Skip to main content

Ik heb wel snel internet, maar ‘s avonds bij TV kijken zie ik op het scherm regelmatig de melding dat de internetverbinding verbroken wordt/hersteld wordt. Meestal heeft het geen effect op het beeld maar soms valt het beeld weg en komt er een cirkelvormige zandloper in beeld. In het beste geval houdt dit op na een paar seconden maar soms blijft het slecht en heb ik geen ontvangst meer van Netflix, Prime, etc. Pas na opnieuw opstarten van de router komt het (meestal) weer goed, soms moet ik dat een paar keer herhalen. De verbinding op afstand checken en “herstellen” heeft geen effect omdat dit probleem niet genoemd wordt. Ik wil best evt. versterkers plaatsen maar heb niet het idee dat dit het probleem op gaat lossen. Tussen de router en de TV zit ca. 6 meter en een dunne gips wand. 

Hallo @erikhoo je bedoelt tv kijken rechtstreeks op je tv zonder KPN-decoder?

Als je je tv-toestel bekabeld aansluit moet je geen problemen meer hebben.

Heb je een glas-of een koperverbinding?

Wat is je abosnelheid?

 


Hallo Jan, bedankt voor je poging mij te helpen! 

Normale TV heb ik via een Motorola VIP1853 kastje wat ook bekabeld is. Ik denk dat dit gewoon een koperkabel is. Hiermee ondervind ik geen problemen behalve dat hij heel af en toe vastloopt. Na een reset van het kastje werkt het dan weer. 

Netflix etc. heb ik draadloos. 

De snelheid die ik heb is 200 mbit/s, ooit verdubbeld met het idee het probleem op te lossen maar dat had helaas geen effect. 


Hallo @erikhoo je hebt een verouderde tv-decoder van Motorola, via o.a. de wifi-manager kan een omruil in gang gezet worden voor een gangbaarder type.

Lukt het via de wifi-manager niet, dan even bellen met 0800 0402 en een omruil wordt geregeld.

TV kijken kost bijna geen bandbreedte, dus 200Mbit/s is daarvoor overkill.

 

 


Beste Jan, ik ga de tv-decoder omruilen, maar eigenlijk heb ik geen problemen met TV, ik heb problemen met de draadloze apps als Netflix, Prime, etc. Gisteren met de wifi-manager weer proberen te verbeteren, maar het probleem blijft. 

 


@erikhoo Welkom op het forum. Is het omruilen van de oude ontvanger nog gelukt? De apps die je eerder noemde kun je ook gebruiken op de KPN Ontvanger, wellicht behaal je dan betere resultaten. De wifi antennes van de tv kunnen soms door de plaatsing en de constructie van de tv wat moeite hebben om het signaal op te pikken. Heb je anders ook de optie om de tv bekabeld aan te sluiten? Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!


Beste @Remco_ , ik heb de oude ontvanger nog niet geruild, ga ik zo snel mogelijk proberen. 


Top! Dan hoor ik graag of het gelukt is. Mocht dat niet zo zijn geef mij dan een seintje dan help ik je daarbij verder. Ik wens je een fijn weekend!


Hoi Remco, het is gelukt hoor, alles werkt nu goed. 

Bedankt voor je hulp!


Fijn om te horen en graag gedaan! Ik wens je een fijne dag en post gerust nog even een topic als we iets voor je kunnen doen!