Skip to main content

Beste Forum leden.

Ik heb thuis een glasvezel abonnement van 100mbs van kpn.

Ik heb 2 POE camera van 120mbs p/st, 1 tv ontvanger, bijna elke avond heb ik even spotify opstaan .

En een mob telefoon en een tablet via wifi verbonden. (2x wifi versterkers van kpn)

En pv omvormers die met interval data versturen. 

Nu was mijn vraag,  is 100mbs wel voldoende voor mij ?

Alvast bedankt. 

Als het allemaal werkt en functioneert naar behoren, is dat toch goed?? 


Het werkt. Maar kan de camera’s niet.

Die werken alleen op laag kwaliteit goed, bij max beeldkwaliteit hapert de beeld en geluid. 

Volgens de support van zyxel en ander ict bedrijf zijn mij internetkabels goed en mij eigen zyel switch is ook goed.

Ik dacht zelf met 100mbs abonnement beelden bekijken met een 120mbs camera’s,  dan kom ik 20mbs tekort.

En dan heb ik de rest niet meegerekend, of zie ik dat verkeerd (begrijp het verkeerd)? 


Dit is mijn snelheid via wifi. Bij een 100mbs abonnement 

 


Hoe bekijkt u de beelden van de camera's? Gewoon thuis via WiFi misschien? Bekijk ze eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. 

Als u de beelden gewoon thuis bekijkt, dan gaat de verbinding logischerwijs heel niet over internet. De snelheid van uw abonnement / internetverbinding doet er dan ook helemaal niet toe.


Ik bekijk ze via de vaste lijn als via wifi. Beide hetzelfde probleem. 

Dit heb ik ook op mijn werk waar veel sneller internet is dan ik heb.

Ook traag.


Jouw camera's zullen absoluut geen 120Mbps vragen, dat zal eerder zo'n 5Mbps zijn. Als ik je verbruik zo bij elkaar optel dan heb je aan 100Mbps meer dan voldoende.


Ik heb hier 9 camera's via een synology nas draaien 

Zelfs met het 50 mbit pakket glasvezel werkt dit probleem loos buiten de deur via 4g netwerk 

2 camera's zal geen enkel probleem mogen zijn 

Als je dit alleen lokaal gebruikt dan heeft de internet verbinding geen invloed

 


Ik heb inderdaad 2x 5mb camera’s.  Omdat de fout niet in de bekabeling en de swith zat.

Dacht ik dat het komt door mijn internet abonnement. Dus dit is het ook niet.

Ik dacht, 100mbs van kpn en de camera’s van 120mbs dat gaat niet samen. 

Maar dat maakt niks uit, weer wat geleerd.