Skip to main content

Hoi @Corné Schouten, ik snap dat de haperingen heel irritant. zijn. Heb je ook getest hoe het gaat als je rechtstreeks met een kabel op de Experia Box verbonden bent? 

 

Hoi @Bart_Z ,

Ik heb precies hetzelfde probleem en ik zit rechtstreeks met kabel op de kpn box 12.

We hebben een 1Gb glazvezel lijn en zijn met z’n 2en, dus hooguit 1 extra connectie op de wi-fi.

http://www.dslreports.com/speedtest/67532177

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hi @Dken, welkom!

Ik lees (en zie) dat jouw snelheid niet optimaal is. Je hebt de snelheid bekabeld getest lees ik, dat is prima. Maakt het nog verschil als je de meting met een andere kabel en op een andere ethernetpoort van de KPN Box 12 doet? En hoe gaat het als je het test vanaf een ander apparaat?


Hoi Alexandra,

Dank!

 

Ik heb verder geen apparaten in huis waarvan de netwerkkaart 1Gb aankan.

400 Mb wi-fi laptop of een telefoon. Echter, wifi heeft nou eenmaal ups en downs.

Glasvezel over kabel hoort niet zulke dalen te hebben, als je het mij vraagt.
Ik begin daarom te denken dat de pakketjes die de modem doormoeten, opgehoopt raken als door een trechter (bufferbloat).
Wel kan ik een andere kabel en poort testen maar ik voorspel geen verschil in resultaat.
De resultaten van de ‘test’ zal ik later even delen!

 

Zou je me meteen kunnen vertellen of de Box 12 voorzien is van SQM (Smart queue management)?
Deze informatie kon ik zelf niet vinden.

Alvast bedankt,

D.


@Dken Graag gedaan. Ik ben benieuwd of het verschil maakt, wat er uit komt.

Wat betreft je vraag over SQM, ik weet niet zeker of de Box 12 het heeft. Ik ga het voor je navragen, ik kom erop terug zo gauw ik terugkoppeling heb gekregen.


Hi @Dken, ik heb terugkoppeling gekregen over je vraag betreffende SQM: Het zit er niet in zoals jij bedoelt/verwacht. De Box 12 gebruikt een minimale aantal queue management implementaties. 


Hi again,

Ja, ik gokte al dat het niet aanwezig was.

Ik heb ondertussen meerdere tests gedaan en het probleem is minimaal dus ik kan er mee leven. (Tests geven snelheid etc een A of A+, daar ben ik blij mee. Behalve latency/bufferbloat dat een B krijgt op zn tijd).

Toch een beetje onwenselijk en teleurstellend als je glasvezel neemt, als gamer/streamer.

Op mijn vorige adres nooit last van gehad.

 

Bedankt voor je terugkoppeling!

 

Gr,

Dennis


@Dken Geen probleem. Fijn dat 't in ieder geval minimaal is. Misschien een alternatief om over na te denken: Je kunt een extra optie aan jouw abonnement toevoegen en daarbij een FRITZ!Box bestellen. Deze vervangt dan je Experia Box, wat voor meer opties en vrijheid zorgt. Ik weet niet of 't wat voor je is, maar ik wilde je de optie toch bieden, je weet maar nooit :)