Skip to main content

Ik ben al lang klant bij kpn . Altijd goed geholpen en goede diensten. Helaas merk ik de laatste tijd dat wanneer je een probleem hebt en belt de verbinding gewoon verbroken wordt. Of je hoor een in gesprek toon zonder dat er gezegd wordt ik zet u in de wacht het kan even duren en u hoort een in gesprek toon. Nee tegenwoordig geen muziek meer ?
 

ik heb een haperende WiFi verbinding heel vervelend. Oorzaak waarschijnlijk mijn kopere leidingen . De mensen aan de telefoon zien het probleem maar kunnen geen oplossing bieden. Monteurs die langs komen zeggen er is geen probleem ik zie niks. KPN kan hier niets mee maar adverteert wel met  als u vandaag overstapt op glasvezel dan is dit gratis en u blijft hetzelfde betalen. 
 

glasvezel licht hier niet 3 jaar geleden hoorde ik al dat het eraan zou komen . nee ik kan mijn snelheid wel opwaarderen tegen betaling zodat de haperingen wat minder vervelend zijn. 
kom op KPN. Geef die snelheid aan mensen die niet bij glasvezel kunnen omdat deze niet gelegd is. Maar wel het volle pond moeten betalen voor hun pakket. Waar je een haperende verbinding mee krijgt. 

Natuurlijk zou u ook via de koperaansluiting uitstekend internet moeten hebben.  Wat is er nou precies aan de hand? Welk type modem heeft u? Welke snelheid is er bij u haalbaar? Wat is er zoal aangesloten op het modem? 


Beste Joep

Afgelopen vrijdag 7 april een nieuwe modem gehad de V10 een die ik al had de V12 kan bij mij maar dan wordt de snelheid nog trager en het haperen blijft. Dit verzin ik niet maar is mij door een kpn medewerker verteld.

mijn snelheid moet 50 zijn ik behaal met de V 10     43.

vriendelijke groet René 

Ik hoop dat je een oplossend idee hebt

 

 


Dan gaan we eens in het modem kijken? Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Welke snelheid zou je kunnen helpen als je op de site van kpn net doet alsof je een bestelling plaatst? Even postcode en huisnummer invullen. Overigens is de v10 een uitstekend modem dus daar mag je echt blij mee zijn.


Beste Joep het is een nieuwe modem . Ik weet hoe ik moet inloggen in het modem . Daar is al vaker na gekeken. 
geeft geen oplossing ik kan de snelheid van 50 mb aan en krijg er 43 met haperingen .

heb je een idee wat er in het modem veranderd kan worden.

en weet je Joep het gaat niet zo zeer om de snelheid dan wel de haperingen 

 

vriendelijke groet 


Ik had graag willen zien wat er binnenkomt qua snelheid maar dan gaan we met de wifi aan de slag. Heb je dit soort dingen in huis? 

 


Nee deze had ik nu zijn het WiFi versterkers geworden op advies van de monteur 120 euro 

wat wil je in de modem zien waar kan ik naar kijken 


Hallo @Berghem je hebt een xDSL-verbinding met een snelheid TOT 50Mbit/s, daarvan haal je in werkelijkheid 43Mbit/s. Dat is een zeer nette snelheid, dan zit je waarschijnlijk dicht bij de centrale. Hoe verder je van de centrale woont, hoe lager de werkelijke snelheid.

Ik neem aan dat je de snelheid bekabeld gemeten hebt rechtstreeks op de modem met 1 pc en alle oiverige (draadloze) apparatuur uit.

Via wifi kun je in de praktijk ongeveer de helft van de bekabelde snelheid halen, in jouw geval dus theoretisch tussen de 20 en 25Mbit/s, ook heel nette waarden om mee te werken.

