat voldoende informatie?


Ik heb moeite om die lijn te meten. Er zit alleen een Box12 ? Of gebruik je ook nog een eigen router?


Alleen de Box 12, zonder eigen router.


Kun jij je box12 een harde reset geven? (via het reset gaatje?) 


Ik heb dat nu geprobeerd, maar het lost het probleem niet op.


Vreemd. Hoe ziet jouw is/ra punt er uit? Dat is het punt waar KPN je huis binnenkomt.   Is de box12 daar rechtstreeks op aangesloten? Zo ja, hoe lang is dat kabeltje?


Zo ziet het punt eruit (de box is net uit beeld links. De kabel tussen dat punt en de box lijkt me iets meer dan 1 meter.


Kan ik jou deze ochtend even bellen? Ik ben er tot 10:30


Sorry ik heb vandaag geen tijd. Morgen ben ik ook niet aanwezig in mijn huis. Maandag ben ik er wel weer.


Sorry, ik had net verkeerd gekeken. De ethernetkabel van box 12  is maar 2 meter, wat onvoldoende is voor de aansluiting.


Leuk je even gesproken te hebben, @BoazM .

Er is tot nu toe het volgende geprobeerd:

  • kabel gecontroleerd en even opnieuw ingeklikt
  • andere ethernet poort op de box12
  • reset box12
  • ethernet to usb adapter geprobeerd

Allemaal zonder het gewenste effect.  Opmerkelijk genoeg blijft de wifi verbinding wel intact en ik zie in de toevoer van het signaal ook geen onderbrekingen.

Blijven er twee variabelen over:   De kabel zelf en het apparaat waarmee je werkt.  We hebben afgesproken dat je een andere kabel gaat testen en als dat ook niks oplost ga tijdelijk, bekabeld met de laptop proberen.

Mocht dit niet voor een oplossing zorgen, laat het mij hier weten!