Skip to main content

Graag wil ik weten of het ip adres, dat 15 april 2022 vernieuwd is bij de overgang van xs4all naar kpn, een vast ip adres is, en niet meer veranderd. Dit om de eenvoudige reden dat omschakelen naar een ander ip adres voor mij heel veel werk is, dat ga ik niet nog een keer doen.

Hallo @bThijssen als consument heb je theoretisch een dynamisch WAN-IP-adres, dat in de praktijk bij KPN zelden of nooit wijzigt.

Die keren dat het wijzigt is bijvoorbeeld de overgang van Telfort naar KPN, XS4ALL naar KPN, van een xDSL-lijn naar een glasvezellijn, om de belangrijkste even te noemen.

 


In de mail die je hebt gekregen van de KPN waarin staat wanneer je overgezet wordt staat:

Bij de omzetting krijgt u een nieuw IP-adres. Dit is een vast IP-adres zoals bij XS4ALL.


Dan is/wordt er voor ex-xs4all-klanten blijkbaar een uitzondering gemaakt, waarom?

Ik ben benieuwd naar een reactie van KPN in dezen.

 

 

 


Ik denk dat het niks uit maakt. Bij KPN is het officieel een zogenaamd dynamisch ip, maar in de praktijk blijft het gewoon hetzelfde. Ik denk dat ik al 20 jaar hetzelfde ip heb. Om XS4ALL klanten niet in de gordijnen te jagen zeggen nu gemakshalve dat men bij KPN ook gewoon een vast ip krijgt. Scheelt een hoop bellers.


Ook bij xs4all was het een dynamisch IP adres dat nooit wijzigde.

Het is maar hoe je het verkoopt. Uiteindelijk is het allemaal lood om oud ijzer want het IP adres zal (nagenoeg) nooit wijzigen.