 


Beste mensen het gaat om een haperende WiFi . Dit komt de oude kopere leidingen. Er is hier geen glas vezel van KPN 

En de snelheid die je aan geeft is heel laag 20 tot 25 en daar is niet mee te werken. Zeker niet als spelletjes speelt .

vriendelijke groet,

 

 


Maar hoe kan het dan dat ik koper heb, de v10, mn maximale haalbare snelheid 34 is en dat alles perfect werkt? 


Joep dat is heel eenvoudig . De kopere kabel liggen er al denk ik 40 jaar en kunnen beschadigen krijgen . De kasten die langs de weg staan waar de koperen kabels de wijk in gaan kunnen beschadigen oplopen. De kleine grijze kast die bij jou waarschijnlijk ook in de straat staan kunnen beschadigd zijn. Kortom KPN zou zo nu en dan de kabels moeten door lichten enkelen waar de kink in de kabel zit maar helaas. 
 

 

Onderhoud heet dat 

vriendelijke groet.


En juist dat wilde ik in je modem zien. De kwaliteit!!!


Inloggen doe je hier. http://192.168.2.254/


Glasvezel bedoel je denk ik Joep.

wat voor een link stuur je


Je bent geen it'er he😉. Ik heb koper  trouwens. Met die link kom je op de inlogpagina van het modem. Als je dat nog nooit gedaan hebt vraagt ie om het wachtwoord.  Dat laat je leeg en klik op ok. Dan vraagt ie om een wachtwoord te maken. Eenmaal ingelogd ga je naar status en dan naar geavanceerd.  En van die pagina wil ik graag een screenshot zien. Ingewikkeld maar te doen hoor.


 


Uiteraard is het wachtwoord gegeneraliseerde 🤔


Uiteraard is het wachtwoord weg gehaald 


Beste mensen het gaat om een haperende WiFi . Dit komt de oude kopere leidingen.

WiFi gaat door de lucht. Niet over een "leiding". Over een "leiding" gaat internet. Geen WiFi. 

WiFi word in uw huis gemaakt door de WiFi versterkers. En het maakt daarbij geen bal uit of u een glasvezel of koper verbinding heeft. Zelfs als u geen verbinding heeft zou u nog gewoon goed WiFi moeten hebben. Het staat helemaal los van elkaar.

Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel goed en stabiel internet? Heeft u tv? Werkt die goed?


Zeg bij de handje ik heb een modem de kabel die daar  in gaat komt  uit de muur. En jawel een kopere kabel De oude  telefoonlijn misschien weet je dat nog. 
de modem geeft  me de WiFi 🤔


Je bent op de goede weg maar ga naar status en dan naar geavanceerd.  Daar een screenshot van.


Joep vertel me waar ik moet zijn en wat er gedaan moet worden . Dan kan ik dat wel doen uiteraard ik weet wat ik de modem kan vinden 

 


Dit graag maar dan met de bijhorende waardes. 

 


Beste Joep daar is naar gekeken door een monteur . Alles is oké maar helaas haperingen zijn er en blijven er. 
 

dank je voor de hulp tot zover. Ik ga eindigen met dit stukje forum .

 

vriendelijke groet 


@Berghem Ik weet niet waarom u hier een topic geopend heeft. Als u geen antwoord geeft op vragen heeft het zo geen zin natuurlijk. 


Hoi @Berghem .  Blijkbaar heb je een koperverbinding.  Een koperverbinding is afhankelijk van de lengte tot de wijkcentrale.

Als je er vlakbij woont krijg je méér rendement dan 3 km verderop.   Dat is natuurkunde.  Heeft met weerstand te maken. 

Als jij issues hebt met je verbinding is het raadzaam om te beginnen met een bekabelde verbinding. Dus een pc/laptop op de experiabox aansluiten.  Als de verbinding dan wegvalt weten we dat er iets niet goed gaat in ons (KPN) domein.

Als de verbinding stabiel is en je bijvoorbeeld 43Mbit haalt, is dat wat er maximaal mogelijk is over die specifieke lijn. 

Dus als we verder willen zul je eerst bekabeld moeten testen en kijken hoe de kwaliteit en snelheid is.Â