Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben bijna klaar met mijn verbouwing en ga binnenkort verhuizen. Ik ben nu alleen op zoek naar een internet aansluiting. De monteur van KPN is nog niet geweest, maar ik vroeg mij nu dus af of ik hier überhaupt een aansluiting heb. Ik weet namelijk niet wat er tijdens de verbouwing verloren is gegaan… bijgaande de foto’s van mijn meterkast. Ik heb ook een kastje in de woonkamer met hierin een groene kabel. Valt dit te redden?

 

Hoi @kennyj ,

Die grijze stroomkabel is hopelijk niet aangesloten, anders is dit gevaarlijk.

Ik zie geen ISRA in de meterkast, zit er misschien iets in de woonkamer of gang?


De groene kabel met het witte kastje eraan (welke overigens verouderd is, en bij een eventuele overstap ooit vervangen moet worden) is voor Ziggo.

 


Hoi Martijn,

Nee, die kabel is niet aangesloten.

Ik vind ook nergens zo’n aansluitpunt. Volgens de klantenservice van KPN zou ik er wel een moeten hebben. Maar ik denk dat deze verloren is gegaan tijdens de verbouwing… totaal niet op gelet met de chaos.

Dan heeft het eigenlijk ook helemaal geen zin dat de monteur komt voor het aansluiten van een modem… hoe kan ik nu verder?


Ik heb nu dit punt gevonden in de kelder. Het lijkt op het derde item in jouw foto:

 

 


Is er een kruipruimte aanwezig misschien dat daar nog de blauw rood gestreepte kabel te vinden is dan kan je wellicht achterhalen waar deze omhoog zou moeten komen.

anders is het waarschijnlijk opnieuw binnen brengen via https://www.mijnaansluiting.nl/home of in een glas gebied een haalbaarheids onderzoek doen via https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek/


Ik heb nu dit punt gevonden in de kelder. Het lijkt op het derde item in jouw foto:

 

 

Dat is een oud lasdopje en inderdaad je isra. zal wel vernieuwd moeten worden dat kan de installatie monteur voor je doen.


Ik heb nu dit punt gevonden in de kelder. Het lijkt op het derde item in jouw foto:

 

 

Dat is een oud lasdopje en inderdaad je isra. zal wel vernieuwd moeten worden dat kan de installatie monteur voor je doen.

Deze kabel loopt ook door naar de meterkast. Het is de kleine witte kabel die op de grond ligt op de mijn eerste foto.

Dan kan ik in ieder geval verder zo. Bedankt voor jullie hulp 👍

 


Goedemorgen @kennyj en welkom hier op ons forum!

Mooi om te zien dat je al zo goed op weg bent geholpen door de community en zij je vragen hebben beantwoord zodat jij weer verder kan :)
Heel veel succes met het afronden van de verbouwing en de aanstaande verhuizing. Mocht je onze input nog nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!