Skip to main content

Zo'n halfjaar geleden hebben de mensen van KPN glasvezel in ons appartementen complex glasvezel aangelegd. Straten open, aftakkingen naar elk portiek, glasvezel via het balkon omhoog getrokken, Glasvezel kast afgemonteerd in de huiskamer. Dan heb je glasvezel toch?

Uhm Nee. KPN ziet die glasvezel aansluiting domweg niet. Geen glasvezel. Wel die antieke KPN aansluiting in de muur. (Telefoon draden)  Max wat we kunnen leveren is 200Mbps.

Blijf daarom maar bij Ziggo met hun 350Mbps via de TV kabel. Er was al van tevoren aangekondigd dat de hele buurt verglaast zou worden. Na de aanleg is de KPN “opeens vergeten” dat het al aangelegd is.

Prijzen van een 1Gbit abonnement zou volgens de eerste berichten goedkoper zijn dan die van Ziggo. Trek dat nu erg in twijfel. 200Mbps is al €59,- (TV & Internet) Betaal nu voor 350Mbps €73,-

Wil graag misschien overstappen naar KPN maar hun administratie is een chaos. Weten niet eens dat glasvezel is aangelegd. Heb al veel eerder gebeld en wisten het niet eens. Wimpelde de problemen tot op de dag van vandaag alles af op de VVE. Blijkbaar is er een communicatie gat tussen de ene tak van de KPN en de een andere tak die de aanleg verzorgde. Glasvezel werkt of niet. Er is geen tussenweg. En de KPN doet alle moeite om klantencontacten tot bijna nul te houden. Contact via e-mail is niet eens mogelijk. Al die lastige klanten……..

Ja als op deze manier te werk gaat dan jaag je potentiële klanten wel weg.

Iemand anders dit soort ervaringen?

 

Wat zegt https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8 als u daar uw postcode en huisnummer ingeeft aan actuele verbindingen?


Wat zegt https://www.kpnnetwerk.nl over de status op uw adres?


Weet je zeker dat je die bandbreedte nodig hebt?

Voor 350 Mb/s mag je wel al een klein kantoor hebben met zo'n 10 laptops die allemaal tegelijkertijd druk op internet actief zijn enzo. En dan nog…

Websites worden door de server doorgaans verstuurd met een snelheid van zo'n 3 Mb/s. Een HD tv stream (ook Netflix) met max. 6 Mb/s. 4k 15 - 25 Mb/s afhankelijk van on demand of live.

Wat geven de links van Hans aan Zet en Nick83?

Is het wel glasvezel waar KPN op levert?

Bv. op Delta fiber, E-fiber en en Open Dutch Fiber leveren ze niet.

Op Fiber Flevo leveren ze wel, maar dan ben je behalve het kpn abonnement ook nog maandelijks € 20 vastrecht aan FF kwijt.


Zoals verwacht; Koper: Ja, FttH: Nee. (Het is daar gewoon; dat glasvezel kastje)

Upgrade naar FttH; december 2022. Meer dan een half jaar (Begin Februari) na de aanleg. En dan nog geknepen tot 500Mbs.

Je krijgt nu glasvezel, maar je kan er pas over bijna een jaar er gebruik van maken. Niet bepaald de belofte.

Mensen die alles aansloten zeiden dat mijn glasvezel in de lokale centrale verkeerd was aangesloten, en dat ze binnen een paar dagen bezig waren om dat op te lossen. In Februari !!

Bijna een jaar verder, en het is nog steeds niet mogelijk om FttH 1GBps af te leveren. Laat staan voor een redelijke prijs, omdat de site weigert wat deze optie zou kosten. Als ik dat probeer, dan schiet de site meteen naar de koper optie. Toen was het mogelijk voor early adopters een MS surface laptop te krijgen als bonus. Maar ja dat aanbod. Kon toen al met geen mogelijkheid een 1Gbps pakket aanvragen. Prijzen toen waren goedkoper dan die van Ziggo. Maar ja, als KPN je gaat dwarsbomen dan komt er niks van natuurlijk. En de prijzen van nu zullen nu dermate hoog zijn dat het onaantrekkelijk gaat worden. En dit is een vermoeden omdat ik de prijzen niet eens kan inzien. De site gaat weer terug naar dat koper. FttH is in jullie ogen onmogelijk…. ?!??!????

