Skip to main content

Zojuist is de glasvezel kabel hier binnengebracht in huis, het Genexis modem is er nog niet.

Het aansluitpunt is helemaal tegen de muur hoek geplaatst. Ik zag op internet fotos van het Genexis modem dat de kabels daar aan de rechterkant uit komen.

Nu ben ik bang dat als ik een abonnement neem en het modem komt, dat de netwerkkabels en/of voeding niet gaan passen rechts van het modem.

Ik zie al voor me dat ik dan verplicht word abonnementsgeld te gaan betalen zonder nog gebruik te kunnen gaan maken van het netwerk.

Dan moet ik wellicht weer wachten op kpnnetwerk tot die de boel iets meer naar links hebben verplaatst, voordat de volgende monteur het genexis modem met kabels goed aan kan gaan sluiten.

 

In het kort:

-kpn, ziet mijn aansluitpunt er inderdaad problematisch uit wat betreft ruimte?

-zo ja, hoe dit op te lossen zonder dat ik straks een maand of maanden abonnementsgeld betaal zonder daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van de aansluiting?

 

Je gaat pas betalen als het modem aangesloten is en er een verbinding tot stand is gekomen.  


Je zorg is ongegrond.

Er komt een dekseltje over dat vierkante doosje heen, met een dun flexibel fiber kabeltje wat er dan aan de onderkant uitsteekt.  De media-converter - een klein zwart doosje van ongeveer gelijke afmetingen wordt dan net op een plek gehangen waar dat het makkelijkste uitkomt.
Dan nog een router op een handige plek neerhangen. Als de monteur komt, geef zelf aanwijzingen waar je het spul neer wilt hangen.

Zie bijvoorbeeld foto's op bijgaand onderwerp.
2e foto rechts dat dekseltje over het aansluitpunt met fiber patch kabeltje:

Bij een reactie verder is het zwarte doosje met dubbelzijdige tape op het dekseltje zelf geplakt.


Het model waar de kabels er aan de zijkant uitkomen is een ouder model. Bij uw model komen de kabels er aan de onderkant uit.