Skip to main content

Goede middag,

Ik heb sinds een week weer KPN, een abonnement van tv& internet 1000mb, ik meet echter maximaal 94,7 mbps met de voorgeschreven speedtest van KPN, ik heb die speedtest gedaan via een ethernet kabel verbinding met 2 x verschillende ethernetkabel van KPN direct op de modem waarbij ik alle andere poorten op de KPNBox 12 heb vrij gehouden. (dit op advies van de klantenservice)

  • Het ligt niet aan de kabel(s) die ik heb gebruikt
  • Het ligt niet aan mijn nieuwe HP laptop met een goede netwerkkaart
  • 1000 mb word ook gegarandeerd op mijn adres
  • etc etc etc. 

Er moest een monteur komen om de 1000 mb aansluiting tot stand te brengen. die is ook geweest maar ik heb van hem niets vernomen over de werking/hoogte van internetsnelheid.

Ik heb de klantenservice hierover gebeld, na alles geprobeerd te hebben wat men heeft gevraagd is de verbinding nog steeds hetzelfde. mijn inziens kan het niet anders dan dat dit aan de apparatuur/verbinding van KPN ligt.

Toch komt men bij de klantenservice tot de conclusie dat ze wel een monteur willen langs sturen maar dat wel eentje die ik zelf moet betalen…..

Zijn er hier mensen die mij verder kunnen helpen, het liefste los ik dit zelf op met bijv. instellingen wijzigen of iets dergelijks. 

Ik verneem het graag! Alvast dank!

Bij de poort op het modem, en ook bij de laptop waarschijnlijk, zitten 2 ledjes. Branden/knipperen die beide?

Welk glasvezelkastje heeft u?


Ja klopt, dat werkt zoals het hoort


Ik zie nergens een naam op staan dus hier een foto 


Is er volgens mij in 2015 in gemaakt, weet je zo genoeg?


Kan iemand mij hier mee helpen?


Ja, ik had wel gehoopt dat iemand anders zou reageren. Er zijn glasvezelkastjes die maar 100 mbit aankunnen. Misschien is dat bij uw model zo. Iemand die er verstand van heeft kan dat zo zien. Helaas weet ik er te weinig vanaf. Maar misschien @NHendriks ?


Deze is prima geschikt voor Gigabit, mogelijk is er een kabeltje defect of is ergens anders in huis apparatuur maar geschikt tot 100Mbps. Kabel naar het modem is goed, anders hadden we een oranje lampje bij Ethernet. 


Kan het zijn dat het spaak loopt tussen mijn huis verbinding en de wijkkast van KPN?

De klantenservice wil alleen een betaalde monteur sturen, ik vind dit best arrogant, ze moeten gewoon zorgen dat dit werkt....


Kan het zijn dat het spaak loopt tussen mijn huis verbinding en de wijkkast van KPN?

De klantenservice wil alleen een betaalde monteur sturen, ik vind dit best arrogant, ze moeten gewoon zorgen dat dit werkt....

Hallo @Tom1983 , hoogstwaarschijnlijk niet, want dan had er een oranje lampje gebrand op de glaskast bij een 100mbits verbinding. Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een reset gegeven? Al eens een andere lan kabel minimaal cat5e geprobeerd?


Kan het zijn dat het spaak loopt tussen mijn huis verbinding en de wijkkast van KPN?

De klantenservice wil alleen een betaalde monteur sturen, ik vind dit best arrogant, ze moeten gewoon zorgen dat dit werkt....

De klantenservice kan enkel een betaalde monteur sturen, en deze kan de kosten verwijderen als het probleem buiten of bij apparatuur van KPN ligt. KPN kent het begrip kosteloze monteur niet bij storingen, uitzonderingen daar gelaten. 


Kan het zijn dat het spaak loopt tussen mijn huis verbinding en de wijkkast van KPN?

De klantenservice wil alleen een betaalde monteur sturen, ik vind dit best arrogant, ze moeten gewoon zorgen dat dit werkt....