KPN slaat hier de plank behoorlijk mis. Ik ken de excuses al, doe geen moeite.


k ken de excuses al, doe geen moeite.

Waarom ben je dan dit topic gestart?🤔

Ik denk toch dat het geen kpn glasvezel is.

Wat is je woonplaats?

Zit je in de Noord oost polder? Daar heeft KPN zich teruggetrokken uit het glasvezel gebeuren. Het kan wel zijn dat op het IS/RA “kpn” staat vermeld. Maar helaas pindakaas. 

Bij https://www.providercheck.nl/ zie je welke (glasvezel)provider beschikbaar is.

Als ik het adres van een vriend van me in Haarlem invoer, waar (jouw woorden) ook het glasvezelkastje zit, krijg je providers Ziggo (coax dus) en T-mobile voor glasvezel. Niet kpn bijvoorbeeld. 
Aan de leverbare snelheid (uplaoad gelijk aan download) bij de genoemde providers kun je afleiden of het koper (tot 100 Mb/s) of glasvezel (tot 1000 Mb/s) is.


Weet je zeker dat je die bandbreedte nodig hebt?

Voor 350 Mb/s mag je wel al een klein kantoor hebben met zo'n 10 laptops die allemaal tegelijkertijd druk op internet actief zijn enzo. En dan nog…

Websites worden door de server doorgaans verstuurd met een snelheid van zo'n 3 Mb/s. Een HD tv stream (ook Netflix) met max. 6 Mb/s. 4k 15 - 25 Mb/s afhankelijk van on demand of live.

Wat geven de links van Hans aan Zet en Nick83?

Is het wel glasvezel waar KPN op levert?

Bv. op Delta fiber, E-fiber en en Open Dutch Fiber leveren ze niet.

Op Fiber Flevo leveren ze wel, maar dan ben je behalve het kpn abonnement ook nog maandelijks € 20 vastrecht aan FF kwijt.

Ik weet de doorvoersnelheden ook wel, maar dat is het punt niet. Als ik alleen maar zou browsen dan is een 50Mbps lijntje al voldoende.

Als 1GMbps beschikbaar is die goedkoper is dan mijn huidige provider, waarom zou ik daarvoor niet kiezen dan? Het gaat niet of ik die bandbreedte nodig heb. Ben een Techpersoon en ben vaak aan het downloaden. (En uploaden naar de cloud) Beter een paar seconden dan een paar minuten. Alle andere Fiber providers kunnen niet dit gebied bereiken. Is exclusief KPN of helemaal niet. Alle anderen worden op een afstand gehouden al heeft de onderliggende KPN structuur dat allemaal in handen.

Het zijn kleinere leveranciers die bovenop de KPN prijzen hun prijzen vragen. Zij leggen niet bepaald een separaat glasvezelnet aan. Netwerk van KPN is in de basis altijd aanwezig. Zij zijn de enige die Nederland kunnen verglazen. Monopolie met genoeg geld om te investeren in de toekomst. Hoe meer snelheid zonder storingen en des te meer klanten die willen overstappen. Des te beter de strategie. 

Ziggo en KPN zijn al jaren in strijd met elkaar (Minimale snelheid verhoging) . Had ooit VDSL van KPN, maar toen ik zag dat Internet&TV bij Ziggo veel hoger (en goedkoper) was ben ik meteen overgestapt (KPN had toen nog nooit gehoord van VOIP voor de huistelefoon. Rekenende absurde bedragen apart) De strijd om de klant. KPN dacht hiermee een allesbeslissende klap uit te delen aan Ziggo door Glasvezel aan te leggen.

Gaan zelf in deze chaos ten onder door gewoon onkunde. Ik zie ook veel klachten over glasvezel. Je denkt permanent verbonden te zijn met een betrouwbaar netwerk, maar in sommige gevallen gooien storingen roet in het eten. Een grote motivator om over te stappen dan…. NOT.


Netwerk van KPN is in de basis altijd aanwezig. Zij zijn de enige die Nederland kunnen verglazen. Monopolie met genoeg geld om te investeren in de toekomst. 

@Hader . Dat is dus niet het geval.

