Skip to main content

Beste,

Sinds een week ervaar ik ontzettend veel gestotter op de wifi.
Het gaat dan om het wifi signaal van de wifi versterker(Arcadyan) die rechtstreeks is aangesloten op het modem. (H369A V1)

Nu heb ik al een aantal dingen probeert als handmatig het wifi kanaal aan te passen, de wifi tool te gebruiken, en hard resets van beide apparaten uit te voeren, alleen nog geen succes.

Het probleem dat ik ervaar is dat ik bijna elke minuut wel een haper krijg. Erg opmerkzaam als ik bijvoorbeeld in een gesprek zit op discord, of aan het gamen ben.

De versterker staat zo’n 5 meter van mij af op dezelfde verdieping (helaas is een kabel trekken geen optie). 

Resultaat van een speedtest is ~10 ping, en 60/35 download/upload. 
 

Wat zou dit kunnen zijn? En hoe zou ik dit kunnen verbeteren?

Alvast ontzettend bedankt!


 

Hallo @PeterKW, goed dat je ons gevonden hebt. Je ervaart dus een haperende wifi verbinding. Is de verbinding via de kabel wel goed?

Wifi is een draadloos signaal. Daardoor is het erg afhankelijk van omgevingsfactoren en storingsbronnen. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen.

Wij snappen ook dat een goede wifi verbinding essentieel is. Daarom hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Deze tool kan jou helpen om het beste uit jouw wifi te halen. Mijn advies zou zijn om deze te doorlopen. Maar dan zonder dat je de huidige wifi versterker hebt aangesloten.

De wifi versterker die jij nu hebt, is verouderd. Deze kan zijn werk nog wel doen. Maar er zijn nu wifi versterkers die nog beter zijn. Zoals de vernieuwde SuperWifi. Je kunt deze ook via de Wifi Manager kopen. Als de SuperWifi nodig zijn voor het beste bereik in jouw woning, dan krijg je korting. Zo heb je al nieuwe SuperWifi punten voor 39,50 euro per stuk.

 

Sowieso kan ik je aanraden om niet via wifi te gamen. Het is beter om een kabel te trekken. Hiermee heb je het minst kans op verstoringen.