Skip to main content

Soortgelijk probleem hier. HK omni20+ speakers verliezen steeds signaal en is nu niet meer te verbinden. Zelfde geldt voor andere apparaten in huis (CV). 
op andere locatie speaker zonder problemen hele dag gecontextualiseerde gehad. 
modem Experia v10a met 3 zwarte WiFi versterkers op iedere verdieping en veel WiFi apparatuuur.

Glasvezel verbinding in de kast buiten bedrading vervangen, binnen glasvezelkastje getest is ook goed.

 

Het lijkt er op dat het ook te maken heeft met welke WiFi versterker het WiFi apparaat vindt en met welk WiFi netwerk je telefoon verbonden is.

 

Helpdesk weet het ook niet meer en als HK weer verbinding verbreekt of we dan naar het glasvezel kastje willen kijken?!🥺

Wie weet raadt?

 

Hoi @newsfourme, je kan dus meerder apparaten niet bereiken. Als ik je verhaal zo lees maak je gebruik van meerdere WiFi netwerken? Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom je er niet bij kan. 

Je geeft aan drie zwarte versterkers te hebben in combinatie met een V10a. Die werken samen. Dus mocht je door het huis lopen zou je met hetzelfde WiFi netwerk verbinding moeten blijven houden. Je kan daar naar kijken. 

Anders wil ik je eigenlijk toch adviseren om alles te resetten en vanaf nieuw aan te sluiten. 


@Bart_Z dank voor je reactie. 

Niet meerdere wifi netwerken, maar maak gebruik van meerdere wifi apparaten. 

De zwarte versterkers zouden samen moeten werken in combinatie met een V10a, maar toch verliest het systeem af en toe verbinding. Hij valt af en toe weg op de dag en is dan weer snel bij. 

Echter voor de speakers geldt dit ook. Soms gaat het een lange tijd goed en dan ineens gebeurd er ergens weer iets en hebben we weer problemen. 

Alles al eens gereset en opnieuw aangesloten en dat heeft de problemen niet verholpen. 


Aha, op die manier. Dat was mij niet helemaal helder. In dat geval, heb je de tips voor wegvallende WiFi al doorlopen?


Ik ga er van uit dat je duidelijkheid hebt, ik heb namelijk geen reactie meer gezien. 


Sorry voor de late reactie, maar... alles uit het artikel geprobeerd en problemen blijven komen en gaan. 
Afgelopen vrijdag weer gebeld en modem gereset en dan is het weer verholpen….

kijken hoe lang het dit keer goed blijft gaan..


Hopelijk blijft het goed. Zo niet, hoor ik van je. Wil je dan ook zorgen dat je jouw profiel hebt voorzien van gegevens zodat ik mee kan kijken. 


Harman kardon werkt nog steeds, maar na reset van router (verplicht bij contact met klantenservice) is de ip camera niet meer verbonden en verliest de intergas comfort touch steeds de verbinding met de dhcp server. Affijn… hoe lossen we dit op? 


Ik wil je aanraden om de camera en intergas als nieuw op het modem aan te sluiten. Dus alsof je ze net uit de verpakking hebt. 


Voor de intergas is het vrij simpel, gewoon met de kabel aansluiten op het modem of WiFi versterker.

Voor camera reeds gedaan. Voorlopig doet die het weer, maar Intergas blijft een probleem.


Di kun je niet resetten of dergelijke? En als je het WiFi kanaal nog eens aanpast? Misschien kan de intergas daar niet goed mee omgaan. 


Pak het maar weer eens op, maar… kan ik niet de HK Omni een vast IP adres geven? 
op de 1 of andere manier houdt hij het niet vast en wordt het steeds verwijderd cq. Gereset via het netwerk?


Ja dat is zeker het proberen waard. Op onze kennispagina lees je hoe je een vast ip instelt op de V10a.


Vandaag eindelijk weer eens tijd om er naar te kijken, maar… @Bart_Z het ziet er wel mega ingewikkeld uit. Ik dacht… ik kies een apparaat en vervolgens klik ik op het apparaat en voila… van daaruit kan ik gewoon een vast ip adres kiezen. 

Ik ga er verder naar kijken, maar wil melden dat het wel heeeeeellll ingewikkeld lijkt. 

overigens…. toen ik wilde inloggen op mijnkpnmodem werkte het wachtwoord dat ik had ingesteld eerst niet. Vervolgens moest ik een ander wachtwoord kiezen, klik op modify, want ik wilde zelf iets kiezen voordat ik het wist zat ik in het hoofdmenu… geen idee wat er nu als wachtwoord is ingesteld… pfffff


Als ik het goed zie, heeft het apparaat al een vast ip adres. Ik zoek hem op in de lijst en zie hem daar al staan. 

Kortom… hoe kan ik het probleem oplossen van de HK omni die niet werkt? 🙄😏


Misschien is het zinvol om een los 2,4Ghz netwerk aan te maken en daar die apparaten op aan te sluiten die nu issue hebben, @newsfourme .

Hier staat uitgelegd hoe dat moet:

 


De HK Omni speaker is bekabeld aangesloten, maar dat krijgen we ook niet aan de praat. 
 

Maar wat is het voordeel van extra 2.4Ghz netwerk? Alle slimme apparaten moet je dan weer opnieuw koppelen vermoed ik? Of heeft dat netwerk dezelfde naam?


Dat is wel gek. 

Dan eens proberen via de wifi. JA via een apart netwerk moet je de apparaten koppelen. 2.4 GHz is een langzamer netwerk met een groter bereik. Werkt vaak een stuk beter met wat oudere apparatuur.