Als Delta glasvezel aanlegt is KPN daarop niet beschikbaar. (dit levert veel irritatie in de gem. Bloemendaal)

Als Open Dutch Fiber (what's in a name) aanlegt is de enige provider T-mobile (veel gemopper in gem. Haarlem hierover).

Als je in de Noord Oost polder woont heb je ook pech (t.o.v. kpn) aangezien kpn zich daar teruggetrokken heeft.

Het glasvezel kastje zit er. Dan is er sowieso een provider mogelijk, maar op jouw adres dus niet (meer) kpn.

Via deze site kun je achterhalen welke wel:

https://www.providercheck.nl/ (let op gelijke up- en download, dan is 't mogelijk)


k ken de excuses al, doe geen moeite.

Waarom ben je dan dit topic gestart?🤔

Ik denk toch dat het geen kpn glasvezel is.

Wat is je woonplaats?

Zit je in de Noord oost polder? Daar heeft KPN zich teruggetrokken uit het glasvezel gebeuren. Het kan wel zijn dat op het IS/RA “kpn” staat vermeld. Maar helaas pindakaas. 

Bij https://www.providercheck.nl/ zie je welke (glasvezel)provider beschikbaar is.

Als ik het adres van een vriend van me in Haarlem invoer, waar (jouw woorden) ook het glasvezelkastje zit, krijg je providers Ziggo (coax dus) en T-mobile voor glasvezel. Niet kpn bijvoorbeeld. 
Aan de leverbare snelheid bij de genoemde providers kun je afleiden of het koper (tot 100 Mb/s) of glasvezel (tot 1000 Mb/s) is.

Topic is gestart richting het wanbeleid van de KPN. Je neemt teveel aan vanuit mijn tekst. Onverstandig.

Ik woon gewoon in Delft (Geen boerengemeenschap) KPN heeft de gemeente gekozen om als een van  diverse gemeentes alles te verglazen. Alles overal is al een keer open geweest. Denk dat ze zo'n 70% van de gemeente al verglaast hebben, waaronder mijn gehele buurt. (Project loopt al vanaf begin dit jaar of eerder zelfs) Wijkcentrale van Ziggo zit op 800m van mij vandaan. Max snelheid zonder problemen. Het zelfde geld voor de KPN wijkcentrale. Aangezien we een TU hebben stond dit hoog op de agenda. Geheel Delft verglazen.

Dus eerst vragen voordat je dingen gaat aannemen.


Delft. Dank je. Hè hè, duidelijkheid:

Zoals je hier kunt zien is het dus Open Dutch Fiber voor het grootste deel van (gem.) Delft en niet kpn die daar glasvezel aanlegt. Dus je eerst goed oriënteren voordat je hier gaat klagen.

https://www.google.com/search?q=glasvezel+in+delft .

Op ODF is alleen T-mobile mogelijk. Dus je kunt glasvezel nemen maar dan wel bij T-mobile.

Providercheck.nl geeft op willekeurig adres ook T-mobile voor glasvezel.

Graag voor je uitgezocht.

Overigens wordt in 3 stadsdelen wel aangelegd door KPN netwerk. Maar als je daar niet woont heb je het ‘andere’ glasvezel.

 In de wijken Voorhof en Hof van Delft is de aanleg van het netwerk bezig. Daarna is het Centrum aan de beurt
bron

Dus, aangezien je glasvezel wilt, check het eens op de site van T-mobile.

http://t-mobile.nl .


Delft. Dank je. Hè hè, duidelijkheid:

Zoals je hier kunt zien is het dus Open Dutch Fiber voor het grootste deel van (gem.) Delft en niet kpn die daar glasvezel aanlegt. Dus je eerst goed oriënteren voordat je hier gaat klagen.

https://www.google.com/search?q=glasvezel+in+delft .

Op ODF is alleen T-mobile mogelijk. Dus je kunt glasvezel nemen maar dan wel bij T-mobile.

Providercheck.nl geeft op willekeurig adres ook T-mobile voor glasvezel.

Graag voor je uitgezocht.

Overigens wordt in 3 stadsdelen wel aangelegd door KPN netwerk. Maar als je daar niet woont heb je het ‘andere’ glasvezel.

 In de wijken Voorhof en Hof van Delft is de aanleg van het netwerk bezig. Daarna is het Centrum aan de beurt
bron

Dus, aangezien je glasvezel wilt, check het eens op de site van T-mobile.

http://t-mobile.nl .