De medewerker heeft misschien de verbinding al doorgemeten en daarbij geconstateerd dat de verbinding tot op de Experiabox/KPN Box gewoon goed was. Dan moet het haast wel in uw eigen thuisnetwerk zitten. En dus uw eigen kosten. 

Gebruikt u misschien nog een switch tussen de laptop en de Experiabox/KPN Box? U weet zeker dat de laptop een gigabit netwerkkaart heeft? Heeft u het ook al eens getest op een andere laptop of pc? Wat meet u via WiFi op uw smartfoon? Dat zal vast geen 1000 mbit zijn, maar mogelijk wel meer dan 100?


@JanD heb ik zo net nogmaals gedaan, zelfde resultaat.

@NHendriks ik heb volgens mij geen oude apparatuur. Ik heb 3 nieuwe deco's x60 met 1 gbit poorten van tp-link, ik heb een switch van tp-link 1 gbit poorten, is ook geschikt om tv ontvanger op aan te sluiten.

Maar als ik rechtstreeks op de box 12 aansluit en ik krijg dan niet meer als 95 dan kan dat er allemaal niet mee te maken hebben. Ik heb het ook een keer gedaan waarbij decrest ontkoppeld was van de box 12...

 

 


@Nick83 

Op de wifi meet ik 90 mb, overal in huis. 

Ik heb een nieuwe laptop sinds 6 maanden oud van HP,  zie het nu nergens staan op de laptop maar dit kan bijna niet anders. 

Anders zou ik via de wifi wel meer meten en dat is ook niet


@Ik_Hussel 

Ik hoef ook geen monteur, maar zij geven dat als enige oplossing.  Wellicht een nieuwe box 12 om uit te sluiten dat deze iets blokkeerd of verandering van instellingen die ik zelf kan doen etc etc. 

Nu word ik gewoon in mijn hempie gezet..


@Ik_Hussel

Ik hoef ook geen monteur, maar zij geven dat als enige oplossing.  Wellicht een nieuwe box 12 om uit te sluiten dat deze iets blokkeerd of verandering van instellingen die ik zelf kan doen etc etc. 

Nu word ik gewoon in mijn hempie gezet..

En zij zouden zomaar gelijk kunnen hebben, misschien is er toch iets met de lijn aan de hand. De monteur kan de lijn, NT en eventueel het modem controleren. Als jij zeker weet dat het probleem aan KPN ligt zou ik vooral zo’n monteur laten komen. Mocht het modem defect zijn kan de monteur deze direct vervangen.


@Tom1983 Ik weet dat dit klinkt als een simpele vraag maar hebben we het over Mbit of MB? Dus op een speedtest via KPN zie je 90 Mbit per seconde?

Of krijg je bij een download 90 MB per seconde binnen? Hetgeen 720 Mbit per sec is. 

Gewoon om zeker te weten dat er het over dezelfde eenheden hebben.


 


@Ward_  zie foto


@Tom1983 Duidelijk. Bedankt voor de moeite. Dat is dus wel een raadsel. Je zou normaliter zeggen dat je per ongeluk op een 100 Mbit poort in de PoP zou kunnen zitten maar dan zou het Glas lampje op je FTU/NT (dat witte kastje) oranje knipperen. Dus dat lijkt het ook niet.

Je mag je postcode/huisnr wel even in een DM sturen. Ik kan zien op welk profiel je bent aangesloten. Als dat per ongeluk 100 Mbit is dan ligt het toch aan KPN. Zo niet, dan kan ik ook geen oorzaak bij KPN meer bedenken…

 

Overigens kan je die monteur daarna evt. wel laten komen hoor. Als hij het oplost en het ligt toch aan KPN, dan kan je het beste erbij staan als hij het vakje (kosten klant" uitvinkt. Om te voorkomen dat je die kosten toch krijgt. 


Hoi @Tom1983, ben je er nog uit gekomen?