Skip to main content

Goedemorgen!

Wij zijn 2 weken geleden overgestapt naar glasvezel van KPN (in Heemstede) met het idee naar een stabielere netwerk over te stappen (van Ziggo naar KPN).

De stabiliteit van het glasvezel van KPN is echt dramatisch 😰😰😰!
We hebben dagelijks meerdere blackouts van seconden tot meer dan 5 minuten: geen Internet, geen TV, geen telefoon. Ben ik in een Zoom gesprek dan moet ik mijn mobiel pakken en via mobiele data (Vodafone) inloggen. Netflix stopt midden in een film enz.

Wanneer we een blackout hebben gaat het Internet LED bij de KPN modem knipperen. Meerdere keren de stroom uit de modem gehaald, maar gedrag blijft.

KPN meerdere keren gebeld, helpt niet.

Ik sta op het punt om KPN te bellen om mijn service te op te zeggen.

Is dit bij iemand anders ook het geval? Enige tips?

Nee is absoluut niet de bedoeling, en de klantenservice zou die uitvallen van het modem moeten kunnen zien en eventueel het modem vervangen / een monteur kunnen aansturen om dat te onderzoeken.


Goedemorgen!

Wij zijn 2 weken geleden overgestapt naar glasvezel van KPN (in Heemstede) met het idee naar een stabielere netwerk over te stappen (van Ziggo naar KPN).

<knip>

KPN meerdere keren gebeld, helpt niet.

Ik sta op het punt om KPN te bellen om mijn service te op te zeggen.

Is dit bij iemand anders ook het geval? Enige tips?

Tip 1. Zet in elk geval je adres en klantnummer in je forumprofiel, dan kan een moderator meekijken.

Tip 2. Kijk bij uitval eens op je NT (Network Termination) kastje of alle ledjes groen branden.

Tip 3. Haal het NT kastje eens vijf minuten van spanning.

Wat zegt men bij KPN als je belt met 0800-0402?  'help niet' is een beetje weinig informatie.  

Een verbinding moet probleemloos kunnen werken, hier inmiddels 1 ½ jaar glasvezel zonder enige onderbreking.  

  1. ​​​​​​@Marcia_ 

Een verbinding moet probleemloos kunnen werken, hier inmiddels 1 ½ jaar glasvezel zonder enige onderbreking.  

Het aantal storingen dat ik sinds 2014 op mijn glasvezelaansluiting heb gehad is op één hand te tellen.


Hoi allemaal,

  • Ik heb mijn profiel zojuist aangevuld, bedankt voor de tip.
  • LEDs van de NT kast blijven branden tijdens blackout
  • Had al meerdere keren NT kast en Router van spanning gehaald.
  • KPN klantendienst zeggen dat ze “iets hebben aangepast”, “iets hebben gecontroleerd” maar situatie blijft hetzelfde

 


@kxtronic Klopt het dat er vandaag een monteur is geweest?


Hi Erwin, bedankt voor je aandacht.
Er zijn gisteren 2 monteurs langs geweest: de eerste kwam ‘s morgens de installatie thuis checken en die kon al bij het binnenlopen constateren dat de verbinding “down” was. Hij heeft het nagekeken en de demping op de glasvezel was te hoog.

‘s middags zijn de jongens van Glaspoort langsgekomen om een niuwe splice te maken op de connector van de glasvezel.
Alles werkt nu prima 😀


Mooi! Dan heb ik er vertrouwen in dat het vanaf nu net zo stabiel binnenkomt als bij @wjb