Ik neem nu bijna een jaar glasvezel af bij KPN. Gestart met een 500 Mbps verbinding, maar vanwege het geringe prijsverschil snel een upgrade naar 1 Gbps. Wat mij toen ook al opviel, praktisch een geringe snelheidsverhoging. Ik haalde met de 500 Mbps-verbinding een snelheid van rond de 300 Mbps zowel down- als upload. Na de upgrade naar 1 Gbps-verbinding geen noemenswaardige snelheidsverhoging. Het bleef rond de 300 Mbps. Ik moet zeggen wel via wifi (wel bovenop het modem). Nu probeer ik mij een beetje te verdiepen in de glasvezelverbindingen, het is een woud aan technieken. Heb ik bijv. GPON of XGS-PON. Als ik GPON heb moet dat dan niet verandert worden in XGS-PON? Kan iemand mij naar meer over vertellen?
Beantwoord
Heb ik GPON of XGS-PON? En hoe kan ik dit veranderen?
Beste antwoord door Erwin van KPN
Hoi
Ik vermoed dat die snelheid ergens op jouw eigen apparatuur 'gecapped’ wordt en daarom ben ik wel benieuwd naar de uitkomst met die andere laptop.
De voorkeurs snelheid app zit in windows zelf (ookla) en die is doorgaans het meest betrouwbaar.
Mocht toch blijken dat die snelheid rond 300 blijft hangen, laat het weten. Dan duik ik hier de systemen in.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.