Skip to main content

Hallo,

Ik ben net verhuisd en woon nu tijdelijk in een woning die gesplitst is in 4 appartementen. Er is een coax-aansluiting aanwezig en er loopt een afgeragde telefoonkabel (die het waarschijnlijk niet meer doet) vanuit een gat in de muur. Ik weet niet waar die vandaan komt en in wat voor aansluiting hij zit, ik kan er in ieder geval niet bij.

Ik heb een KPN-abonnement aangevraagd voor ik ging verhuizen, maar volgens de nieuwe buurman is KPN hier ‘niet mogelijk’ en is Ziggo ‘een ramp’. Zelf geef ik toch wel de voorkeur aan KPN, omdat ik dat in mijn volgende, definitieve woning ook krijg. 

Ik heb van KPN een mailtje gehad dat er extra onderzoek gedaan moet worden, maar er staat verder niet in wat dan precies. Ik weet dus niet zo goed hoe het nu verder gaat. Moet een monteur komen, oid? Is DSL-internet van KPN uberhaupt wel mogelijk bij mij?

Ik wil niet aan een abonnement vast zitten dat niet werkt.

Hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.

PS: ik dacht dat ik deze vraag al gesteld had, maar kan hem niet meer vinden, dus wellicht niet helemaal goed gegaan.

Je zit nooit aan een abonnement vast die niet werkt. Je hebt namelijk bij KPN tot 14 dagen na oplevering de tijd om op te zeggen.

Verder is extra onderzoek vaak 1 of 2 dagen en neemt KPN daarna contact met u op om een monteur in te plannen. Deze zal het dan voor u aansluiten en kijken of dit überhaupt mogelijk is. Als dat niet mogelijk is kan de monteur de order direct volledig annuleren.


Hi @RenskeRenske, ik zie dat @Ik_Combineer je al een beetje gerust heeft weten te stellen en hoop dat je snel meer hoort over je bestelling! 

Laten we er maar van uit gaan dat het mogelijk is om je in dit huis al aan te sluiten 😊


Bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels begrepen dat de persoon die hier voor me woonde ook een KPN-abonnement had (dit gaf de buurman aan en er zat ook een factuur in de brievenbus). Maar zoals ik in mijn bericht al schrijf is de kabel nogal afgeragd en loopt die door de muur naar het huis van de buurman, waar het aansluitpunt zich bevindt. Ik neem aan dat dat betekent dat de kabel vervangen moet worden en de nieuwe kabel ook door de muur getrokken moet worden? Of is dit anders op te lossen? Ik heb niks meer vernomen over een monteur, alleen dat de geplande afleverdatum 7 augustus is (geen idee waarom dit zo lang moet duren als de vorige bewoner ook al KPN had).


Zolang het werkt zal KPN niet snel een invoerkabel vervangen...


Ah, als de vorige bewoner ook KPN heeft gehad zal het aansluiten in ieder geval goed gaan komen @RenskeRenske, er ligt dan een fysieke aansluiting die gekoppeld is aan jouw adres 🙂

Als iets goed werkt gaan we inderdaad niks vervangen, echter klinkt het alsof jouw eigen aansluiting niet in je eigen woning zit en ik snap dat je dit graag anders zou zien. Mocht je na het aansluiten tegen problemen aanlopen, neem dan contact op met de telefonische klantenservice via 0800 - 0402. Mijn collega's kunnen de situatie dan samen met jou beoordelen en indien gewenst alsnog een monteur langs sturen!


Het klopt inderdaad dat de aansluiting niet in mijn eigen woning zit. Dus er moet hier een aansluiting gemaakt worden of de nieuwe kabel moet door de muur van de buurman getrokken worden. Ik heb nu deze kabel en het voelt voor mij niet veilig om hier straks internet doorheen te jagen. Ik weet niet eens of deze kabel überhaupt nog wel werkt.

Ik moet dus als het pakketje geleverd is zelf contact opnemen om een monteur te laten komen hiervoor?

Ik begrijp ook niet waarom het 3 weken duurt en er extra onderzoek nodig was als er gewoon al een aansluiting was op dit adres.

 

 


Dit is denk ik niet de originele invoerkabel zoals die vanuit de straat binnen komt. Ergens moet een aansluitdoos zitten waar deze kabel op aangesloten zit. Vanaf die doos kan deze kabel vervangen worden.

Zou de buurman mee willen werken om deze kabel te vervangen? 


Ja hoor daar heb ik prima contact mee. En ik denk dat het klopt wat jij zegt.