Raar dat dan mensen van KPN Glasvezel bij me langs zijn gekomen. Kleding en Busjes ademen alleen maar een sub dienst van de KPN uit, (De installatie ploeg) Heb zeker me alles zeker ingebeeld. Het waren oplichters die deden net alsof. Een andere ploeg van de concurrent heeft alles zeker overgenomen met valse jasjes, kleding en materiaal. Stond er boven op!!!

WTF heeft dat te maken met T-mobile? Zijn een provider van mobile telefoons en heeft zich aangesloten bij Ziggo. De concurrent.  Als je zo doorgaat met deze onzin dan ga ik denken dat je totaal van het padje af bent. Ik verzin het hele verhaal toch niet? Genoeg brieven van de KPN wat zij van plan waren, ruim van te voren. Heb de grond zien openliggen, de haspels met glasvezels de grond in zien gaan, De kleuren split om de ene etage van de ander te kunnen onderscheiden. In mijn kleur zijn er nog 4 andere reserve mocht er een breuk ooit optreden. Kreeg de kleur rood. De andere etages; andere kleuren.

Ja ik woon in het Voorhof, en kan je verzekeren dat alle glasvezel activiteiten daar al sinds Februari door de KPN zijn afgerond zijn, Jij hebt ergens een idee dat jij het beter weet dan een bewoner die daar ter plekke aanwezig was, De gehele tijd. Lukte niet in een middag, maar moesten 2x terug komen omdat er zo'n 60 meter complete kabel op mijn balkon lag. Te lang. Vergissing oeps. Nee je blijft maar volhouden dat het anderen zijn geweest. Info op het Internet is zeer onbetrouwbaar omdat de KPN en hun sub dienst niet eens weten wat ze hebben aangelegd. Ga de linken ook niet bezoeken omdat dat totale onzin is. Ik staar naar dat kastje elke dag, Ik zie volgens jouw spoken….

Heb een pure tech achtergrond en ik weet waarover ik praat. Nu jij er zo inzit met je onzin; ga niet verder reageren. Je maakt je alleen maar belachelijker.


Dus, aangezien je glasvezel wilt, check het eens op de site van T-mobile.

http://t-mobile.nl .

Note; gecheckt bij T-mobile. Maximale snelheid is 100Mbps via de oude koper KPN telefoon infrastructuur en dat maar voor de onwijze goedkope prijs van €50,- (Eerste 6 maanden €30,-) Wow, wat onwijs goedkoop. Zei het al. Baseren alles op de oude KPN infrastructuur plus nog meer want zij willen er ook aan verdienen. Snap je fascinatie voor T-mobile niet echt. Ben je een KPN troll of een T-mobile promotor? Kan een andere provider vinden die goedkoper is dan T-mobile. Zoals ik al zei. Je neemt alles maar aan. Ik check, en je valt iedere keer door gebrek aan verstand steeds door de mand.

Glasvezel via T-mobile is niet eens mogelijk, want dat probeerde ik dat ook te leggen; KPN eist zijn eigen klanten op. Geen ruimte voor concurrenten. Je hebt maar een keuze. KPN of Ziggo.


@PeterG Je doet nu wel een boel aannames zonder aanwijzingen. Ik lees al in het eerste verhaal van @Hader dat er KPN Netwerk monteurs de aansluiting hebben gemaakt. Waarom je dan ODF en T-Mobile erbij haalt is me een raadsel...

Ik denk zelf dat de aannemer hier een fout heeft gemaakt en nog altijd niet hersteld heeft. En om te voorkomen dat er per ongeluk kan worden besteld (en dan niet geleverd kan worden) is het adres nog altijd niet opgeleverd. Blijkbaar met een doorschuivende plandatum die inmiddels op dec 2022 staat.

Hier kan de provider KPN ook niet veel mee helaas. Je zou kunnen proberen om contact te zoeken met de klantenservice van KPN Netwerk om evt een foto te mogen sturen en zo erachter te kunnen komen hoe het adres nu in de administratie staat. Maar dan nog: we zijn afhankelijk van de aannemer die het heeft aangelegd en die de administratie ook moet bijhouden. Dat bijhouden doet KPN Netwerk niet zelf namelijk.