Skip to main content

Afgelopen periode (ong 3 maand) had ik al het vermoeden dat mijn internetverbinding haperde maar vandaag had ik een goede test. Tijdens een online meeting (duurde ong. 7 uur) haperde mijn verbinding veelvuldig. Dit was te merken aan mijn kant, dat audio in stukken werd gehakt en dat het beeld stil stond. De deelnemers hoorden wat ik zei ook haperend en het beeld stond dan ook stil.

Ik heb wat speedtesten uitgevoerd (bedraad) en daar zijn flinke dippen in de verbinding te zien. Na de meeting heb ik de EB-9 gereset (dmv pin), NT heb ik een paar minuten spanningsloos gehad. Vervolgens alleen een bedrade laptop aangesloten en nog steeds erg sterke schommelingen in mijn verbinding.

Wat kan ik nog meer testen om achter de oorzaak te komen? Kan een moderator de lijn eens meten.

Op mijn nota staat ook de regel: Sneller internet 200/200….. Maar er komt net geen 100/100 binnen. Kan de moderator hier ook kijken wat hier niet goed gaat.

Af en toe heeft een Samsung telefoon geen wifi.

 

Speedtest tijdens meeting.
 

 

 

Speedtest1 rechtstreeks op EB-9

 

Speedtest 2 rechtstreeks op EB-9

Met vriendelijke groet,

Rene110V8

Daar gaat inderdaad iets mis! De enige snelheid die redelijk consistent is is de upload zo te zien en de snelheid die ik daar zie is passend bij een 50Mbps-verbinding maar aangezien de upload ook wat hoger ligt gok ik dat het een Ethernet-Over-Fiber lijn is welke maximaal 100Mbps aan kan. Wat gek is, dan zou er namelijk geen 200/200 abonnement mogelijk moeten zijn. Afgezien van de problemen dat de snelheid in zijn geheel enorm daalt natuurlijk, daarover ben ik nog even aan het nadenken wat dat is.

 

Kan je eens een foto van het NT plaatsen? Dan kan ik snel oordelen of dat EoF-verhaal aan de hand is. 


Hoi NHendriks

Ik heb dit type NT met Experiabox V9.

 

Groeten Rene110V8


Is dit een zelfgemaakte foto? Als dit type NT er hangt dan gaat het mij om het lampje bij ‘ethernet’, op de foto is ie oranje. Is ie dat bij jou ook?


Nee de foto heb ik ergens uit het forum gehaald. Bij mij branden alle LED's groen.

Groeten Rene110V8

 


Hmm, dan gaat mijn verhaal omtrent Ethernet over Fiber niet op. Als alles groen brandt dan is het een Gigabit-over-Fiber verbinding. Die moet 200/200 zeker wel kunnen halen. Ik denk inderdaad dat het dan goed is dat een moderator even wat tests uitvoert op de verbinding. Heb je je profiel al ingevuld met postcode+huisnummer, klantnummer en eventuele andere mogelijk relevante informatie? Dat is alleen zichtbaar voor jijzelf en de moderators.

 

 


Ik had het profiel al ingevuld. Dank je wel voor je tijd en energie. Ik wacht wel even op een moderator misschien dat hij/zij iets kan vanaf afstand maar ik vrees dat het of een nieuwe NT wordt of een andere Experiabox.

Groeten Rene110V8


@NHendriks

Deze foto is van mijn glasvezel kastje toen ik nog op Eof zat 100mbit verbinding naar het pop station (wijkkast)

Ik heb al jaren 3 groen en dat is een Gof verbinding

1000mbit verbinding

Wat bij @Rene110V8 aan de hand kan zijn 

Een slecht werkende experiabox misschien 

 

 

 


Hoi @Rene110V8. Welkom op het KPN forum! Wat vervelend dat jouw verbinding steeds hapert. Ik heb de verbinding zojuist doorgemeten en ons systeem geeft aan dat er geen problemen zijn gevonden tussen de verbinding tussen KPN en jouw ExperiaBox. Maak je misschien gebruik van een draadloze verbindingsset of een switch?


Hallo Vikash,

Ik maak geen gebruik van verbindingssets. In het netwerk zijn wel een aantal switches aanwezig maar alle test die ik heb uitgevoerd deed ik met een bedrade laptop rechtstreeks op de experiabox. Ik heb de lijn sinds de melding meerdere keren getest en het lijkt er op dat sinds gisteren alles weer stabiel is. Ik blijf het in de gaten houden.

Zou je nog even kunnen kijken naar mijn 2de vraag. Op mijn nota staat “sneller internet 200/200…." terwijl er maar 100/100 binnen komt.

Groeten Rene110V8


Zou je nog even kunnen kijken naar mijn 2de vraag. Op mijn nota staat “sneller internet 200/200…." terwijl er maar 100/100 binnen komt.

 

Ik heb het voor je nagekeken. Jouw profiel staat ingesteld op 200/200. Ik heb dit voor jou doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen contact met jou op, als dat nodig is. Laat je ons weten hoe het afloopt?  


Hallo Vikash,

De vraag omtrent de snelheid is opgelost. Het blijkt dat deze laptop een 100Mb-kaart heeft en die kan dus niet sneller als 100Mb. Vreemde is wel dat mijn oudere laptop en oudere desktop wel een snellere kaart hebben. In ieder geval bedankt voor je goede afhandeling van mijn vraag en ik ga nu mijn abbo aanpassen. Scheelt toch weer een paar euro's.

Groeten René110V8


Ah oke, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Goed om te lezen dat jouw vraag is beantwoord. :blush: